‘Uz manje kućica do kvalitetnije ponude’

Autor: Marta Duić , 11. studeni 2018. u 22:00
Znanim lokacijama pridružit će se Zoološki vrt, Stara Tkalča i kino Europa/Goran Stanzl/PIXSELL

Ovogodišnji Advent imat će manju ugostiteljsku ponudu kako bi se smanjio konzumerizam i poboljšala kvaliteta ponude.

Na predstavljanju ovogodišnjeg zagrebačkog Adventa koji nosi trostruku titulu najboljeg u Europi, najavljeno je kako će naglasak manifestacije koja će trajati od 1. prosinca i trajati do 6. siječnja biti prebačen na kulturne događaje, u cilju smanjenja atmosfere konzumerizma i vraćanje stvarnog božićnog ugođaja.

Noviteti su lokacije, točnije Advent u Maksimiru, Advent Stara Tkalča, gdje će biti prikazani tradicionalni obrti i duh najstarijih zagrebačkih naselja Gradeca i Kaptola te Filmski Advent u kinu Europa. Kako kažu u Turističkoj zajednici grada Zagreba, ove će godine bit će tri lokacije manje, a premda nisu mogli precizno odrediti broj, najavljeno je i smanjenje ugostiteljskih te suvenirskih kućica.  

Potrošili pola milijarde kuna
Tijekom prošlogodišnjeg Adventa, 110.707 ljudi u Zagrebu je potrošilo čak pola milijarde kuna, najviše su trošili hotelski gosti i to dnevno 139 eura, a broj noćenja i dolazaka je za prvih 30 dana Adventa bio veći u odnosu na onaj 2016. godine za 23 posto. Ugostitelje smo pitali što misle o smanjenju broja kućica rezerviranih za njihovu ponudu, no čini se da svi oni razumiju nakanu organizatora. I sami smatraju da je gužva najveći problem.

 

23 posto

rasta noćenja i dolazaka ostvario je Advent 2017.

Ugostitelj Saša Frid koji je već tri godine na Adventu napominje kako većini ugostitelja problem stvara to što u prvom dijelu bude navala posjetitelja zbog čega nastaje "kaos" i većina ih ne može ni isproducirati količine da bi se zadovoljile želje svih posjetitelja. "Prva tri vikenda su udarna, i tek kad ta gužva pođe postoji prostor za poboljšanje ponude jer je do tada to fizički nemoguće i tehnički teško izvedivo svim malim ugostiteljima. Bilo bi sjajno da ima što manje industrijskih, a više domaćih proizvoda, no mislim da će se to teško promijeniti jer na Advent većina gleda ipak kao na priliku za zaradu", ističe Frid. 

Matej Đorđević, suvlasnik restorana Time koji će i ove godine sudjelovati na Adventu, smatra da problem nisu ugostiteljske kućice ni štandovi, već činjenica da zbog svoje atraktivnosti ova manifestacija u Zagreb u tih mjesec dana dovodi "more" ljudi iz cijele Hrvatske pa i Europe.

Masovan protok ljudi
"Naš grad naprosto nije sposoban 'upiti' tako masovan protok ljudi i zato je nužno da se sama gradska infrastruktura počne postupno prilagođavati. No, ostaje činjenica da je upravo Advent od Zagreba napravio metropolu i to je golem turistički uspjeh ovog grada za koji je najzaslužnije vodstvo Turističke zajednice Zagreba", kaže Đorđević.

 

Đorđević

Advent je od Zagreba napravio metropolu, no treba prilagoditi gradsku infrastrukturu.

Iako su lani u kućici Maison de France posjetiteljima kroz gastronomiju donijeli "dašak" Francuske, Gastronomadi jedni su od onih koji ove sezone neće biti dio Adventa.  "Imamo velike projekte na kojima trenutno radimo pa nećemo stići ove godine, no drago nam je da će ugostiteljskih kućica biti manje jer time raste kvaliteta cjelokupne ponude", poručuje Zoran Šimunić. 

Komentirajte prvi

New Report

Close