'dm ima filozofiju koju provodi od prvog dana, a plaće radnicima iznose i više od 9300 kuna mjesečno'

Foto: Pixsell Foto: Pixsell

Nadam se da će naš primjer naknade za zaposlenike koji postaju roditelji slijediti i druge tvrtke te da će statistika pokazati učinkovitost ove mjere.

Puno je jednostavnije reagirati prije nego se pokrene lavina i zato se od početka držimo poslovne filozofije da poslodavci redovitim i dobrim primanjima mogu zadržati djelatnike.  U vrijeme kada se domaća poslovna scena hrva sa surovom stvarnošću u kojoj kvalitetnih radnika "nema ni za lijek", rečenica s početka ovog intervjua možda najbolje ocrtava poslovnu strategiju koja je vjerojatno najbolja prevencija problema nedostatka radne snage.

Za Poslovni ju je dnevnik izrekla Ana Fostač-Krilčić, prokuristica i voditeljica Ljudskih resursa dm-drogerie markta Hrvatska, kompanije koja na domaćem terenu godinama slovi kao jedan od najtraženijih poslodavaca.  Menadžerica čiji je HR odjel gotovo svakodnevno zapljuskuju molbe za posao, pojasnila nam je detalje dm-ove poslovne strategije koja im danas jamči spokoj jer ne moraju strahovati od masovnog odlaska kadrova, što se za mnoge druge tvrtke u Hrvatskoj, nažalost, ne može reći. 

Dm Hrvatska nedavno je objavio da će djelatnicima osigurati 10.000 kuna naknade za svako rođeno ili posvojeno dijete. Time ste iskoristi priliku za puni neoporezivi iznos koji je posebnom mjerom Vlada omogućila od 3. siječnja. No, ako je suditi po dosadašnjim objavama, čini se da ste zasad u takvoj odluci ostali usamljeni.
Točno je, ove smo godine odlučili malo izdašnije darivati naše kolegice i kolege, roditelje novorođene ili posvojene djece. Raduje nas da nam je pozitivno poslovanje dm-a osiguralo, a odluka Vlade dodatno potakla provođenje ove mjere. U dm-u su nit vodilja potrebe čovjeka što se reflektira, kako u odnosu prema našim djelatnicima i kupcima, tako i u odnosu prema zajednici. Nadam se da će naš primjer slijediti i druge tvrtke te da će statistika pokazati učinkovitost ove mjere.

Mjere poput ove, usmjerene na izdašnije nagrađivanje zaposlenika i brigu za njih, obično se promatraju kroz prizmu benefita za same radnike. No, kao čelnica HR odjela kompanije koja na našem tržištu uspješno 'branila' titulu poslodavca koji djelatnicima posvećuje izuzetnu pozornost, idealna ste osoba za pojasniti - kakav benefit iz takvog pristupa ima sam poslodavac? 
Smatram da zadovoljni i motivirani djelatnici značajno doprinose poslovanju tvrtke. Dokaz za to je vodeća pozicija dm-a na drogerijskom tržištu u Hrvatskoj koju držimo više od 20 godina. U protekloj poslovnoj godini ostvarili smo 2,1 milijardu kuna prometa, a svaki dan naše prodavaonice posjetilo je više od 86.000 kupaca. Ono što tvrtka čini za djelatnike višestruko se vraća kroz predanost kojom cijeli dm-ov tim, od djelatnika u distributivnom centru, preko prodavaonica, sve do rukovodstva tvrtke radi na ostvarenju planiranih rezultata. To je najbolji primjer dobre sinergije u kojoj efikasnije djelovanje svakog motiviranog djelatnika povećava individualnu efikasnost, ali i efikasnost cjeline.

Zbog drastičnog odljeva kvalitetne radne snage iz Hrvatske, poboljšavanje uvjeta rada gotovo pa prerasta u mainstream za mnoge kompanije na našem tržištu. Ali zašto se čekalo da 'kap prelije čašu'?
Od dolaska na naše tržište imamo isti pristup i istu poslovnu  filozofiju. Smatram da poslodavci redovitim primanjima i dobrom plaćom mogu zadržati djelatnike, no temelj kvalitetnog odnosa unutar tvrtke, a ujedno i jedan od glavnih preduvjeta za dugoročno uspješno i održivo poslovanje, jest i stalno ulaganje u međuljudske odnose. Činjenica je da dm kontinuirano ostvaruje odlične poslovne rezultate i stoga djelatnicima nastojimo i možemo omogućiti zasluženo dobra primanja, ali i brojne druge mogućnosti za profesionalni i osobni razvoj. Naša poslovna filozofija usmjerena je prema planiranju i preveniranju mogućih neželjenih situacija.

Uvjeti rada u vašoj kompaniji i konstantno zadržavanje na ljestvici TOP 5 najpoželjnijih poslodavaca u zemlji dokaz su da dm nikad nije čekao da mu problem manjka dobrih zaposlenika ili njihov odlazak ugrozi poslovanje. Postoji li barem okvirna računica koliko takva skrb za djelatnike godišnje košta kompaniju?
Kada ispunite neke preduvjete za uspješno poslovanje i dobijete svake godine više od 10.000 molbi za posao, lako je izabrati dobre djelatnike. Drago nam je da su nas naši djelatnici i hrvatski građani u neovisnim istraživanjima prepoznali kao najpoželjnijeg i najboljeg poslodavca u zemlji te da cijene ono što radimo unutar tvrtke i u zajednici. Upravo to nas već godinama svrstava u sam vrh najboljih poslodavaca. Ukupna godišnja izdvajanja za djelatnike u dm-u na razini su 255 milijuna kuna. Uz redovita primanja i stimulacije, taj iznos obuhvaća troškove brojnih benefita koje redovito osiguravamo za svoje djelatnike poput: jubilarnih nagrada i otpremnina, potpora djelatnicima i članovima njihovih obitelji u nekim izvanrednim životnim situacijama, prigodnih darova, sistematskih zdravstvenih pregleda, toplih obroka i napitaka, zatim edukacija te brojnih zajedničkih događanja u okviru kojih jačamo međusobnu povezanost.

