Kako s preporukom do novih klijenata? Ova poduzetnica ima rješenje

Autor: Saša Paparella , 02. svibanj 2014. u 14:05
Dace Ulste

BNI je sistem putem kojeg na sistematičan način poduzetnici mogu sami utjecati na učestalost i broj preporuka, a i širiti svoj poslovni krug s kontaktima, van svojeg djelokruga.

Želeći olakšati i ubrzati put od prodavača do kupca i obrnuto, Dace Ulste iz Latvije je odlučila prije godinu dana na Hrvatsku proširiti projekt poslovnog umrežavanja Business Network International (BNI), kako bi domaćim poduzetnicima ponudila pomalo nekonvencionalni način traženja novih klijenata preko preporuke.

"Zna se da je osobna preporuka najefikasniji i najsigurniji put do novog klijenta. Preporuka je uvodna i pozitivna prezentacija tvrtke, njenog proizvoda i profesionalnosti preko osobe kojoj klijent vjeruje. U startu taj proizvod ili usluga vrijede više, bez potrebe za dodatnim uvjeravanjem. Takav pristup smanjuje inicijalno vrijeme i kupcu i prodavaču te se obojica mogu usredotočiti na sam proizvod, odnosno uslugu", rekla nam je Dace Ulste.

BNI je sistem putem kojeg na sistematičan način poduzetnici mogu sami utjecati na učestalost i broj preporuka, a i širiti svoj poslovni krug s kontaktima, van svojeg djelokruga. "Djelovanje takvog organiziranog BNI sustava temelji se na radu i povezivanju poduzetnika u grupe. Svaki poduzetnik zastupa svoju gospodarsku djelatnost u grupi, što znači da u jednoj grupi može djelovati samo jedan predstavnik iz pojedine gospodarske djelatnosti. Time se sprječava međusobna konkurencija i povećava različitost kontakta, s kojima svaki poduzetnik pridonosi grupi. Na redovitim, radnim sastancima, poduzetnici grade svoju vidljivost, kredibilnost, treniraju svoje kolege kako da za njih prepoznaju potencijalne poslovne prilike te kako da ih najbolje preporuče mogućim budućim klijentima", kaže Dace Ulste. Trenutno u Zagrebu djeluju dvije grupe, a nekoliko novih je u osnivanju.

"Danas, više nego ikada ranije, ljudi jako paze na to s kim će surađivati pošto je novaca sve manje, a i poslovno okruženje sve je zahtjevnije. Fokus BNI sistema umrežavanje bazira se na građenju odnosa, što rezultira kvalitetnom preporukom umjesto trošenja energije na dijeljenju vizitki na networking događanjima. Prvo morate upoznati osobu licu u lice, onda biti uvjereni u kvalitetu rada te osobe isprobavanjem usluge ili proizvoda, a tek onda biti spremni osobu preporučiti sa sigurnošću. Čini se možda dugački put do željenog rezultata, ali ako se radi po BNI sistemu taj put je jednostavan, vrlo efikasan i pozitivan", napominje naša sugovornica, čija je životna filozofija "tko daje, taj dobiva". BNI program postoji već tridesetak godina, a primjenjuje više od 160.000 poduzetnika u 50-tak zemalja svijeta.

Komentari (1)
Pogledajte sve

New Report

Close