Za 90 milijuna eura preuzeli osam 'retail' parkova u regiji, a u dva hrvatska grada preuzimaju šoping centre

Foto: Getty Images Foto: Getty Images

Ulazimo na novo europsko 'retail' tržište koje je iznimno zanimljivo našim internacionalnim zakupcima, kaže Reindl.

Na domaćem nekretninskom tržištu nastavlja se proces konsolidacije; austrijski Immofinanz objavio je preuzimanje dvaju šoping centara, STC Osijeka i STC Valpova, u sklopu veće regionalne transakcije vrijedne oko 90,5 milijuna eura. Immofinanz preuzima osam ‘retail’ parkova u Sloveniji, Srbiji i Hrvatskoj ukupne površine oko 68.000 kvadratnih metara. Vrijednost dijela transakcije koja se odnosi na Hrvatsku nije objavljena, no od cijelog paketa riječ je od najmanjoj površini od oko 13.500 kvadratnih metara iz kojih izlazi austrijska MID grupa, poznata primjerice, po zagrebačkom Garden Mallu koji je ranije prodala Supernovi.

Osam posto prinosa

Osim Hrvatske, MID grupa prepustila je Immofinanzu i tri ‘retail’ parka u Mariboru, Krškom i Ptuju u susjednoj u Sloveniji ukupne površine 22.000 kvadratnih metara. Time se slovenski portfelj Immofinanza penje na 52.300 kvadratnih metara rentabilne površine.

Prodavatelj u Srbiji je MPC grupa, koju je prema pisanju portala B92, osnovao je srpski biznismen Petar Matić, a prema posljednjim dostupnim podacima, trećinu kompanije 2015. godine prodao kompaniji Atterbury Europe. Akvizicije u Srbiji uključuju 32,000 kvadrata rentabilne površine u Subotici, Borči i Smederevu. Stop shop, Immofinanzov brend retail parkova, u toj će zemlji ubuduće poslovati na devet lokacija i 83.600 metara kvadratnih površine. preslagivanje u Hrvatskoj, Sloveniji i Srbiji austrijskoj grupi donose u potpunosti iznajmljene poslovne prostore i oko 7,2 milijuna eura najamnine godišnje što predstavlja bruto prinos od osam posto godišnje.

Među zakupcima su poznata imena poput Deichmanna, H&M-a, C&A, Takko-a, KiK-a i Jyska, a uskoro šoping centrima uskoro slijedi rebranding nakon kojeg će poslovati po konceptom Stop Shop.

“Ove akvizicije osnažuju našu poziciju vodećeg europskog operatera ‘retail’ parkova i, govoreći o Hrvatskoj, označavaju naš ulazak na novo europsko ‘retail’ tržište koje je iznimno zanimljivo našim internacionalnim zakupcima. Dobre lokacije, izvrsno poslovanje, povoljna konkurentnost lokalnih situacija i klasični, zdravi miks zakupaca glavna su obilježja tih atraktivnih investicijskih prilika”, rekao je Dietman Reindl, izvršni operativni direktor Immofinanza u priopćenju.

Saturacija tržišta

Upućeni kažu da je izlazak MID-a iz još dva centra (nakon izlaska iz Garden Malla te centara u Koprivnici i Sisku) očekivana posljedica zamaha novog ciklusa na tržištu budući da je njegova snaga u razvoju projekata, a da bude operater. S visokom saturacijom tržišta retaila konsolidacija je išla u dva smjera. Atraktivni projekti poput Arena Centra i City Centra One pronašli su nove vlasnike, dok je kod drugih poput Centra Cvjetni, preuzimanje provedeno otkupom loših 
kredita. v

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!