Trgovcima besplatan papir za račune, a na poleđini reklame

Autor: Suzana Varošanec , 25. lipanj 2015. u 22:00
Već su krenuli pregovori s prvim subjektima, konkretnije jednom istarskom marketinškom tvrtkom

Zarada leži u oglašavanju lokalnih tvrtki na poleđini fiskalnih računa pod imenom Ticket Com, uslugu u inozemstvu koriste i velike tvrtke poput Spara.

Franšizno poslovanje inače se pozicionira kao održivo poduzetništvo, dok se kupnja franšize smatra sigurnijim načinom ulaska u poduzetništvo.

Na ulazak u franšizni biznis, i to potaknut pozitivnim grčkim iskustvom, odlučio se i novi hrvatski primatelj franšize – tvrtka Haus Servis iz Kornića, odnosno njezin vlasnik i direktor Damir Jurković. Riječ je o franšizi francuskog podrijetla, koja je u 17 godina razvila oko 100 franšiznih jedinica diljem svijeta uključujući i Grčku, gdje se unatoč tome što ondje ne postoji fiskalizacija, uspješno razvija inovativni franšizni koncept oglašavanja lokalnih tvrtki na poleđini fiskalnih računa pod imenom Ticket Com. Nije zanimljivost to što je ovaj model uspio u Francuskoj ili Švicarskoj, kaže Jurković, ali to svakako jest njegov uspjeh u Grčkoj u godinu i pol dana.

 

Jurković

Ugovor o master franšizi za Hrvatsku potpisan je na sedam godina

Pod dojmom toga odlučio se za svoj poduzetnički poduhvat, kaže, najjefitnijeg oglašavanja na domaćem tržištu, nakon što se doznajemo u Ateni upoznao sa svim pojednostima iz prve ruke, od bivšeg bankarskog menadžera, inače primatelja ove franšize za Grčku i JI Europu. U svibnju je potpisan ugovor o master franšizi za Hrvatsku u trajanju od sedam godina, uz mogućnost produljenja za još pet godina. Njegova je uloga prevesti sve materijale i sklopiti ugovore, kako s nacionalnim distributerima, tako i sa zainteresiranim subjektima i pojedincima, primateljima franšize. Njihov će se posao sastojati u tome da dogovore distribuciju na lokalnoj razini sa supermarketima, benzinskim crpkama, restoranima brze hrane poput McDonald'sa i KFC-a, te pronađu lokalne oglašivače, tvrtke raznih profila, od restorana, frizerskih salona i autopraonica do informatičkih i građevinskih tvrtki.  

Kolika je njegova ulazna cijena za ovaj ekskluzivni ugovor, Jurković nije htio otkriti. No, za sve one koji s njime sklope ugovor za pojedinu franšiznu jedinicu u Hrvatskoj, određenu prema broju stanovnika i razvijenosti regije, 'ulaznica' stoji između 8 tisuća i 15 tisuća eura. Ugovor se sklapa na pet godina, a bit će ga moguće produljiti za još tri godine. Zainteresiranima da ovaj koncept dalje razvijaju može obrabrujuće biti to što nije uvjet prethodno marketinško iskustvo jer će dobiti svu teoretsku i praktičnu poduku, te podršku sustava tijekom cijelog razdoblja.

Već su, doznajemo, krenuli pregovori s prvim subjektima, konkretnije jednom istarskom marketinškom tvrtkom koja želi operirati na podučuju Istre, ali i pojedinim poslovnim ljudima iz Zagreba i Otočca. Započeli su i prvi razgovori s distrubuterima, i to s lokalnim trgovačkim tvrtkama na Kvarneru. Prvi takav ugovor potpisan je s tvrtkom Kvarner Punat Trgovine, a danas startaju i pregovori s Trgovinom Krk iz Malinske, kaže Jurković, dodajući da će postepeno krenuti i u razgovore s velikim trgovačkim lancima. Zanimljivo je da francuska franšizna kuća ima ugovor sa Sparom za cijelu EU, pa bi hrvatski Spar mogao biti i u Hrvatskoj predvodnik velikih trgovaca u ovom konceptu direktnog oglašavanja.

On podrazumijeva da se tvrtke s lokalnih tržišta oglašavaju u vidu kupona za popuste ili drugih povoljnosti otisnutih na poleđini fiskalnih računa, a kupci potom koriste te kupone za kupovinu s popustom u trgovinama oglašivača, koji ovako može pratiti učinak određene kampanje jer mu se kupci vraćaju s promotivnim ponudama ili kuponima. Ticket com djeluje lokalno – distribuira reklamne poruke trgovina i poslovnih usluga koje djeluju u blizini supermarketa, a "cijenjen je od strane lokalnih poduzetnika jer doprinosi lojalnosti kupaca". Trgovine štede novac pri nabavi traka za izdavanje računa jer ih dobivaju besplatno, kaže on najavljujući prvu kampanju u rujnu na Kvarneru.

Komentirajte prvi

New Report

Close