Hoteli u Istri za oglašavanje od HTZ-a dobili 4,4 mil. kuna, a Zagreb 341 tisuću

Autor: Marija Crnjak , 22. rujan 2014. u 22:00

Ekipi HTZ-a kojom predsjeda ministar turizma Darko Lorencin, slučajno ili ne, potkralo se nekoliko ozbiljnih gafova u sastavljanju kriterija za udruženo oglašavanje, pa će najviše dobiti oni koji imaju najviše noćenja, umjesto onih koji dobrim planom oglašavanja mogu obećati rast.

Iako je direktor Hrvatske turističke zajednice Ratomir Ivičić najavio promjene u marketingu i promociji, uz rezultate već u idućoj godini, nedavno raspisan natječaj HTZ-a za udruženo oglašavanje u 2015. godini dobrim dijelom demantira Ivičićeve navode.

Ekipi HTZ-a kojom predsjeda ministar turizma Darko Lorencin, slučajno ili ne, potkralo se nekoliko ozbiljnih gafova u sastavljanju kriterija za udruženo oglašavanje, u kojem HTZ sudjeluje s oko 100 milijuna kuna. Rezultat je favoriziranje Istre te gotovo diskvalificiranje Zagreba, pri čemu je u raspodjeli gotovo polovice ukupnog iznosa za oglašavanje zadržan posve pogrešan koncept da dobiva onaj tko je u prethodnom razdoblju najbolje radio.  Naime, cilj udruženog oglašavanja, u kojem pola daje HTZ, a drugu polovicu lokalne turističke zajednice i turistička industrija, privlačenje je stranih organizatora putovanja, aktiviranje domaćih tvrtki i TZ-a, stvaranje novih programa, otvaranje novih zrakoplovnih linija…

Važan cilj koji se želi postići je i punjenje turističkih kreveta van sezone, kao i popularizacija destinacija kojima ide slabije. Stoga nije jasna raspodjela HTZ-a, kojem je u čak tri od šest modela glavni kriterij broj noćenja u 2013. godini. Kako se najveći broj noćenja ostvaruje u Istri, ta je županija kroz ta tri modela na raspolaganje dobila ukupno 11,6 milijuna kuna, Splitsko-dalmatinska za svoje oglašavanje može dobiti čak pet milijuna kuna manje, a Dubrovačko-neretvanska županija tek 3,2 milijuna kuna. Istra će samo za promociju smještaja (model I) imati 4,4 milijuna kuna. Iako se stalno ističu potencijali Ličko-senjske županije, njihovi će smještajni kapaciteti od HTZ-a za oglašavanje moći dobiti tek 446 tisuća kuna, deset puta manje od Istre koja svoje hotele već relativno dobro puni, čak i izvan sezone.

Kad su u pitanju programi oglašavanja posebnih programa destinacije, od zračnog prijevoza, zimskih programa do posebnih ponuda destinacije (model IV), Dubrovačko-neretvanska, Zadarska i Šibenska županija zajedno dobit će tek nešto malo više od same Istre kojoj samo po tom jednom modelu ide 4,6 milijuna kuna. Po kriteriju najvećeg broja noćenja u tri modela ulaže se čak 40 milijuna kuna, a više od četvrtine ide u Istru. Investitori koji su u posljednje vrijeme dosta uložili u hotele oko Zadra, Šibenika ali i Dubrovnika, ne mogu biti zadovoljni takvom računicom.  Zagreb je zbog nesretne kombinacije administrativne podjele po županijama i kriterija broja noćenja u posebnom problemu, i gotovo je diskvalificiran u podjeli HTZ-ova kolača.

Zagreb za oglašavanje svojih smještajnih kapaciteta – a tu se nalazi značajna baza kongresnih hotela, sve veći broj hostela, obiteljskog smještaja za sve popularnija city break potovanja – zbog činjenice da je izdvojen na razinu županije od HTZ-a može tražiti tek 341 tisuću kuna.Štoviše, Zagreb ne može sudjelovati u modelu oglašavanja kontinentalnog turizma (model V), za što HTZ planira izdvojiti 9 milijuna kuna. U oglašavanje destinacija na kontinentu, koje u drugim modelima mogu dobiti samo mrvice jer nemaju potreban broj noćenja, ulaže se manje nego u Istru u spomenuta tri modela temeljena na broju noćenja.

Istina, preostala su još 43 milijuna u još dva modela, za oglašavanje organiziranih programa putovanja u kojem turoperatori i agencije mogu povući skoro 25 milijuna kuna, te u modelu za nove programe i prometne linije vrijednom 18 milijuna kuna. No teško da će se organizatori putovanja tu osloniti na krstarenja Dunavom i adrenalinski odmor u Gorskom kotaru, kad će bolje napuniti autobus za Poreč. Ili agencije ni u Poreč ne bi dovele turiste kad im ne bismo platili? 

Komentirajte prvi

New Report

Close