Ulaskom u EU aranžmani za Hrvatsku poskupjet će od 3 do 6 posto

Agencije čekaju objašnjenja vezana uz uvođenje poreza na marže Agencije čekaju objašnjenja vezana uz uvođenje poreza na marže

Višu cijenu zbog usklađivanja porezne politike plaćat će svi europski gosti koji u Hrvatsku stignu putem agencija.

Zbog uvođenja poreza na marže turističkih agencija, koji stupa na snagu zbog prilagodbe europskoj direktivi, s danom pristupanja Hrvatske Europskoj uniji hrvatski turistički proizvod na europskom će tržištu poskupjeti od tri do šest posto.

Višu cijenu zbog usklađivanja porezne politike plaćat će svi europski gosti koji u Hrvatsku stignu putem agencija, a kako je 1. srpnja 2013. datum ulaska Hrvatske u Uniju, znači da će poskupljenje doći u špici sezone. Ujedno, to će biti datum novog obračuna poreza usluga domaćih agencija kojima još nije jasno ni kako će točno taj obračun izgledati, niti kako će izmjene obračuna poreza uspjeti integrirati usred poslovne i fiskalne godine, upozoravaju domaće agencije. Ni strani turoperatori nisu posve sigurni u provedbu. I jedni i drugi s nestrpljenjem očekuju provedbene dokumente koje bi uskoro trebalo donijeti Ministarstvo financija. Kad je posrijedi podizanje cijena, iako ono u jeku recesije nije popularno, turoperatori ne smatraju da će se smanjiti zanimanje gostiju za Hrvatsku.  Sada su organizirana putovanja u Hrvatsku oslobođena od poreza na maržu, odnosno razliku između iznosa koji plaća putnik i stvarnih troškova agencije. To će se promijeniti zbog prilagodbe Direktivi 2006/112/EZ, odnosno primjene posebnog postupka oporezivanja turističkih agencija u EU.

Prihod od PDV-a na usluge uplaćuje se u hrvatski proračun, odnosno on ostaje državama članicama u kojima se pružila usluga, a marža će se oporezivati u državama u kojima je registiran organizator putovanja, pa će i stopa poreza ovisiti o visini PDV-a pojedine članice. Kako je prosječna marža turoperatora 20 posto na cijenu aranžmana, procjenjuje se da će na novi porez odlaziti od 3 do 6 posto iznosa aranžmana, što će se nadoknaditi porastom cijena.Direktor Udruge hrvatskih putničkih agencija (UHPA) Željko Trezner upozorava na to da bi usred turističke sezone mogla nastati panika među domaćim agencijama. "Činimo sve da se to ne dogodi, no naše je djelovanje ograničeno sve dok Ministarstvo financija i Porezna uprava ne donesu provedbene propise", kaže Trezner. I predsjednik Uprave Kompasa Zagreb Ivan Pukšar smatra kako su se već trebali znati detalji provedbe, jer su oni nužni za formiranje cijena za iduću sezonu."Kako nemamo informaciju kako će točno izgledati primjena Direktive, pitanje je kako ćemo izračunati cijene za razdoblje nakon 1. srpnja. Uopće ne mogu zamisliti kako će izgledati izmjena računanja poreza usred godine, mogao bi nastati pravi kaos", upozorava Pukšar.

UHPA je zatražila mišljenje i njemačkih poreznih stručnjaka, koji su u dopisu Udruzi također istaknuli kako "zasad nije točno poznato koje će usluge prema hrvatskom poreznom zakonu podlijegati općoj poreznoj stopi, sniženoj poreznoj stopi ili oslabađenju od poreza. Možemo se nadati da će nam hrvatska država ubrzo staviti na raspolaganje odgovarajuće smjernice".Selimir Ognjenović, član uprave Adriatica.neta i direktor njemačkog turoperatora Riva Tours, ne očekuje, međutim, velike potrese."Naše su cijene za iduću godinu zbog poreza na marže više tri posto, no uvjerili smo partnere da nije riječ o dodatnoj zaradi i ne očekujem da će navedeni rast cijena utjecati na potražnju. Za sljedeću sezonu ipak će biti presudno da zadržimo ovogodišnju vrlo pozitivnu atmosferu na njemačkom tržištu. Iako ćemo malo poskupjeti, no to možemo kompenzirati načinom ponašanja prema gostima", kaže Ognjenović.  

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!