Prepoznali smo vlastite potencijale

Autor: Andreja Šantek , 25. srpanj 2013. u 22:00

Zdravstveni turizam u prošloj je godini zabilježio rast od 14 posto i tako postao najbrže rastuća industrija.

Zdravstvena industrija sve je interesantnija mnogim velikim svjetskim igračima iz različitih branši, a pokazuju to i primjeri tvrtki poput Samsunga, Deutsche Telekoma, Microsofta, Siemensa koje se sve više okreću zdravstvenom sektoru.

I analiza Bain Capitala, američke privatne investicijske tvrtke, pokazala je da je najviša razina privatnih investicija u svijetu u 2011. i 2012. godini bila upravo u sektor zdravstva. S druge strane, zdravstveni turizam u prošloj je godini zabilježio rast od 14 posto i tako postao najbrže rastuća industrija. Stoga ne čudi da se i u Hrvatskoj sve više govori o toj industriji koja objedinjuje dvije najpotentnije grane, turizam i zdravlje, okupljajući širok spektar različitih profila tvrtki, ali s jednim ciljem: ponuditi što više kvalitetnih usluga po što povoljnijoj cjeni za što veći broj korisnika. Sve navedeno logičan je slijed ako znamo da ljudi u razvijenim zemljama žive sve dulje čime briga za zdravlje starijih postaje veći prioritet. Hrvatska danas ima skromne rezultate u zdravstvenom turizmu odnosno na njega otpada svega 0,7 posto ukupnog turizma. Ipak, stvari se pomiču nabolje, a pokazuje to i primjer klastera Zdravlje koji su nedavno osnovale domaće privatne zdravstvene ustanove.

Osim njih, u Hrvatskoj postoji još čitav niz privatnih ustanova koje kvalitetom svojih usluga i nižim cijenama mogu konkurirati na europskom tržištu. Hrvatska ima prednost blizine europskim zemljama, odličnu klimu, kulturnu bliskost i u konačnici povijest zdravstvenog turizma koji je bio preteča današnjeg modernog turizma. Ozbiljni koraci napravljeni su i u Rijeci gdje je osmišljena Strategija razvoja zdravstvene industrije Primorsko-goranske županije koja želi Kvarner pozicionirati kao poželjnu destinaciju za zdravstveni turizam. Dakle, imamo sve preduvjete, a vrijeme će pokazati jesmo li ih iskoristili na pravi način i pozicionirali Hrvatsku kao poželjnu destinaciju na karti Europe.

Komentirajte prvi

New Report

Close