Predmeti postaju pametniji, a ljudi bi trebali biti zaigraniji, čak i na poslu

Autor: Josipa Ban /VLM , 02. siječanj 2013. u 22:01
Ankete među odraslima i tinejdžerima, stručnjacima raznih područja komunikacije i zdravlja pokazuju svijest kako je zdravlje glavna komponenta blagostanja

Ankete među odraslima i tinejdžerima, stručnjacima raznih područja komunikacije i zdravlja pokazuju svijest kako je zdravlje glavna komponenta blagostanja.

Nove tehnologije zauzimaju središnje mjesto u osmoj po redu godišnjoj prognozi trendova svjetskog marketinškog i komunikacijskog lanca JWT. Prema istraživanju važno mjesto u sljedećoj godini zauzima zdravlje pod motom da je "zdravlje glavna komponenta sreće i blagostanja" te obrnuto. Studiju donosimo u suradnji sa Studio Marketing JWT-om, hrvatskom filijalom svjetskog lanca JWT. Ona je pak kombinacija ankete koje su JWT-ovi stručnjaci proveli na 1016 odraslih osoba u SAD-u i Velikoj Britaniji te 100 tinejdžera u istim zemljama, podataka prikupljenih od 70 stručnjaka svjetskog marketinškog i komunikacijskog lanca iz 24 zemlje te 15 stručnjaka iz sektora maloprodaje, medija, tehnologije, urbanog planiranja, psihologije i obrazovanja. Možda iznenađujuće, međutim, prema rezultatima ankete i mišljenju stručnjaka, igra je prva na listi trendova koji će oblikovati svijet u 2013. godini.

Igra kao komparativna prednost 
Unošenje igre u svakodnevne radne zadatke donosi više mašte, kreativnosti i inovacije, što su sve komparativne prednosti. Kako je u istraživanju objasnio Stuart Brown, osnivač Nacionalnog instituta za igru, prednost zaigranih ljudi kao i poslovnih sustava je da su znatno snalažljiviji i brži. "Na sve poteškoće u poslovanju oni reagiraju pozitivno i mudro za razliku od sustava u kojima te zaigranosti nema te čiji kruti način rješavanja problema ne donosi ni upola dobre rezultate", ističe Brown.

Era super stresa
Ulazimo u eru super stresa u kojoj se oni množe i udvostručuju. Kako se ovaj fenomen prepoznaje kao ozbiljan zdravstveni, pa i ekonomski problem, vlade, poslodavci i brendovi morat će puno više poraditi na njegovom smanjenju i spriječavanju. Najbolji primjer za to je američko tržište pića za opuštanje vrijedno 521 milijun dolara, a koje će prema procjenama analitičara u ovoj godini rasti za 20 posto. Kako bi smanjili količinu stresa kod ljudi, brend The North Face u Kini je započeo s kampanjom kojoj radnike potiče da barem na vikend pobjegnu u prirodu.

Pametni predmeti
Predmeti koje svakodnevno koristimo razvijaju se u pametne tehnološke uređaje s proširenom funkcionalnošću. Kako obični predmeti sve češće postaju interaktivni i inteligentni, naša interakcija s njima postaje zanimljivija, ugodnija i korisnija.

Predviđena personalizacija
Analiza podataka postaje učinkovitija, znanost sofisticiranija, a potrošači generiraju više mjerljivih podataka nego ikada. Na temelju toga brendovi će u sve većoj mjeri moći  predvidjeti ponašanje, želje i potrebe svojih kupaca te im na temelju toga ponuditi vrlo prilagođene. Primjerice, British Airways u programu "Upoznaj me", više godina prikupljao je podatke o svojim putnicima, da bi ih u konačnici iskoristio za stvaranje visoko personalizirane usluge za svoje VIP putnike. 

Mobilni otisak prsta
Pametni telefoni postaju naši novčanici, ključevi, zdravstveni savjetnici i više. Prema istraživanju JWT-a uskoro će postati de facto otisci prstiju, odnosno naš identitet na jednom mjestu.

Eksplozija osjetila
U digitalnom svijetu, gdje se veći dio života odvija u virtualnom i online svijetu, naglasak će se staviti na osjetila. Tako će marketinške agencije tražiti više načina kako utjecati na osjetila potrošača. Primjerice, tvrtka Dunkin Donuts u busevima diljem Seula instalirala je tehnologiju pomoću koje se ispušta miris kave svaki put kad u busu zasvira jingl tvrtke.

Sve je maloprodaja
Trgovina se transformira iz aktivnosti koja se odvija u fizičkim trgovinama u pravu razmjenu vrijednosti. Kako zahvaljujući novim, osobito mobilnim, tehnologijama sve može postati kanal za maloprodaju, brendovi će morati postati osobito kreativni kako i gdje prodati svoje proizvode. Primjer; Tijekom blagdanskog shoppinga, tvrtke Mattel i Walmart iz Kanade, u podzemnoj željeznici Toronta kreirale su virtualnu trgovinu igračkama. Ona je uključivala dva 3D video zida sa slikama igračaka te QR kodovima koje su putem mobilnih telefona potrošači mogli skenirati kako bi kupili njihov proizvod.

Moć razmjene 
Tržište razmjene širi se veličinom i opsegom. Iz tog razloga ono će u budućnosti zahvaćati ne samo robu već i razne vrste usluga, od smještaja i obrazovanja, do turizma i transporta.

Privatnost u javnosti
U doba kad je javno življenje postalo uobičajeno ljudi smišljaju kreativne načine kako se izboriti za vlastiti privatni prostor. U tome, umjesto odbacivanja  sveprisutnih društvenih medija, ipak uzimamo sve prednosti održavanja digitalnog identiteta, redefinirajući tako pojam privatnosti 21. stoljeća.

Zdravlje i sreća
Rukom pod ruku – na sreću će se, pokazuje studija JWT-a, gledati kao na glavnu komponentu zdravlja i blagostanwja. Teza da je zdrava osoba sretna osoba i obrnuto postat će sve raširenija. 

Komentirajte prvi

New Report

Close