Glovo & Wolt povećali prodaju restoranima i do 100 posto

Damir Krešo, menadžer tvrtke za dostavu Wolt, koja radi s nekoliko stotina restorana/Sanjin Strukić/PIXSELL Damir Krešo, menadžer tvrtke za dostavu Wolt, koja radi s nekoliko stotina restorana/Sanjin Strukić/PIXSELL

Globalne mobilne aplikacije za dostavu hrane (i svega drugoga) u Zagrebu su u godinu da na postigle uspjeh koji ide na ruku ne samo njima, već i lokalnim poduzetnicima.

U posljednjih godinu dana u Zagrebu su se pojavile dvije globalne aplikacije za brzu dostavu hrane - prvo finski Wolt, prepoznatljiv po biciklistima s velikim plavim torbama na leđima, a potom i španjolski Glovo, sa žutima. Njihova pojava obradovala je, uz kupce, vlasnike onih restorana koji prije nisu imali vlastitu dostavu, pa im se promet sada znatno povećao.

"Neki su povećali promet i do 100 posto! Dosad su restorani sami zapošljavali dostavljače, kojima je trebalo osigurati i vozila. To je komplicirana i skupa djelatnost ako nemate volumen - velikima može biti isplativa, ali ne i malima", rekao nam je Teo Širola, generalni direktor Glova za Hrvatsku.

Međutim, dio vlasnika velikih restorana sad je nezadovoljan, i to zbog 'kanibalizacije' postojećih gostiju - žale se kako njihovi stari gosti sada naručuju hranu kod kuće i više ne izlaze u restorane. A to znači da ugostitelji prodaju manje predjela, juhe, salate, deserta i, što je najvažnije - ne prodaju niti butelju vina, na kojem se najviše zarađuje.  "Istina je, ima slučajeva kanibalizacije, ali ne previše, jer obično nije riječ o istim ljudima, mi ne krademo goste restoranima.

Dostavu hrane naruči onaj tko nema volje ili vremena otići u restoran, ili pak sjedi popodne doma, igra se s djecom i poželi nešto fino s njima pojesti, a nema želje kuhati. Takav kupac niti nije namjeravao otići u restoran. A onaj tko želi izaći na večeru s prijateljima ili partnerom neće naručivati dostavu, ta osoba želi restoranski doživljaj, jer to je i društveni događaj", objašnjava Širola. Dobra iskustva s Glovom imaju u Batku, zagrebačkom lancu od deset grill restorana.   

"U prva tri mjeseca suradnje s Glovom, udio njihove dostave narastao je na čak 10 posto našeg ukupnog prometa. Nemamo problema s kanibalizacijom, naš raniji promet nije se pretočio u dostavu - oni koji su ranije dolazili u naše restorane i dalje to čine, pa čak imamo i više gostiju nego ranije. Od Glova smo dobili aparat nalik na POS-ov uređaj, koji isprinta narudžbu čim klijent preko aplikacije odredi što će jesti pa se jelo počne odmah pripremati. U prosjeku nam treba oko 25 minuta za pripremu i još desetak za dostavu, dakle klijent dobije svoje jelo za oko 35 minuta.

S tom aplikacijom, gdje dostava ima radijus kretanja između dva i četiri kilometra od restorana, pokrili smo skoro cijeli grad", rekao nam je Ivan Teur, regionalni voditelj Batak grill restorana.  Zanimljivo je da je taj lanac i ranije imao vlastitu dostavu u tri svoja restorana, a koja se nije ugasila nakon potpisanog ugovora s Glovom. Štoviše, i njima posao ide sve bolje. Teur to objašnjava generacijskim razlikama- mlađi naručuju hranu preko aplikacije, dok oni stariji i dalje vole dogovoriti jelo preko telefona.

Glovo svoju uslugu naplaćuje iz postotka cijene dogovorenog s nekim od 200 restorana s kojima zasad imaju potpisan ugovor, plus devet kuna dodatne naknade koju plaća kupac. Poželi li, pak, kupac jelo iz restorana s kojim Glovo nije ugovorio suradnju, platit će više - standardnu restoransku cijenu uvećanu za trošak dostave od 30-ak kuna, jer u tom slučaju dostava nije ugrađena u cijenu hrane.

