Učenici se nisu proslavili, ali znate li vi riješiti PISA-in test?

Autor: Poslovni.hr , 07. prosinac 2016. u 15:06
Foto: Shutterstock

PISA-in test nije klasično ispitivanje naučenog gradiva već je to ispitivanje o tome jesu li učenici stekli vještine i sposobnosti za aktivno sudjelovanje u današnjem društvu.

PISA istraživanje pokazalo je da su rezultati hrvatskih petnaestogodišnjaka ispodprosječni u kategoriji pripreme učenika za nastavak školovanja i proces rada.

Istraživanje PISA 2015 u Hrvatskoj je u ožujku i travnju 2015. proveo Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja (NCVVO), a njegove je rezultate predstavila u utorak u Zagrebu nacionalna voditeljica PISA istraživanja u Hrvatskoj Michelle Braš Roth koja je istaknula da se ''moramo zabrinuti kako će se učenici dalje snalaziti u životu''

Dodala je da ovi rezultati ne znače da naši petnaestogodišnjaci nemaju znanja nego da jednostavno svoja znanja ne znaju primijeniti u praksi.

PISA-in test nije klasično ispitivanje naučenog gradiva već je to ispitivanje o tome jesu li učenici stekli vještine i sposobnosti za aktivno sudjelovanje u današnjem društvu.

Na web stranicama PISA-e moguće je pronaći neka od pitanja s kojima su se neki od naših školaraca morali suočiti. Test obuhvaća tri osnovna područja procjene: čitalačku, matematičku i prirodoslovnu pismenost.

Ako vas zanima kako izgledaju pitanja na koja su učenici morali odgovoriti možete ih pronaći ovdje.

Komentari (5)
Pogledajte sve

učenici su željni znanja, ali im obrazovni sustav i učitelji, tupe isto ono što su tupili i meni, tko se uopće u Hrvatskoj ozbiljno bavi sustavom obrazovanja, još od Šuvara, koji je dovoljno uništio, lutamo bez cilja i jasnog programa

Zapravo niti je pitanje zašto je hladnije niti je odgovor jer je temperatura niža. Pitanje je zašto je hladnije na vrhu planine, a odgovor je zato što postoji gradijent temperature s obzirom na visinu. Tako da, u pravu su nastavnici.
Što se PISA testa tiče, mislim da se većina pitanja može s lakoćom riješiti. Problem Hrvatske je što se u postupak obrazovanja previše upliću poslodavci sa svijim smiješnim poslovnim zahtijevima. Učenike treba profilirati da budu opće obrazovani i potpuni LJUDI a ne uklopljeni šljakeri prema trenutnoj poslovnoj MODI. Moda prolazi, ljudi moraju živjeti 70 godina minimalno. Danas je web, sutra ga nema. Danas je jedna poslovna paradigma, sutra je zastarjela. A poduzetnici ako žele osposobljene kadrove, neka i ULOŽE u osposobljavanje. To je isto tako kapital. Problem je što danas svi žele poslovati BEZ KAPITALA, a kunu se u kapitalističko društvo.

Ovo je točan uvid u rad u hrvatskim školama. Čitav sistem je truo od kurikuluma, preko nastavnika do učenika. Nitko ne može reći da je to do novca – jedna Estonija je miljama ispred nas. Nitko ne može reći da je to zbog nedostatka kadra – jedni smo od TOP 5 po broju nastavnika na 100 učenika u EU. Uče se gluposti to je svima jasno. U srednjim školama se na satovima informatike uče MS Office alati. Prije više od 20 godina moja generacija je učila programski jezik Pascal, bazu podataka Clipper, računalnu grafiku a za seminarski rad iz informatike je jedan od zadatka bio napisati driver za printer. Ljudi moji onaj tko u srednjoj školi ne zna raditi sa tablicama tipa Excela nema što raditi u srednjoj školi. To će mu koristiti i za polaganje pločica – za gimnazije da ne govorim. To je gradivo za 6-7 razred.

Drugi par rukava je što se uče gluposti. Priča mi prijatelj da je na TVu vidio neku obrazovnu emisiju gdje neki lik postavlja učenicima pitanje “Zašto je u gorju hladnije nego u nizini.” – učenici odgovaraju: “Zbog toga što se temperatura spušta za 1 stupanj na svakih 100m nadmorske visine” – i lik kaže da je to točno???? Pa on je prolupao: dakle odgovor na pitanje “zašto je hladnije” je: “jer je temperatura niža”???? To je jedna te ista stvar i nikako ne može biti odgovor. Nedostatak zagrijane kopnene mase, vjetrovi i svojstvo toplog zraka da se diže okomito u visinu već mogu biti odgovor. Ali djeca su super naučila ono što su im deb*li dali za naštrebati.

Nisu naša djeca insuficijentnija od europske djece, nego su SIROMAŠNIJA od EU djece , a škole
u EU su tako opremljene, da pomažu djeci u savladavanju i primjeni naučenog gradiva….
Npr. naša djeca kod kuće nemaju, globuse, kompjutere,.printere, pristojne digitrone,..možda Vaša u Zagrebu, ali ovdje na selu, sigurno nemaju sva….U EU školama imaju sva pomagala …

Udžbenici su puni činjeničnih gluposti. Djeca , čije se apstraktno mišljenje razvija puno kasnije od gradiva u udžbenicima, koji su štampani u tom smjeru…mogu ispoljavati poremećaje u ponašanju zbog
prevelikih zahtjeva škole..agresivnost ili povučenost, angzioznost i sl..To s ei događa, raste broj
kaznenih djeca maloljetnika…i djela su sve bizarnija i brutalnija..kao čisti odraz te frustracije…

Prvo- treba promijeniti udžbenike.

Zatim, treba školu urediti drukčije , tako da to bude mjesto prvenstveno za provođenje aktivnosti,
likovnih, tehničkih, glazbenih, stvaralačkih…kabinete treba dobro opremiti i osuvremeniti,
dati im didaktički i metodički materijal za rad , uvesti domaćinstvo, novinarstvo….i ostale grupe,
ne kao izvornu nastavu, nego kao svakodnevnu nastavu….
Treba poboljšati prehranu, otvoriti sportske dvorane, napraviti i teniska igrališta i ostalo…uz školu…
I još puno toga,..

New Report

Close