Novinski portali po čitanosti prestigli news portale

Autor: Saša Paparella (VLM) , 14. siječanj 2013. u 14:29
Prevagu donosi veći broj novinara i količina kvalitetnog vlastitog sadržaja

Prije godinu dana među tri najčitanija portala nije bilo nijednog vezanog uz print, a broj čitatelja nije prelazio milijun. U 2012. novinski portali se probijaju na vrh, pri čemu su Poslovni dnevnik i 24 sata najviše odskočili.

Među načitanijim hrvatskim web portalima sve je više onih vezanih uz dnevne novine. Prema istraživanju Gemiusa, međunarodne agencije za mjerenje posjećenosti sadržaja na portalima, prije godinu dana među prva tri portala nije bilo niti jednog vezanog uz print- prvi je bio Net.hr, pa Tportal i Index. Zadnji raspoloživi Gemiusovi podaci, oni za studeni 2012., daju poprilično drugačiju sliku – prvi je Index, a onda slijede dva web portala vezana uz print, uz dnevne listove 24 sata i Jutarnji list.

Ustroj redakcije i tehnike
Promjena trenda potvrđena je u listopadu 2012., kada su 24 sata zasjela na vodeće mjesto, što je bilo prvi puta da neki hrvatski portal vezan uz novine bude vodeći na ljestvici posjećenosti. Snažnim rastom Indexa u studenome 24 sata padaju na drugo mjesto, pri čemu oba portala probijaju granicu od milijun jedinstvenih posjeta mjesečno. Uz trećeplasirani Jutarnji list (36.713), među najčitanijim web portalima još su tri vezana uz print – Večernji list (708.625, na osmome mjestu po posjećenosti), Slobodna Dalmacija (351.350 posjetitelja, 12. mjesto) i Poslovni dnevnik ( 255.467 posjetitelja,15. mjesto). Kako su 24 sata uspjela? "Ključ uspjeha je što imamo puno novinara i proizvodimo puno vlastitog sadržaja, pri čemu onaj ekskluzivni dio prvo plasiramo na web s odgodom. Tako smo ustrojili redakciju i tehniku da odmah stavljamo svježe sadržaje na web. Mi imamo ono o čemu mnogi pričaju – integriranu redakciju, gdje svaka vijest putuje prvo na web, onda se tamo dorađuje i završi u tisku, gdje dobiva dodatnu vrijednost. Naša snaga je u količini dobrih priča koje iz novine idu na web, na kojem vrlo ozbiljno radimo od 2007." kaže Renato Ivanuš, glavni urednik 24 sata. "Brzi smo, prvi smo uveli breaking news, gdje se stalno upisivala po neka nova rečenica, i tu smo dobivali stalne čitatelje, pa je breaking news postala praksa i na drugim portalima. Osim toga, ozbiljni smo i zanimljivi, jer je zabava postala iznimno važna", nadopunjava Hrvoje Dorešić, izvršni urednik online izdanja 24 sata, koje dnevno u prosjeku ima pola milijuna jedinstvenih posjetitelja. Dorešić ne spori da je lakše doći do informacija ako u pozadini imate cijelu redakciju dnevnih novina, i to onu u kojoj se podrazumijeva da svi moraju raditi i za web izdanje.

Portali često prepisuju
Napominje kako neki portali u nedostatku vlastitih sadržaja često prepisuju, a rijetko potpisuju, ali nema ništa protiv toga ako se nečijem tekstu da dodana vrijednost i nastavi priča. Napominje i kako se puno pažnje posvećuje komentarima čitatelja, koje pažljivo slušaju kad ih zovu telefonom i čitaju kad im se obrate mailom ili nešto prokomentiraju. Sukladno njihovim komentarima rade se korekcije u glavnome tekstu, a nekad iz komentara nastaju i nove teme. "Komentar je postao važan dio sadržaja, toliko važan da zbog komentara ponekad mijenjamo i naslove. Dodatna je korist što se time otvara prostor za diskusiju, kojeg u novinama nema", kaže Dorešić. Na neovisnim portalima čuje se drugačije objašnjenje o uspjehu web redakcija vezanih uz print. "Tiskani mediji u paničnoj su potrazi za izlaznom strategijom, kako se maknuti s papira. Logičan odabir bio je fokusirati se na web", objašnjava fenomen Matija Babić, većinski vlasnik Index.hr-a. "U ovom trenutku pojedine dnevne novine na web troše velik novac, na SEO i Google Oglase u najvećoj mjeri. Doslovno kupuju veće statistike i to je u redu, no rekao bih da se radi o labuđem pjevu. Naime, pritom troše više nego što se na tržištu može zaraditi, pa ta strategija ne može funkcionirati dugoročno i mogle bi se naći u velikim financijskim problemim. Web neće tako brzo donositi novac u mjeri u kojoj su ga donosile dnevne novine", upozorava Babić.

Nacional još čitan na webu
U odnosu na studeni 2011., svi domaći portali vezani uz novine, uz izuzetak Večernjeg lista, koji je konstantno na osmom mjestu, napredovali su na Gemiusovoj listi – 24 sata se pomakao za dva, Jutarnji za tri, a Slobodna za četiri mjesta. Novi list napredovao je za sedam mjesta, sa 30-og na 23. Najviše se pomaknuo Poslovni dnevnik, za čak 23 mjesta – sa 38. na 15., pri čemu se broj jedinstvenih posjetitelja u tih godinu dana više nego udvostručio. Zanimljivo je da se web stranica ugašenog Nacionala i dalje nalazi na solidnom 41. mjestu iako se već šest mjeseci ne ažurira. Vjerojatno bi i Vjesnik, koji je prvi iskoračio na web, ostao dobro plasiran da ta stranica nije ugašena kratko vrijeme nakon gašenja lista. 

Mi imamo ono o čemu mnogi pričaju – integriranu redakciju
Renato Ivanuš, 24 sata

Lakše je doći do informacija ako u pozadini imate cijelu redakciju
Hrvoje Dorešić, 24 sata

Tiskani mediji u paničnoj su potrazi kako se maknuti s papira
Matija Babić, Index

Komentirajte prvi

New Report

Close