Glovo je u zadnje vrijeme proširio svoju dostavnu službu na Split. "Sada imamo više od 500 aktivnih dostavljača. Plan nam je aktivirati ih tisuću do prvog kvartala 2020. godine", kaže Širola. Njihovo širenje po Hrvatskoj možda će pratiti i neki zagrebački restorani, primjerice Batak.  

Sami određuju radno vrijeme
Jedan od onih koji rade s Glovom je i Ivan Milković, koji je lanac palačinkarnica Milky u svega pet godina iz Zagreba proširio na nekoliko zemalja regije.  "S Glovom smo počeli raditi kako bismo popunili rupe u jutarnjim satima, jer palačinke se uglavnom naručuju popodne. Ponekad nam prihod iz njihove dostave bude i po 50 posto ukupnog prometa", kaže Milković, dodajući kako mu i nije cilj ići iznad te brojke, jer za takvo što nema dovoljno kuhara. Prije Glova, u Hrvatskoj se krajem 2018. pojavio Wolt. Isprva u Zagrebu, šest mjeseci kasnije počeli su u Rijeci, a u rujnu 2019. krenuli su i u Splitu. I oni tvrde da ne ugrožavaju restorane.  

"U nepunih godinu dana poslovanja potpisali smo partnerske ugovore s nekoliko stotina restorana i zasad su iskustva vlasnika jako dobra. Povećanje njihova prometa se u pravilu kreće od 20 do 40 posto, a ponekad i više. Partnerskim restoranima pomažemo marketinškim aktivnostima kroz razne kanale, a njihov je benefit s nama sigurno veći od prometa izgubljenog zbog kanibalizacije. Ugostiteljima omogućavamo pristup podacima na temelju kojih radimo analize poslovanja, što na kraju rezultira povećanjem prometa. Posebno bilježe rast prodaje na dane kad je vrijeme loše pa promet pada i do 50 posto. Naše dostavljače vremenske nepogode neće odvratiti od obavljanja posla", rekao nam je Woltov marketing menadžer Damir Krešo. 

Za razliku od Glova, Wolt ne dostavlja hranu iz restorana s kojima nema potpisan ugovor.  "To nikako ne bi bilo fer prema postojećim ugostiteljima s kojima surađujemo, svi restorani koji žele postati naši partneri obvezni su potpisati ugovor koji mogu raskinuti u bilo kojem trenutku", napominje Krešo. Otvoreno govori o brojkama - kaže da od svojih partnera Wolt uzima oko 30% provizije, ovisno o kvaliteti i širini ponude, njenom potencijalnom volumenu, snazi brenda.

"Ponuda u restoranima u odnosu na ponudu s naše aplikacije ne odskače previše, no ugostitelji se maksimalno trude prilagoditi ponudu i jelovnike kako bi nakon transporta izgled, tekstura i kvaliteta jela ostali na visokoj razini. Pojedini restorani kreiraju i posebne menije za dostavu, a u tome im pomaže i naš specijalizirani tim za optimizaciju menija. Maksimalna udaljenost između korisnika i restorana je četiri kilometra, no primjerice kod pizze napolitane, čije je tijesto specifično i namijenjeno relativno brzoj konzumaciji nakon pripreme, raspon dostave ne bi smio biti veći od dva kilometra", kaže Krešo.

U Woltu je početna cijena dostave pet kuna, a nakon prvih kilometar i pol zračne udaljenosti od restorana korisnik dodatno plaća po dvije kune za svakih sljedećih 500 metara. Iako su dostavljači obaju servisa, Glova i Wolta, prvenstveno prepoznati kao biciklisti, mnogi od njih raznose hranu autima, a kad dođe zima i padne prvi snijeg udio takvih sigurno će se povećati.

