Nekretninski stručnjaci vide jednu stvar kao hrvatski turistički potencijal

Jedan od panela na New Linku/Tomislav Miletić/PIXSELL Jedan od panela na New Linku/Tomislav Miletić/PIXSELL

Tržište nekretnina mora se gledati regionalno kao neizostavan dio gospodarskog razvoja.

U fokusu igrača na tržištu nekretnina trenutno su veliki gradovi, tek potom svi ostali, no to tržište na regionalnoj razini ima izniman potencijal kao neizostavni dio gospodarskog razvoja, moglo se čuti na Njuškalovoj New Link konferenciji održanoj u srijedu u Zagrebu. 

“Mi smo otvorena knjiga na koju se naslanjaju ostali sektori, poput turizma, u konačnici i ostanak ljudi u Hrvatskoj”, podcrtao je član Uprave Erste nekretnina Robert Pokrovac. U Dalmaciji, koja bilježi rekordnih nekoliko godina turističke sezone, njezino produljenje izravno utječe na tržište nekretnina. Turizam je zagušio velike gradove, nekretnina ima, no ne i dodatnih sadržaja. 

Nekretninski stručnjaci potencijal vide iskoraku prema umirovljenicima sa sjevera Europe koje privlači blaga klima pa bi to mogao biti modus produljenja sezone zimske mjesece. Iako bi se istarske dobre prakse mogle preslikati diljem Hrvatske, kao primjerice obnova starih kamenih kuća koja je oduševila strance, ta regija još ima prostora za rast, primjerice u izgradnji golf terena. 

Lika je, s druge strane, tek počela osjećati prve znakove uzleta zahvaljujući turistima koje privlače prirodne ljepote nacionalnih i parkova prirode. Iako nedostaje stambenog prostora u većim sredinama, poput Otočca, za razvoj nekretninskog tržišta nedostaje zdrave privrede zbog čega su nužne investicije u taj dio Hrvatske za što je nužno sniziti cijenu autocesta, rečeno je na panelu o perspektivama lokalnog tržišta.

Percepcija je puno jača od stvarnosti i ta bi se neosporna istina trebala iskoristiti kod brendiranja pojedinih kvartova u gradovima, poručio je Damjan Geber iz agencije Brigada. Ocrtavajući skok cijena i potražnje za stanovima i kućama u kvartovima poput East Harlema ili Williamsburga u New Yorku koji su u 20-ak godina iz geta transformirani u mjesta s najvišim cijenama kvadrata na svijetu, Geber smatra da se pametnim i dosljednim planiranje isto može dogoditi i u većim gradovima u Hrvatskoj. Design district oko Martićeve ulice u Zagrebu jedini je zasad takav pokušaj, a hoće li se Trnje brendirati kao umjetnički kvart ili Trešnjevka kao startup kvart, ovisi o zajednici, ali i razumijevanju lokalnih vlasti. Guranjem fontana u prvi plan, grad Zagreb, primjerice, nije prepoznao probleme stanovnika Trnja. O takvim i sličnim potezima ovisi hoće li mladi ostati u Hrvatskoj ili odseliti u gradove koji to prepoznaju, poput Kreutzberga u Berlinu ili Peckhama u Londonu koji je baš poput slogana iz Mućki "New York, Paris, Peckham" u samo godinu dana postao kreativni hub. 


Posebni gosti na konferenciji bili su Brian Meier i Bruce Goveia iz SAD-a koji su govorili o uspješnim metodama prodaje. Tržište luksuznih nekretnina u New Yorku možda ima svoje specifičnosti, i ne nedostaje mu kupaca od naftnih magnata s Bliskog istoka do filmskih zvijezda, o čemu domaći agenti izvan Dubrovnika vjerojatno samo sanjaju, tehnologija i društvene mreže iz korijena mijenjaju globalna pravila igre čemu se moraju prilagoditi i igrači na domaćem tržištu nekretnina.

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!
Pregled dana Pogledaj sve