I sezonskim radnicima treba dobra obuka i mentori

Autor: Ana Brajković , 07. travanj 2014. u 22:00

Poslovođe i voditelji smjene kontroliraju provode li se standardi.

Počinje vrijeme zapošljavanja radnika koji će raditi samo za vrijeme sezone – u periodu od par mjeseci sve do pola godine.

Kako je Hrvatska poznata turistička destinacija, u ovo vrijeme su izrazito povećane potrebe za radnicima u hotelijerstvu, ugostiteljstvu i trgovini, pogotovo na području Dalmacije i Istre. Problem s pronalaskom kvalitetne radne snage svake godine zadaje glavobolje poslodavcima. S druge strane, postoji i velika fluktuacija zaposlenika s kontinenta koji se odlučuju za vrijeme sezone odraditi posao u južim krajevima. Potreba za poslom postoji,postoji i potražnja, ali cijeli taj krug mora biti zadovoljen na način da su naši gosti i kupci zadovoljni jer je i to način promocije naše zemlje kao uslužne destinacije u koju se strani i domaći gost uvijek rado vraća. 

Odredite ciljeve
Prema podacima Hrvatskog zavoda za zapošljavanje sezonsko zapošljavanje raste iz godine u godinu, pa je 2013. godine s evidencije Zavoda u sezoni zaposleno čak 40.767 osoba. Pronalaskom kvalitetnih radnika posao poslodavca ne prestaje – ako ste pronašli radnike s kojima krećete u sezonu, potrebno ih je adekvatno obučiti, te im postaviti standarde i ciljeve. Na vama je da odredite što želite od sezone, kakav je standard vaše usluge u objektu, te želite li da vaši kupci i gosti i druge godine traže baš vas. Prije nekoliko godina otvoren je hotel u Hrvatskoj, u koji su uložena iznimna financijska sredstva kako bi svojim gostima izgledao nezaboravan i poseban. Međutim, menadžment hotela je propustio priliku postaviti standard usluge hotela te je osoblje pružalo gostima daleko nižu razinu usluge od očekivane. Iduće godine je usluga dostigla zahtijevani nivo, no prvi dojam ipak je teško izbrisati.

Ne možete od zaposlenika očekivati da će bez standarda i prave obuke odraditi posao na zadovoljstvo kupaca. Isto vrijedi i za prodavače i radnike u ugostiteljskim objektima. Često se događa da poslodavac ulaže u izgled prostora, dok su zaposlenici koji kontaktiraju s gostima i kupcima prepušteni da odrade posao prema dosadašnjem iskustvu. Takva situacija samo u iznimnim slučajevima rezultira na zadovoljstvo gostiju i poslodavaca. Iz tog razloga prije nego krećete u sezonu postavite standard usluge koju ćete nuditi gostima ili kupcima, jer je usluga najbitniji faktor zadovoljstva, a to zadovoljstvo rezultira profitabilnošću te stvaranjem lojalnih kupaca. Odvojite određeni period vremena za obuku svojih zaposlenika kako bi taj standard postao uobičajen oblik ponašanja na radnom mjestu. 

Održavanje standarda
Nakon obuke, dodijelite mentore vašim novim zaposlenicima koji će dalje pratiti održavanje tog standarda. Za održavanje standarda usluge potrebno je imati kontrolne mehanizme, u obliku mentora, poslovođe, voditelja smjene i sl. To moraju biti osobe koji svojim primjerom i autoritetom motiviraju vaše zaposlenike da se ponašaju prema postavljenom standardu. Vrlo je bitno nakon samog zapošljavanja odraditi obuku, jer naknadna obuka ili obuka za vrijeme sezone koštat će vas propuštene i kratkoročne i dugoročne dobiti. Kvalitetan sezonski radnik vratiti će kroz par dana sezone investiciju u dodatnu obuku putem dodatne prodaje, bolje usluge te pridonijeti stvaranju baze lojalnih kupaca koji će se rado vratiti k vama i preporučiti vas. Na poslodavcima je da postave standarde, obuče zaposlenike i postave kontrolne mehanizme održavanja tog standarda i dobra baza za sezonu je postavljena.

Komentirajte prvi

New Report

Close