Agencije za tržišno komuniciranje imale su još jednu dobru godinu

Autor: Saša Paparella , 14. prosinac 2017. u 22:00
Foto: FOTOLIA

U zakup oglasnog prostora u nas se godišnje potroši 1,5 milijardi kuna, a u PR-u još 300 milijuna.

Nakon uspješne 2016., domaće agencije za tržišno komuniciranje uglavnom će i ove godine završiti s dobrim rezultatima, uz nastavak rasta prihoda i dobiti. Teško je reći koliko ukupno vrijedi to tržište, koje je podijeljeno na više segmenata. Tako o vrijednosti PR tržišta ne postoje podatci, no uzmemo li u obzir da je deset vodećih PR agencija lani ostvarilo ukupan prihod od oko 100 milijuna kuna, stručnjaci procjenjuju taj sektor vrijedi oko 300 milijuna kuna.

Certificiranje PR-ovaca

Prema podatcima Hrvatske udruge za odnose s javnošću (HUOJ) kao krovne udruge koja okuplja PR stručnjake, u Hrvatskoj se odnosima s javnošću aktivno bavi nekoliko stotina profesionalaca, koje je HUOJ od 2014. počeo certificirati. Nadalje, niz agencija za tržišno komuniciranje bavi se zakupom oglasnog prostora a koji je u 2016. – prema podacima Hrvatskog udruženja društava za tržišno komuniciranje (HURA) iznosile 1,5 milijardi kuna. Prema rezultatima službene procjene HURA Media AdEx-a koja je posljednji put rađena za 2016., u zakup oglasnog prostora na vodećim medijima uloženo je sveukupno 1.49 milijardi kuna, što je bio porast od 2,8 posto u usporedbi sa 2015. Ti podatci ne uključuju kreativu, produkciju i specijalne formate, za koje ne postoje službena istraživanja.

Pritisak regulatora

Uz nastavak rasta u internetskom oglašavanju i sveukupan rast na razini svih kanala, posljednjim Media AdEx-om zabilježen je i porast ulaganja u televizijsko oglašavanje i ulaganja u vanjsko oglašavanje. Negativan trend pada ulaganja u oglašavanje u tisku i radiju prisutan je od 2015., a lani je zabilježen pad od osam posto za tisak, te pad od dva posto za radio. S obzirom na udio pojedinih vrsta komunikacijskih kanala u sveukupnoj investiciji, još uvijek dominira televizija s udjelom od 51 posto, a slijede je tisak sa 17 posto i internetsko oglašavanje sa 14 posto. U vrijeme povećanog pritiska regulatora na industriju oglašavanja, objavljeni su rezultati izvještaja kojeg je naručila Svjetska federacija oglašivača i proveo Deloitte.

U izvještaju se navodi da jedan euro uložen u oglašavanje generira dodatnih sedam eura za BDP, a iznos uložen u oglašavanje u 2014. činio je 4,6 posto sveukupnog BDP-a EU. Oglašavanje stvara radna mjesta – njih 5,8 milijuna, odnosno 2,6 posto ukupnih radnih mjesta u EU. Ono također omogućava visokokvalitetne poslove, jer prosječna bruto dobit u sektoru medija i oglašavanja iznosi 34.000 eura, dok je prosjek u EU 22.000 eura. Nadalje, oglašavanje potiče tržišno natjecanje i inovaciju te financira medijske i internetske usluge. A što se tiče odnosa agencija za tržišno komuniciranje i medija, treba naglasiti da 75 posto radijskog i 40 posto TV prihoda dolazi upravo iz oglašavanja. Uz ekonomske čimbenike, doprinos ove industrije vidljiv je i u širem društvenom segmentu s obzirom na to da građanima EU-a daje pristup vijestima, zabavnim sadržajima i komunikacijskim alatima za nisku cijenu ili besplatno.    

Komentirajte prvi

New Report

Close