Unex vodeći, ali s utegom Agrokora

Agencije za PR, zakup medijskog prostora... okuplja HURA/FOTOLIA Agencije za PR, zakup medijskog prostora... okuplja HURA/FOTOLIA

Po prihodima najuspješnija članica Hrvatskog udruženja za tržišno komuniciranje lani je bila Unex Grupa, s dobiti od 17,5 mil kuna ali i velikom izloženošću prema posrnulom koncernu.

Financijski najuspješnija od 36 članica Hrvatskog udruženja društava za tržišno komuniciranje (HURA) lani je ponovno bio Unex, čije su dvije tvrtke, Unex Media i Unex Grupa, ostvarile 338,7 milijuna kuna prihoda.

Dobit nakon oporezivanja bila je 17,5 milijuna kuna. Unex je, međutim, snažno izložen prema Agrokoru, obzirom na to da je radio i za njegove vodeće tvrtke poput Konzuma, Jamnice, Zvijezde, Tiska. Uzdrmani je koncern neko vrijeme bio i suvlasnik te agencije, a sada je upitno hoće li se potraživanja moći naplatiti.  Druga najuspješnija članica HURA-e bila je Real grupa, iako je prihod agencije pao za 12 milijuna kuna, pa iznosi nešto manje od 119 milijuna kuna. Dobit nakon oporezivanja bila je 5,9 milijuna. Real Grupa, čiji je vlasnik i direktor Krešimir-Renzo Prosoli, znatan dio prihoda ostvaruje radeći za za Lidl, između ostalih za njih zakupljuju medijski prostor.  

Uz Hrvatsku, za taj njemački diskontni lanac rade i u Portugalu i Litvi. Na trećem mjestu je agencija Advans s 83 milijuna kuna, što je otprilike na razini prethodnih rezultata. Lani su ostvarili neto dobit od 4,3 milijuna kuna. Četvrta je agencija Bruketa & Žinić sa 33,1 milijuna kuna prihoda, što je šest milijuna više nego 2015.  Prošlogodišnji je prihod točno 50 milijuna manje od trećeplasiranog Advansa- iako su okupljene u istoj udruzi, članice HURA bave se različitim djelatnostima, nekima su klijenti multinacionalne kompanije, pa su i razlike u prihodima velike.

Pojam 'tržišne komunikacije' u nekim slučajevima znači zakup medijskog prostora, no HURA ima i članica koje se uglavnom bave odnosima s javnošću. Na petom je mjestu McCann, čiji su prihod pali sa 149 milijuna na 30,2 milijuna kuna. Manje dramatičan pad imao je BBDO, 33,2 milijuna na 27,3 milijuna kuna. Slijedi agencija 404, čija je prihod gotovo udvostručen, sa 15 milijuna na 27 milijuna kuna, te uz 4,2 milijuna kuna dobiti. Od tih 10 agencija najviše zaposlenih, 45, imaju Bruketa & Žinić, a najmanje Direct Media - šestero. 
 

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!