Pad ulaganja u oglašavanje se nastavlja, ali je ipak ublažen

Autor: Luka Vojvodić , 16. srpanj 2014. u 16:05
Rajna Cuculić, HURA

Svota novca utrošenog na oglašavanje u medijima bila je u 2013. godini 7 posto manji nego u 2012., a najveći porast zakupa bilježi internet.

Hrvatsko udruženje društava za tržišno komuniciranje HURA, nedavno je objavilo donekle optimistične podatke o investicijama u zakupu medijskog prostora za 2013.

Prema njihovim podatcima pad ulaganja se i dalje nastavlja, no taj trend je ublažen. Pa je tako svota ukupno utrošenog novca za zakup oglasnog prostora u medijima 2013. bila 7 posto manje u odnosu na 2012. Kao i prijašnjih godina, najveći dio medijskog budžeta koji iznosi oko 685 milijuna kuna, odnosno 50 posto, uložen je u zakup medijskog prostora na televiziju koji je doživio neznatni pad u odnosu na 2012. Manji pad zabilježen je i u vanjskom oglašavanju gdje je vrijednost ukupno zakuljenog prostora manja za 5 milijuna kuna u odnosu na prethodnu godinu. Najveći pad od čak 23 posto zabilježilo je radijsko oglašavanje, dok je pad zabilježen u tisku 14 posto. 

Rast zakupa
Dio budžeta za zakup medija je iz tiska prebačen u internet oglašavanje, što je povezano s promjenama u konzumaciji tih medija.U 2013. godini nastavljen je rast ulaganja u oglašavanje na internetu koje je zabilježilo rast od čak 19 posto, u odnosu na 2012. godinu.Od utrošenih 107 milijuna kuna najveći dio investicija uložen je u display oglase, search i social medije.Najveći rast ulaganja u zakup medijskog prostora ostvaren je sektoru trgovine, dok je značajan pad zabilježen kod robe široke potrošnje, hrane i automobilske industrije.Podaci istraživanja HURE, ne uključuju kreativnu produkciju i specijalne formate. Primarni izvori podataka za procjenu su: MediaPuls (YpsosPuls), AGBNielsen, FINA i Medijske agencije HURA-e.
 

Teško je prognozirati
"Hrvatska je jedina zemlja u svijetu koja od 2008. konstantno bilježi pad u zakupljivanju medijskog prostora, dok druge zemlje, pa čak i zemlje regije izmjenjuju trendove rasta i pada kroz period od 2008. do 2013. Za sada je teško prognozirati kakvi će rezultati biti na kraju ove godine, pošto je prva polovina prošle godine dala za naslutiti porast u oglašavanju, no dogodilo se suprotno", rekla je članica uprave HURE Rajna Cuculić. 

Brojke

Neslavna hrvatska statistika

Od utrošenih 107 milijuna kuna najveći dio investicija uložen je u display oglase, search i social medije.
Najveći porast zakupa medija bilježi, očekivano, sektor trgovine, dok značajan pad bilježi trgovina automobilima.
Hrvatska je jedina zemlja u svijetu koja od 2008. godine konstantvo bilježi pad u zakupljivanju medijskog prostora.

Komentirajte prvi

New Report

Close