Kako su njihovi troškovi veći, dostavljači s motornim vozilima dobivaju posebne bonuse. U prosjeku zarađuju 40 do 50 kuna na sat, a satnica je određena vrstom vozila i vremenskim prilikama. Ovisno o broju ostvarenih dostava i prijeđenih kilometara postoje i bonusi.

Nitko od dostavljača nije stalno zaposlen i oni sami određuju svoje radno vrijeme. Neki voze nakon svog redovnog posla, neki su u mirovini, a ima tu i vrhunskih biciklista kojima ovaj rad ujedno služi i kao plaćeni trening.

Razlike postoje, svakome su plus
Osnovna je razlika između dvaju dostavljačkih servisa u tome što se Wolt specijalizirao za hranu i ima potpisane ugovora sa svim restoranima s kojima surađuje, a takvih je više od 200. Preko Glova, pak, možete naručiti bilo koji proizvod dostupan na tržištu, kako kažu, "bilo što u granicama razuma". Uz obroke iz restorana, kupci često naručuju i robu iz supermarketa. 

"Na Glovo aplikaciji imate izlistane artikle i poklikate što vam treba. I dok se kod Konzum klika roba dobije tek sutradan i mora biti vrijedna barem 200 kuna, a ako je račun manji od 500 kuna plaćate i 30 kuna dostave, preko Glova nema minimalne narudžbe. Sve dobijete za pola sata i uslugu platite 15 kuna. Ograničenje težine je devet kilograma, odnosno veličina naše torbe, a moguće su i veće narudžbe, za koje se koriste automobili. Sada se u Zagrebu živi lakše nego ranije, jer možete outsourcati dio svojih obveza jednim klikom u Glovo aplikaciji", kaže Širola.

Damir Krešo upravo činjenicu da se Wolt posvetio samo hrani vidi kao plus.  "Mi se fokusiramo isključivo na dostavu hrane i pružamo top usluge u tom području. U Zagrebu imamo najširu ponudu raznovrsnih jela, među ostalim i ponajbolje sushi restorane, iz kojih možete naručiti samo na Woltu. Ne smijemo zaboraviti Woltovu korisnic?ku sluz?bu, njihovo prosjec?no vrijeme odgovora na korisnički upit je 20 sekundi, a zadovoljstvo korisnika ocijenjeno sa 4,8. Osim toga, Wolt aplikacija je najbolje ocijenjena aplikacija na Google Play Storeu i App Storeu u kategoriji hrane i pića s ocjenama 4,6, odnosno 4,9".

Razlika ima još - Wolt je kao najnižu vrijednost naručene robe odredio svotu od 45 kuna. Potom, Glovo uz kartice prima i gotovi novac, za razliku od Wolta gdje kažu da "sve manja globalna upotreba gotovine u kao sredstva plaćanja svakako pogoduje Woltovom poslovnom modelu. Jedna smo od rijetkih cash-free kompanija u Hrvatskoj, s maksimalnom sigurnošću korištenja kartica".  Napokon, u Glovu dostavljač uvijek preuzima samo jednu narudžbu, dok se kod Wolta ponekad zna dogoditi da, ako mu je usput, prihvati još neku dostavu i dodatno zaradi. 

Prostor za zajedničko kuhanje

Cook Room kao novost uskoro
Glovo priprema novost pod nazivom Cook Room, prostor za zajedničko kuhanje. U tim se kuhinjama priprema isključivo hrana za dostavu, a istovremeno ih koristi po nekoliko restorana. Vlasnici restorana tako šire svoj brend u druge dijelove grada - moraju samo dovesti svog kuhara, a Glovo im daje opremljeni prostor za kuhanje i preuzima distribuciju.

Komentari (1)
  • marcha
    marcha 23:25 24.10.2019.

    Ako već niste isprobali uslugu Wolt, skinite istoimenu aplikaciju i pri registraciji upišite WOLTCROATIA pod promo kod i uživajte u popustu od 30 kn pri sljedećoj narudžbi. ;)

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!
Pregled dana Pogledaj sve