 

100 djelatnica

dm-a prosječno godišnje koristi pravo na rodiljni ili roditeljski dopust

Vratimo li se na zaposlenike koji postanu roditelji i benefitima koje im jamčite. U tom kontekstu pohvalno zvuči opcija posebnih edukacija i programa uvođenja u posao nakon dužeg izbivanja. Kako čujem, praksa je da zaposlenike na porodiljnom dopustu obavještavate o svim važnijim događanjima u kompaniji kako bi ostali u kontaktu sa zbivanjima.
U prosjeku 100 djelatnica godišnje u dm-u koristi pravo na rodiljni ili roditeljski dopust. Dm je prepoznat i po tome da aktivno sudjeluje i podrška je u svim fazama života naših djelatnica i djelatnika.  Zajedno smo na druženjima, božićnoj večeri, dm obiteljskom danu i za vrijeme izbivanja radi rodiljnog i roditeljskog dopusta. Isto tako, trudimo se olakšati im povratak na posao. Svjesni smo da je nakon dužeg izbivanja potrebno i razdoblje prilagodbe na radni ritam, pa smo osmislili programe dodatnih edukacija i ponovnog uvođenja u posao. Naravno, spomenuti programi u suglasju su sa zahtjevima radnog mjesta, kao i individualnim i stručnim potrebama. Trajanje varira između dva i četiri tjedna. Sa svojim mentorima, kolegama koji su ih mijenjali u odsutnosti te djelatnicima drugih odjela ili prodavaonica obnavljaju potrebna znanja važna za aktivno uključivanje i povratak na svoje radno mjesto. U praksi smo se uvjerili kako djelatnici pozitivno reagiraju na takve edukacije, što se najbolje odražava na rezultate našega rada.

A kakav je feedback na ostale  edukacije koje omogućujete zaposlenicima? Koliko znam riječ je o nemalom broju različitih vidova usavršavanja?
Organizaciji radionica i osmišljavanju edukacija pridajemo veliki značaj i oblikujemo ih sukladno potrebama. Samo protekle poslovne godine dm je djelatnicima omogućio različite edukacije u trajanju od 128 dana. U prostorijama tvrtke osigurali smo i mogućnost učenja njemačkog i engleskog jezika.  Povratne informacije od polaznika baza su za nova oblikovanja ponude osobnog i stručnog razvoja, a s obzirom na to da se broj edukacija iz godine u godinu povećava, to nam je najbolja ocjena onoga što radimo.

Jesu li i edukacije usko povezane s mogućnostima napredovanja u dm-u? Čelnik vaše kompanije preklani nam je otkrio da je jedna od top menadžerica počela kao tajnica, a sličnih primjera vam navodno ne manjka...
Edukacije i prepoznavanje potencijala djelatnika te stvaranje prilika za napredovanje važni su za održivost poslovanja.  Kada se u dm-u ukaže potreba za novim radnim mjestom, uvijek prvo otvaramo interni natječaj i vrlo često pronađemo kvalitetnu osobu za otvorenu poziciju. Motiviranim djelatnicima, uz to i uspješnim na dnevnim zadacima, želimo pružiti što više prilika za razvoj i usavršavanje. Svoje potencijale mogu pokazati i realizirati jedino ako im se pruži prilika i omogući prostor za kreativnost. Točno ste primijetili da djelatnici dm-a imaju dobre šanse za napredak. Velik broj njih postupno je preuzimao veću odgovornost unutar naše tvrtke i pritom pokazao da se mogu uspješno nositi sa složenijih radnim zadacima.

Što je s plaćama? Jesu li one i dalje takve da zaposlenici u trgovinama mogu premašiti iznos od 9000 kn?
Upravo tako, prosječna neto plaća u našim prodavaonicama tijekom protekle poslovne godine iznosila je nešto više od 9300 kuna. Hoće li se i druge tvrtke povesti za našim primjerom u dobrim plaćama, maksimalnim naknadama za roditelje i ostalim pogodnostima koje osiguravamo našim djelatnicima, ostaje nam za vidjeti… 

Pokrenuli akademiju za drogeriste, diplomu već ima 20 ljudi

Dm se iznad nacionalnog prosjeka osobito izdigao kada ste inicirali, ali i proveli projekt osnivanja posebne akademije posvećene novom zanimanju - drogerist.
Dm je u Hrvatskoj, nakon pilot-projekta, prvi u koncernu započeo sa školovanjem djelatnika osnivanjem dm akademije za drogeriste 2017. Prošle godine dodijelili smo diplome prvoj generaciji dm akademije, a nakon edukacije oni će lakše ići ukorak s današnjim potrebama kupaca te će im, zahvaljujući novim znanjima, moći osigurati još bolju uslugu i stručne savjete. Do sada je 20 polaznika dm akademije diplomiralo i dobilo certifikat za drogeriste, a trenutno ih je na školovanju 60. Ove godine pojačali smo sastav predavača, a u programu školovanja na dm akademiji, osim djelatnika dm Hrvatske, sudjeluju i djelatnici dm Srbije i dm Bosne i Hercegovine.

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!