U Europi sve manje mladih turista, osim u Hrvatskoj

Autor: Marija Crnjak , 17. listopad 2015. u 10:24
Ultra je ove godine napunila Jadran/Ivo Čagalj/PIXSELL

Poznata odredišta zabave, poput Španjolske i Britanije, osjetila pad. U Hrvatskoj, Nizozemskoj i Švedskoj rast.

Demografska kretanja i pad stope nataliteta u posljednjih osam godina izmijenili su sliku europske turističke industrije, koja bilježi pad broja putovanja mladih za čak deset posto od 2007. godine.

Pad su osjetila i svjetski poznata odredišta zabave, poput Španjolske i Velike Britanije, a Hrvatska je jedna od malobrojnih destinacija u kojoj broj mladih putnika čak raste. Pokazala je to upravo objavljena analiza World Travel Monitor konzultanstske kuće IPK International. U 2014. mladi Europljani između 15. i 24. godine ostvarili su 54 milijuna putovanja u inozemstvo s ukupno oko 430 milijuna noćenja. Od 2007. godine broj putovanja mladih pada nešto više od jedan posto godišnje. U 2007. godini mladi su najviše posjećivali Španjolsku, potom Francusku, Italiju i Veliku Britaniju, no i u tim zemljama njihov broj pada 1-2 posto godišnje.

 

43posto

hrvatskih gostiju navodi zabavu kao motiv dolaska

Na prvom mjestu po popularnosti putovanja za mlade našla se Njemačka, koja bilježi čak 60 posto rasta putovanja mladih, sa sedam milijuna mladih turista godišnje. Analitičari tvrde da je to posljedica marketinških kampanja i medijskih objava tijekom Svjetskoga nogometnog prvenstva 2006. godine, što je Njemačkoj donijelo imidž otvorene i gostoljubive zemlje. Brojke IPK Internationala pokazuju porast broja mladih turista u Hrvatskoj, Nizozemskoj i Švedskoj, a kad su u pitanju popularni gradovi, London je ispred Pariza, a slijede Kopenhagen, München, Berlin i Amsterdam. I podaci hrvatskog Instituta za turizam pokazuju stabilnost, odnosno rast putovanja mladih u Hrvatsku u posljednje četiri godine za nekoliko postotaka.

Doduše, tu je riječ o mlađima od 30 godina. Izvješće Tomas ljeto 2014. pokazuje da je prosječna dob turista u Hrvatskoj 41 godina, a gotovo polovica putnika ima između 30 i 49 godina, dok mlađi od 30 godina čine petinu turista. U protekle četiri godine četiri posto pao je broj turista srednje dobi te broj obitelji, čiji se udjel s 52 posto spustio na 48 posto. Zabava je motiv dolaska za 43 posto hrvatskih gostiju, 30 posto ih dolazi po nova iskustva i doživljaje. Rezultati analize poklapaju se s porastom glazbene festivalske industrije u Hrvatskoj, koja zahvaljujući sve većem broju globalno poznatih festivala puni domaće kapacitete i prihode destinacija. 

Glazba je snažan motiv za dolaske mladih

Domaćini na Ultri uprihodovali 500 milijuna kuna

U Hrvatskoj se održava dvadesetak globalno poznatih glazbenih festivala, od Ultre, Hideouta, Gardena, Dimensionsa i Outlooka do INmusica. Ove godine treći put održan je veliki festival Ultra Europe, koji je u splitsku regiju doveo više od 150 tisuća ljudi iz čak 140 zemalja, a u sedam dana održavanja domaćini su ostvarili prihod od oko 500 milijuna kuna. Samo pulski Dimensions i Outlook ostvaruju oko 70 tisuća noćenja, a prosječna potrošnja pulskih gostiju bez festivalske ulaznice, smještaja i putovanja iznosi između 500 i 700 eura po osobi.  

Komentirajte prvi

New Report

Close