Umjesto Porezne, korisnicima fiskalnih blagajni pomažu uglavnom IT tvrtke

Obveznici fiskalizacije negoduju zbog trenutka u kojem se ona uvodila/Duško Jaramz/PIXSELL Obveznici fiskalizacije negoduju zbog trenutka u kojem se ona uvodila/Duško Jaramz/PIXSELL

U Udrugu restoratera se zbog problema s fiskalizacijom javljaju uglavnom ugostitelji koji su odabrali loše informatičko rješenje.

Deset dana nakon početka primjene fiskalizacije ugostitelji imaju još samo jedan problem, i to da oni koji su se to sjetili napraviti prekasno, ne mogu odmah dobiti internetsku vezu. Za spajanje na fiksnu internetsku liniju treba obaviti dio posla na terenu. No, operateri su i tome doskočili pa im za prvu ruku dijele USB stickove za mobilni pristup internetu. Miroslav Folnegović, predsjednik Udruge hrvatskih restoratera kaže da prema njegovim informacijama fikslizacija u većini slučajeva protječe po planu. "Probleme imaju samo oni koji su odabrali loše informatičko rješenje pa se javljaju jer im se ne ispisuje ime konobara, datum ili slični podaci bitni za sastavljanje valjanog fiskalnog računa", kaže M. Folnegović.

Porezna bez kapaciteta
Dodaje kako se to moglo izbjeći da se uvođenje fiskalizacije nije radilo ovako neozbiljno u 20 dana pred kraj godine, bez radionica i treninga koje su u drugim zemljama bile uobičajene. Kaže da Porezna uprava nikome ne pomaže oko pojašnjavanja što je i kako provesti fiskalizaciju. "Taj je posao Porezna uprava prepustila IT tvrtkama koje su prodavale softver za fiskalizaciju blagajni", kaže M. Folnegović. Mirko Erić, direktor zagrebačkog Infokoma, jedne od IT tvrtki koje su ponudile vlastito rješenje za fiksalizaciju, kaže da Porezna uprava ne daje nikakve dodatne informacije obveznicima tog procesa, osim onoga što je dostupno na njenim internetskim stranicama. Kaže da su oni sami savjetovali svoje korisnike kako se fiskalizirati i pomagali im s rješavanjem problema na koje su naišli. "Porezna uprava kao ni APIS IT nemaju kapaciteta da pruže takvu podršku obveznicima fiskalizacije, ali, srećom, ona je prošla jednostavnije nego smo očekivali. Svi koji su trebali su se već fiskalizirali i stoga više nemamo niti jedan upit od ugostitelja ili terenskih prodavača", ističe M. Erić. Dodaje da je Porezna uprava imala nekih tehničkih problema jer joj je poslužitelj pao u testnom razdoblju prije Nove godine, kao i telekomunikacijski operateri od kojih su neki imali zaključane portove nužne za fiskalizaciju, te pojedine IT tvrtke koje su ponudile svoja rješenja. No, sada su svi problemi riješeni i usmjereni su na pripreme za drugu fazu fiksalizacije koja se očekuje 1. travnja. Gordan Carević, voditelj prodaje GRC grupe, jedne od najvećih tvrtki u poslu s fiskalnim blagajnama, kaže da je Porezna uprava izlazila ususret kada su korisnici imali problema s digitalnim certifikatima. No, sve ostalo, pojašnjava, prepustila je IT tvrtkama koje su taj posao u cijelosti odradile te čak unaprijedile softver.

Naknadna fiskalizacija
"Mi smo, primjerice, sukladno pravilima, omogućili i naknadnu fiskalizaciju. U slučaju da u trenutku izdavanja računa internet ne radi ili nema povratne informacije sa poslužitelja Porezne uprave naš će program izdati račun sa zaštitnim kodom izdavatelja računa, a jedinstveni identifikator računa (JIR) zatražiti ponovno kroz nekoliko minuta da se ne bi dogodilo da neki račun ostane ne fiskaliziran odnosno bez JIR-a i da stranka ne bi dulje čekala na račun", pojašnjava G. Carević.Dodznajemo da su sličnu mogućnost uvele gotovo sve IT tvrtke i u svoje fiskalne blagajne. Naši sugovornici istilu da su nezadovoljni odabirom termina kad se morala obaviti prva faza fiskalizacije. "Mi obično u vrijeme blagdana radimo skraćeno, a sad smo Staru godinu odradili produženo. Morali smo povećati broj servisera, raditi u dvije smjene, a i manje spavati. No, posao je odrađen kvalitetno i do kraja", kaže Carević.Iz Porezne uprave do zaključivanja broja nisu se udostojili komentirati izlaze li na bilo koji način u susret ugostiteljima koji imaju problema sa fiskalizacijom.

Pitajte Poreznu

Kontakt centar Porezne uprave radnim danom od 8 do 15.

0800-18-11  Fiskalizacija, e-Porezna (tehnička podrška)

0800-10-01 Prijava utaja poreza, neizdavanje računa, rad na crno, drugi porezni prekršaji, pritužbe na rad službenika Porezne uprave

Druga faza

Blagajne i odvjetnicima

Mali trgovci kao i oni koji rade u veleprodaji, zatim automehaničari, odvjetnici i brojni drugi 1. travnja morat će uvesti fiskalnu blagajnu i to u drugom valu fiskalizacije. Ono što ih iskustvo iz prve faze fiskalizacije, koju su upravo završili ugostitelji, može poučiti je da se fiskalizaciju može provesti u mjesec dana. Nadalje, da im Porezna uprava, osim svojom internetskom stranicom, neće pomoći u tom procesu. Glavni izvor informacija su im IT tvrtke, koje su ujedno prodavači fiskalnih blagajni. IT tvrtke će im pomoći u ishođenju digitalnih certifikata od Fine i rješavanju eventualnih problema s telekomunikacijskim operaterima. Međutim, na tehničke prepreke više ne bi trebali nailaziti jer su ih svi otklonili i sustav za fiskalizaciju zasad radi bez greške.

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!