Zbog ušteda hrvatski tegljači vuku slovenske poluprikolice

Autor: Josip Bohutinski/VL , 10. veljača 2015. u 14:18
Oko 280 poluprikolica, od njih 4500, dobilo slovenske tablice/G. Ferbezar/PIXSELL

Naknada za uporabu javnih cesta u Sloveniji za poluprikolice stoji 120-150 eura, a u Hrvatskoj 6800 kn.

Tegljač registriran u Hrvatskoj, a poluprikolica koju vuče u – Sloveniji.

To je sve češći prizor na cestama jer se u Deželi registracija poluprikolice, koja se naslanja na tegljač, plaća čak 5700 kn manje nego kod nas. Prijevoznici kažu da je dosad oko 280 hrvatskih poluprikolica, od njih ukupno 4500, dobilo slovenske registracijske tablice. Marinko Juršević, predsjednik Društva prijevoznika Primorsko-goranske županije, objašnjava da je tako velika razlika u cijeni zbog naknade za uporabu javnih cesta koja se plaća pri registraciji. U Sloveniji se ona za poluprikolice plaća od 120 do 150 eura, a u Hrvatskoj oko 6800 kuna. Kako bi smanjili troškove registracije, hrvatski prijevoznici, objašnjava Juršević, osnivaju tvrtke u Sloveniji, a onda sa svojim hrvatskim tvrtkama potpisuju ugovore kako bi hrvatski tegljač mogao vući slovensku poluprikolicu.  

"To je nedopustivo, no nitko od nadležnih ne reagira", upozorava Juršević. Prijevoznici su se u vezi s tim problemom obratili i Minsitarstvu prometa, no nisu još dobili odgovor. Juršević kaže da je i u Mađarskoj puno niža cijena registracije za poluprikolice jer ondje naknada za uporabu javnih cesta stoji oko 200 eura, no hrvatski prijevoznici više su skloni svoje poluprikolice registrirati u Sloveniji zbog manje jezične barijere. U Ministarstvu prometa pak tvrde da cijene registracije teretnih vozila, pa tako i poluprikolica, u pojedinim zemljama nisu objektivno usporedive jer se u svakoj zemlji na poseban način regulira financiranje registracije vozila i troškovi koji ulaze u cijenu registracije. Navode da je vlasnik, ovisno o vrsti vozila, obvezan platiti: naknadu za osiguranje vozila, naknadu za tehnički pregled s pripadajućim uslugama i taksama, naknadu za uporabu javnih cesta, naknadu za okoliš.

U Ministarstvu kažu da je u njihovoj nadležnosti samo određivanje godišnje naknade za javne ceste, ali tvrde da se na nju odnosi tek manji dio iznosa koji se uplaćuje za registraciju vozila. "Iz iznosa godišnje naknade za javne ceste financira se upravljanje i održavanje županijskih i lokalnih cesta (18.725 km), čiji su troškovi znatno porasli", navode. No, Juršević opovrgava tvrdnje Ministarstva i kaže da se za osiguranje poluprikolice plaća od 80 do 120 kuna godišnje, tehnički pregled je 340 kuna, a naknada za uporabu cesta oko 6800 kuna. Pritom prijevoznici za tegljač pri registraciji plate oko 8500 kuna za osiguranje i uporabu javnih cesta te još 300 do 400 kuna za tehnički pregled. Stoga smatra da je apsurdno da se toliko puno plaća naknada za javne ceste za poluprikolicu. Pri registraciji prikolice pak, navodi, naknada za ceste stoji oko 6800 kuna, oko 100 kuna je osiguranje, dok tehnički stoji 350 do 400 kuna. 

Komentirajte prvi

New Report

Close