“Trebat će nam nove metode mjerenja gledanosti televizije”

Autor: Marta Duić , 10. lipanj 2015. u 22:01
Maxim Ryabinko, Nielsen, Foto: EPA

Voditelj za mjerenje televizijske gledanosti u agenciji Nielsen i sudionik panela na dubrovačkom skupu New Europe Market.

Jedan od sudionika trećeg New Europe Marketa (NEM), koji u četvrtak završava u Dubrovniku, bit će Maxim Ryabinko, Nielsenov voditelj za mjerenje televizijske gledanosti na različitim platformama i uređajima.

Ryabinko, koji je u Nielsenovoj momčadi zadužen za uvođenje novih sustava ili načina mjerenja, sudjelovat će na panelu Budućnost analize gledanosti i prodaje oglasa, raspravljajući o novim izazovima koje je digitalno doba donijelo analitičarima, agencijama i mrežama. Tom će panelu prethoditi prezentacija Nielsena, tijekom koje će publika saznati više o alatima i novim načinima mjerenja publike kojima se ta tvrtka koristi.

Koja je vaša uloga u Nielsenu?

Predstavljam Production leadership, dio Nielsena koji je odgovoran za pružanje rješenja za naše klijente širom svijeta. Radimo na proizvodima za mjerenje koji bi trebali zadovoljiti sadašnje i buduće potrebe naših klijenata. Kako bi ostali jedan od globalnih lidera u poslu s istraživanjem tržišta moramo biti uvijek nekoliko koraka naprijed i biti spremni za budućnost. Moja je uloga upravljanje rješenjima vezanim uz TV i Total Audience mjerenja publike u Europi.

O čemu ćete govoriti na NEM konferenciji? Što ćete podučiti ljude koji će nazočiti vašem predavanju?

Govorit ću im o nedavnim promjenama u ponašanju gledanja TV-a koje su uglavnom potaknute povećanom fragmentacijom publike, a koja je povezana ne samo sa sve većim brojem dostupnih TV kanala po kućanstvu nego i sa ekspanzijom gledanja raznih TV i video sadržaja na novim zaslonima kao što su primjerice računala, Smartphone, tableti, igrače konzole. Uvođenjem novih ekrana, Smart TV i Over the Top će dovesti medijsku industriju do novih poslovnih modela.

 

5 0posto

online oglašavanja za desetak godina bi moglo biti programatsko

To pak znači da će se, prije ili kasnije, ukazati potreba da naša industrija uvede novu metodologiju pomoću koje ćemo doći do pouzdanih podataka, pored onih već postojećih modela istraživanja.

Zašto bi fragmentacija publike bila važna za ljude u medijskim korporacijama?

Prije svega,to mijenja sadašnjeg standarde u medijskom planiranju, jer će vam trebati više GRP-ova da biste dobili istu razinu dosega i učestalosti koju ste imali prije nekoliko godina.

Planeri će morati uzeti u obzir jedinstvene posjete koje, na primjer, možete dodati samo planirate li dio kampanje online ili umetanje reklama u nekim novim oblicima sadržaja – na primjer, u gledanju programa na zahtjev. Druga točka odnosi se na okretanje publike od tradicionalnog TV ekrana prema novim zaslonima. Broj ‘cord cuttersa’ u SAD-u se znatno povećava svake godine.

Naravno, glavne medijske tvrtke će morati pronaći najbolji put da omoguće pristup svom sadržaju putem novih ekrana ili uvođenjem novih vrsta sadržaja, zainteresiranih za nove generacije televizijskih gledatelja.

Koje ste promjene u trendovima primijetili u zadnje dvije godine?

Nema velikih promjena u odnosu na prošle dvije godine.

Naravno, prodor novih ekrana raste, u 2014. rast prodaje tableta bio je vrlo značajan, kao i broj onih korisnika koji vole konzumirati omiljeni video sadržaj online.

U isto vrijeme, možemo primijetiti da je TV još uvijek kralj i te promjene u gledanju i ponašanju nisu zasad vrlo značajne čak niti na najvećim televizijskim tržištima svijeta. Međutim, važno je mjeriti i biti spreman za uključivanje tih novih mjernih jedinica u našoj industriji.

Što suvremeni potrošači danas traže?

Gledatelji su uvijek u potrazi za dvije stvari: zanimljivim sadržajem i povoljnim okruženjem.

Ranije je to mogla biti epizoda omiljene TV serije koja se gledala u vrijeme izvornog emitiranja na velikom TV ekranu u kući, u društvu s drugim članovima obitelji.

Sada, neki gledatelji vole preko vikenda odgledati na laptopu cijelu novu sezonu pomoću VOD ili Pay TV usluga kao što su Netflix ili Hulu. Drugi odluče gledati te epizode sljedećeg dana nakon premijere preko svojih pametnih telefona, koristeći Catch Up TV uslugu putem posebne mobilne aplikacije.

Potrošači će uvijek odabrati ono što i kako žele gledati. U usporedbi s prošlošću, suvremeni gledatelji imaju mnogo više mogućnosti za to. 

Komentirajte prvi

New Report

Close