Tisak želi postati produženi servis za velike sustave online trgovine

Autor: Ante Pavić , 24. listopad 2014. u 14:40
Photo: Sanjin Strukic/PIXSELL

Kompanija Tisak u vlasništvu Agrokora želi u budućnosti postati produženi servis za velike sustave online trgovine.

Kompanija Tisak u vlasništvu Agrokora želi u budućnosti postati produženi servis za velike sustave online trgovine.

“Naši su kiosci na najfrekventniji mjestima u Hrvatskoj i pogodni su kao krajnja točka za pakete velikih svjetskih sustava koji se bave online prodajom”, izjavio je Dražen Kocijan, predsjednik Uprave Tiska na okruglom stolu “Diversifikacijom poslovanja do novih prihoda” kojega je u zagrebačkom stolu Esplanade organizirao Večernji list. Kocijan je dodao da je stoga zadatak Tiska da online kupovinu učini još privlačnijom, iako u Hrvatskoj svake godine raste broj internetskih kupaca. Međutim, ističe kako će fokus Tiska i dalje biti na distribuciji tiskovina.

Grupacija Adris, koja je prilično razgranala poslove u različitim smjerovima – od proizvodnje ribe i hrane, duhana, turizma pa do osiguranja. Upravo u osiguranju vidi veliku šansu regionalnog širenja. “Uvijek smo se u poslovanju držali cilja da postanemo vodeći regionalni igrač. Isti plan imamo i s Croatia osiguranjem pa ne isključujemo i akvizicije u susjednim zemljama”, kazao je Hrvoje Patajac, direktor kontrolinga Adris Grupe.

Hrvatska pošta čiji su se poslovi zapravo isprepliću s Tiskovim, u budućnosti se ne vidi kao pružatelj isključivo poštanskih usluga. “Brzina promjene je nevjerojatna i sigurno da se za desetak godina nećemo baviti našim temeljnim poslom jer on svake godine pada po stopi od dva do tri posto”, objasnio je svoju viziju budućnosti Alen Premužak, predsjednik Uprave Hrvatske pošte. Kazao je da je Hrvatska pošta još 2009. godine krenula u velike promjene, dodajući da su usput učili na pogreškama. “Krenuli smo s maloprodajom, ali nam je na početku pošta izgledala kao kineski dućan. Lani smo smanjili broj artikala za 70 posto te smo se fokusirali na usluge plaćanja računa i prodaje polica osiguranja”, kazao je Premužak.

Najveću diverzifikaciju poslovanja vjerojatno je prošao Adris koji je od proizvodnje duhana posao širio na proizvodnju hrane, turizam, da bi konačno kupio Croatia osiguranje s kojim planira pohod na regiju. Kako je potvrdio i sam Patajac, Adris su često prozivali za konzervatizam, ali se pokazalo da je njihova strategija dala rezultate. “Sve naše akvizicije i ulaganja pokazuju da je potrebno određeno vrijeme za postizanje efikasnih rezultata”, kaže Patajac, naglasivši da Adris ima iskustva u preuzimanjima i spajanjima. Adris je, kazao je Patajac, u turizam do sada uložio oko četiri milijarde kuna, a u uzgoj i proizvodnju ribe preko 500 milijuna kuna.

Tisak, s druge strane, uvodi priličan broj novih usluga i tako diverzificira svoje poslovanje pa se Kocijan sam pohvalio da su zato uveli naziv “Centar usluga”. “Svaka usluga, međutim, mora biti prihvaćena od strane kupaca i zadovoljavati regulativu ako želimo da uspije”, kazao je Kocijan.

Jednom uslugom ušli su u teritorij Hrvatske pošte, a riječ je o dostavi paketa. “Ne bih rekao da smo postali konkurencija Pošti, samo smo ušli u sivo tržište slanja paketa autobusom. Rekao bih da smo zapravo legalizirali sivo tržište”, izjavio je Kocijan. Premužak je priznao da im je Tisak uzeo jedan dio tržišta, ali kaže da je to normalno jer je i Pošta ušla u dio tržišta Tiska. “Kao što mi ulazimo nekome u njegovo tržište, tako i oni ulaze u naše. Nas je konkurencija učinila boljim jer se kao monopolist uspavate”, naglasio je Premužak.

Pošta ipak nije isključivo tržišno orijentirana jer ima zakonsku obvezu održavati poštanske urede u krajevima u kojima bi ih zbog neisplativosti svaki privatnik odmah zatvorio. Zato pokušava svoje zaposlenike u tim uredima obučiti u ponudi novih usluga, a u HP-u dobru poslovnu šansu vide u povezivanju s Croatia osiguranjem i Hrvatskom poštanskom bankom kada su u pitanju financijske usluge. Premužak i Patajac složili su se da nove tehnologije, poput kupnje preko interneta, ipak neće posve prevladati jer će za određene kompleksnije proizvode uvijek biti važan neposredan kontakt s potrošačem koji će uvijek ostati razlog njihova postojanja i planova svih budućih diverzifikacija poslovanja.

 

 

Komentirajte prvi

New Report

Close