Štiteći domaću proizvodnju čuvamo vlastiti identitet, a time i radna mjesta

Autor: Tomislava Ravlić , 29. rujan 2014. u 22:00

Prije 20-tak godina primat nad domaćim proizvodima imalo je sve što je strano, no danas, čak 98% građana, podržavajući akciju Kupujmo hrvatsko daje prednost domaćim proizvodima.

Zašto kupovati hrvatsko? Kada sam počela razmišljati što reći zašto kupovati hrvatsko, sjetila sam se da mi je jednom netko rekao da se Slovenci rađaju kao Slovenci, cijeneći iznad svega svoju zemlju i podupirući svoje nacionalne interese u svakom pogledu. 

Zastave i espresso
Kažu da ih se tome ne treba posebno učiti, to se podrazumijeva. Znam i to da kada putujete Europom i kada poželite kupiti nešto, u na primjer, jednom velikom francuskom supermarketu, rijetko ćete pronaći proizvod koji nije francuski, a s kojeg vas upečatljivo ne zovu boje francuske zastave ili koji u prvi plan ne gura divnu Provansu ili čarobni Pariz. Zamislite samo one talijanske slatke kafeterije bez toga da vam milijun puta naglase da pijete talijanski espresso koji je najbolji na svijetu ili da se prava pizza jede samo u Italiji. A mi? 

Domaći specijaliteti
Prolazeći preko Trga Bana Jelačića u četvrtak 25. rujna, kroz svu silu domaćih proizvođača, malih obiteljskih gospodarstava, malih poduzetnika, hrvatskih tvrtki proizvođača domaćih kulinarskih i inih specijaliteta, pitala sam se jesmo li mi zapravo svjesni kakvu divnu zemlju imamo i kolika je privilegija da na našim prostorima zapravo imamo spoj, od divne Slavonije iz koje nam nude toliko slasne proizvode, preko Hrvatskog zagorja, Međimurja sa svojim tradicionalnih proizvodima koji očaravaju svijet, do naših primorskih krajeva i mora sa svojim specifičnostima. Koja se zemlja može pohvaliti da ima toliko šaroliku vlastitu ponudu na jednom mjestu? Koliko me očarao miris proizvođača kozmetike od naše lavande koja je mirisala s pojednih kućica na Trgu Bana Jelačića u četvrtak, kako je slasan bio domaći med od jagode koji je gospođa iz okolice Zagreba nudila kupcima, koliko su mi se svidjele nove cipele hrvatske tvornice obuće, koje ponosno stoje uz bok svjetskim proizvođačima obuće.

Upravo iz razloga potpore domaćem, 1997. godine u Hrvatskoj gospodarskoj komori rodila se ideja da se započne s organizacijom nacionalne akcije Kupujmo hrvatsko radi osvješćivanja važnosti kupnje domaćih proizvoda, kako bi se pridonijelo povećanju ukupne konkurentnosti hrvatskoga gospodarstva, ali i očuvanju nacionalnog identiteta. Cilj je također nacionalna homogenizacija strateških gospodarskih interesa zemlje te podizanja nacionalne svijesti o vlastitim vrijednostima. Prije dvadesetak godina primat nad domaćim proizvodima imalo je sve što je strano, bez obzira na kvalitetu, no prema današnjim istraživanjima, čak 98% građana mijenja svijest o važnosti domaćeg i podržavajući akciju Kupujmo hrvatsko, daje prednost domaćim proizvodima.

Opstanak u teškim uvjetima
Zbog svega toga smatram da je važno naglasiti kako podržavajući te vrijedne ljude, kako kaže predsjednik Hrvatke gospodarske komore, istinske heroje današnjice, koji usprkos teškim gospodarskim uvjetima na tržištu uspijevaju opstati, štitimo domaću, nacionalnu proizvodnju, te zapravo čuvamo svoj vlastiti nacionalni identitet, a samim time i svoja radna mjesta, te osiguravamo bolju budućnost svojoj djeci.Poruka akcije je i da promocija hrvatskih proizvoda ne diskriminira strane, već nas uči da stvaramo i cijenimo one vlastite. Znam i da moje dvoje djece u dobi od 9 i 11 godina, po dućanima trći tražeći hrvatsku čokoladu.

Komentari (1)
Pogledajte sve

poduzetnici-bjeze-iz-hrvatske

ne-zelim-hraniti-vise-ovu-zvijer-koja-pije-krv-vlastitom-stanovnistvu

Hrvatska 142. od 144 zemlje svijeta:
Poreznom torturom ubili svaku želju za investicijama i radom

U Hrvatskoj bi trebalo toliko toga mijenjati da je nemoguće očekivati da će opet postati poželjna za poduzetnike i ulagače

“Ne želim hraniti više ovu zvijer koja pije krv vlastitom stanovništvu”

http://www.index.hr/vijesti/clanak/poduzetnici-bjeze-iz-hrvatske-ne-zelim-hraniti-vise-ovu-zvijer-koja-pije-krv-vlastitom-stanovnistvu/773304.aspx

New Report

Close