Je li ženama u Hrvatskoj još uvijek teže napredovati na poslu od muškaraca?

Foto: HUP Foto: HUP

Odgovor na to pitanje, posebno aktualno pred obilježavanje Dana žena, dalo je 2. po redu istraživanje “Žene u poslovnom svijetu“ u organizaciji HUP-a i Deloittea.

Istraživanje je provedeno u organizaciji HUP-a i Deloittea od listopada do prosinca 2018. godine te prikazuje stavove i razmišljanja 186 žena i muškaraca, menadžera na vodećim pozicijama tvrtki i financijskih institucija, s posebnim naglaskom na razvoj poduzetništva žena.

Broj žena u upravama hrvatskih kompanija izlistanih na Zagrebačkoj burzi polagano raste, ali ih je još uvijek manje od 19 posto. Potvrđuju to i nalazi zajedničkoga istraživanja Deloitta i HUP-a. Naime, upravo je (ne)mogućnost profesionalnog napredovanja pokazala da se žene i dalje suočavaju s određenim barijerama u izgradnji karijere. Fleksibilni uvjeti rada i kvalitetna infrastrukturna podrška, poticanje ravnoteže između privatnog i poslovnog života u kompanijama ključne su mjere za uklanjanje tih barijera prema mišljenju 60 posto ispitanika.

Nažalost istraživanje je potvrdilo kako je ženama u Hrvatskoj još uvijek teže napredovati.

Iako prema mišljenju 58 posto ispitanika, žene i muškarci ostvaruju podjednake financijske rezultate (prodaja, dobit), čak 77 posto ih smatra kako muškarci brže ostvaruju profesionalni napredak.

“Veliko mi je zadovoljstvo da je HUP prepoznao probleme vezane za žene u biznisu, a u Deloitteu smo našli odličnog partnera. Važno je što smo pokrenuli našu Bazu žena i ponosne smo na 100 uspješnih liderica koje su ambasadorice naše baze i koje su spremne preuzeti upravljačke pozicije u svakom trenutku u kompanijama. Žensko pitanje nije tema koju treba vezati samo uz Dan žena nego i tijekom cijele godine jer su kompanije koje njeguju rodnu ravnopravnost dokazano uspješnije i konkurentnije na tržištu“, izjavila je prilikom predstavljanja rezultata Gordana Deranja, predsjednica Hrvatske udruge poslodavaca.

Novo istraživanje još detaljnije

Ovogodišnje istraživanje još je detaljnije od posljednjeg, provedenog 2013. godine, s jednom razlikom: ono iz 2013. obuhvatilo je stavove kolegica i kolega iz BiH i Slovenije dok se novo istraživanje dotiče isključivo hrvatskih prilika. SheXO istraživanje prikazuje stavove, uvjerenja i razmišljanja žena i muškaraca iz upravljačke strukture malih tvrtki jednako kao i velikih kompanija.

Istraživanje je predstavila Helena Schmidt, partnerica u Deloitteu i voditeljica SheXO inicijative.

“Ovo istraživanje pruža zadivljujuću sliku o našim poslovnim ženama, jer potvrđuje da se i u poslovno negostoljubivim okolnostima može uspjeti drukčijim pristupom, upornošću i kontinuiranim ulaganjem u sebe“, navela je.

Diskriminacija već pri razgovoru za posao

Gotovo je 60 posto sudionika istraživanja, na pitanje koje su aktualne tvrdnje u hrvatskome poslovnom okruženju točne, odgovorilo da su žene na izvršnim pozicijama vrlo često slabije plaćene od muškaraca. Također, nisu se značajno promijenili niti stavovi prema privatnosti.

Naime, čak 57 posto sudionika istraživanja tvrdi da su na razgovorima za posao žene vrlo često izložene osobnim pitanjima poput planiranja obitelji.

“Istraživanja pokazuju da kompanije, u kojima su u upravama i menadžmentu ravnopravno zastupljeni žene i muškarci, bilježe 35 posto veći povrat kapitala, ali i šest posto veće neto profitne marže. Tvrtke s rodno uravnoteženim menadžmentom dvostruko su otpornije na tržištu, a vrijeme je pokazalo i da su takve kompanije lakše prebrodile globalnu krizu koja je buknula 2008. godine“, zaljučila je za kraj Helena Schmidt.

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!
Pregled dana Pogledaj sve