I uz krizu Agrokora koprivničkog diva doveo do rekordnih rezultata

Autor: Marina Šunjerga/VL , 11. studeni 2018. u 09:09
Foto: Marko Jurinec/PIXSELL

Financijski rezultat u kontekstu povećanja plaća zaposlenicima za 1000 kuna i cilja Podravke da bude konsolidator prehrambene industrije u Hrvatskoj doveo ga je do zaslužene nominacije za gospodarstvenika 2018. godine.

Kada je u veljači prošle godine Marin Pucar preuzeo kormilo Podravke, rekao je “Jednom podravkaš, uvijek podravkaš”. Povratak u najveću domaću prehrambenu kompaniju, u kojoj je radio 12 godina, doživio je vrlo emotivno, ali s visoko postavljenim ciljevima i planovima za budućnost Podravke. Ubrzo ih je i realizirao jer je koprivnička prehrambena industrija u devet mjeseci 2018. godine ostvarila neto operativnu dobit od 186 milijuna kuna, što je najbolji rezultat i najviša operativna dobit u dugogodišnjoj Podravkinoj povijesti. Financijski rezultat u kontekstu povećanja plaća zaposlenicima za 1000 kuna i cilja Podravke da bude konsolidator prehrambene industrije u Hrvatskoj doveo ga je do zaslužene nominacije za gospodarstvenika 2018. godine. Valja istaknuti i njegov angažman u rješavanju krize u Agrokoru s pozicije predsjednika Udruge dobavljača Agrokora, koja je djelovala jedinstveno u zaštiti interesa domaćih kompanija.

Vegeta bar još sto godina

Podravka je dobra kompanija, rekao je Pucar kada je došao na čelo kompanije, ali i dodao da Podravka može i mora bolje jer je puno više od brendova i proizvoda. U samo godinu i pol dana mandata Marin Pucar je sa svojim timom postigao velike rezultate. Najavio je snažan razvoj Vegete u smjeru brenda sa širokom paletom proizvoda. U njegovoj viziji i strategiji Vegeta će se kao brend vezati uz kompletno kulinarstvo i sve dodatke jelima. To je točka preokreta cijelog brenda. Ako u tome uspijemo, a vjerujemo da hoćemo, rekao je u intervjuu za Večernji list,

Vegeti ćemo osigurati daljnjih sto godina, a Podravki novu, dodatnu vrijednost. Među prioritetima, pri dolasku na čelo Podravke, Pucar je istaknuo i poboljšanje prava i materijalnih uvjeta zaposlenika kao najvrednijeg resursa kompanije. Bez zadovoljnog radnika nema ni uspješne kompanije, poručio je tada Pucar, a kolektivni ugovor koji je potpisao potvrda je njegovih riječi. Naime, Podravka je plaće najlošije plaćenih zaposlenika odlučila povisiti za oko 1000 kuna mjesečno što je jedan od poteza koji bi trebali slijediti i ostali poduzetnici žele li zadržati kvalitetne radnike.

Najniža plaća u Podravci sada iznosi 4000 kuna mjesečno. Kolektivnim ugovorom Podravkinim zaposlenicima odobrena je veća uskrsnica, jubilarna nagrada, a kompanija će im uplaćivati i 1000 kuna godišnje dobrovoljnu mirovinsku štednju, čime će im osigurati veće mirovine. Jedan od ciljeva koji je Pucar postavio pred sebe je pozicionirati Podravku kao konsolidatora prehrambene industrije, ali i generatora razvoja domaće poljoprivredne proizvodnje. Sukladno tome, kompanija širi suradnju s kooperantima i domaćim OPG-ovima kako bi do 2022. osigurala da njezini globalni brendovi poput Vegete i juha sirovinu crpe s domaćih polja. Za ostvarenje tog cilja potreban je ciklus ulaganja od dvije-tri godine, ali kapaciteti koji su potrebni Podravci dovoljni su da pokrenu ozbiljan segment hrvatske poljoprivrede. Dio financiranja tih ulaganja kompanija je osigurala novcem iz fondova EU.

Sama Podravka ima investicijski potencijal od oko 200 milijuna eura pa bi se mogle očekivati i nove akvizicije. Ulagat će se u jaču prisutnost kompanije na tradicionalnim tržištima poput Poljske, Mađarske i Rusije. Pucar je odigrao i važnu ulogu u sanaciji Agrokora s pozicije čelnog čovjeka Udruge dobavljača u Agrokoru. Izazov je bio zaštititi i očuvati prava i interese dobavljača, a istodobno ne ugroziti opstojnost Agrokora i Konzuma kao najvećeg domaćeg maloprodajnog lanca. Podravka ni u jednom trenutku nije zaustavila isporuku robe Konzumu čime je potvrdila odgovornost prema nastavku poslovanja Konzuma i očuvanju radnih mjesta. Uspješno vođenje tog iznimno kompleksnog procesa rezultiralo je stabilizacijom poslovanja sustava Agrokora, velikog dijela hrvatskoga gospodarstva te očuvanjem stabilnosti dobavljača Agrokora.

Stručnjak za marketing

Pucar je većinu karijere proveo u prehrambenoj industriji. Počeo je profesionalnu karijeru u Gavriloviću 2001., a godinu dana kasnije prešao je u Podravkinu mesnu industriju Danicu gdje je bio direktor prodaje, marketinga i razvoja. Brzo je napredovao na mjesto izvršnog direktora tržišta Hrvatske u Podravci, a od 2008. do 2012. bio je član uprave te kompanije. Na pet je godina iz Podravke otišao u Zvečevo, koje je vodio prije povratka na čelo Podravke. Pucar je ekonomist specijaliziran za marketing, a trenutačno i doktorand na Ekonomskom fakultetu u Osijeku na temu strategije upravljanja brendovima.

Uz diplomu zagrebačkog Ekonomskog fakulteta ima i diplomu sveučilišta Leeds Metropolitan gdje se specijalizirao za menadžment u maloprodaji. Manje je poznato da je bio uspješan vratar, i to u nogometnom klubu Zadar te da je svojedobno bio pozvan i u Dinamo. Nogomet mu je, kako kaže, omogućio da sam financira školovanje bez roditeljske podrške, a sam ističe da mu je najpopularniji sport dao i neprocjenjivo životno iskustvo.

Komentari (2)
Pogledajte sve

Ovo je već uspjeh da se o ovoj tvrtki i ostalima iz sjever-sjeverozapada RH uopće nešto piše pozitivno. Ali zato o prodavaču magle svaki tjedan članak u PD.

….koliko su ajvar razrjedili s vodom nije ni čudo!

New Report

Close