Ministarstvo priprema jedinstveni središnji portal za potrošače: Evo kada bi trebao početi s radom

Autor: Marija Brnić , 25. studeni 2018. u 09:42
Foto: Luka Stanzl/PIXSELL

Barem jednom negativno iskustvo pri kupnji imalo je 29 posto ispitanika, pokazalo je istraživanje Ipsosa.

Novi niz pravila usklađenih s EU direktivama unijet će se u zakon o zaštiti potrošača skorim usvajanjem prijedloga upućenih u konačnu proceduru Hrvatskom saboru, no i dosadašnja praksa pokazala je da se potrošači teško snalaze u "šumi" propisa i žele jednostavnije doći do informacija o svojim pravima i uputa kome se obratiti kada smatraju da su im ona povrijeđena. Ministarstvo gospodarstva stoga priprema jedinstveni, središnji portal "Sve za potrošače" koji bi s radom trebao startati krajem ove ili početkom 2019. 

Iskustva s terena
"Cilj nam je da potrošači više ne gube vrijeme da prvo dobiju informaciju koje je nadležno tijelo, pa kako doći do informacija od tog nadležnog tijela već da na jednom mjestu imaju dostupno sve što ih zanima – od toga kako proizvod mora biti označen kako bi dobio sve potrebne informacije i kako je potrebno istaknuti maloprodajnu cijenu do mogućnosti raskida ugovora i povrata robe ili na što treba obratiti pažnju prije nego li se krene u kupnju preko interneta", kažu u Ministarstvu gospodarstva.

Za pokretanje portala potaknula su ih i iskustva s terena, jer ove godine organizirali su kampanje diljem zemlje, u ožujku, rujnu, a ove subote održava se još jedna na zagrebačkom Zrinjevcu. No, i istraživanje koje je u rujnu za Ministarstvo provela agencija Ipsos pokazuje da još mali broj građana starijih od 16 godina, svega 16,7 posto, smatra da su donekle ili u potpunosti upoznati sa svojim potrošačkim pravima. Uopće sa svojim pravima nije upoznato čak 33,5 posto potrošača. Barem jednom negativno iskustvo kao kupci imalo je 29 posto ispitanika, a od njih najčešće, 71 posto, problem je imalo s neispravnim kupljenim proizvodom, te s nepravilnostima kod javnih usluga (20 posto). 

Podaci o problematičnoj kategoriji na koju se potrošači žale ne odudaraju od ranijih trendova utvrđenih analizom koju je provelo Ministarstvo gospodarstva temeljem gotovo 12 tisuća upita zaprimljenih kroz Centralni informacijski sustav za zaštitu potrošača od početka 2008. do kraja 2017. Veću brigu za prava potrošača pozdravljaju iz Hrvatske gospodarske komore, jer kažu ona osigurava funkcioniranje tržišta, a i zadovoljstvo kupca interes je gospodarstvenika jer je to uvjet da se on vrati i ponovi kupnju. 

Novac za 6 udruga
Ministarstvo će, pak, požuriti i s potporom potrošačkim udrugama koje sudjeluju u projektu Savjetovanje potrošača, pa će natječaj za novac za 2019. raspisati već u prosincu.

Ovogodišnjih 1,23 milijuna kuna iz projekta podijelilo je inače šest aktivnih potrošačkih udruga – osječki Potrošački forum, Društvo za zaštitu potrošača Istra iz Pule, "Splitski potrošač", "Potrošač" iz Zagreba, "Varaždinski potrošač" i Udruga "Mrežnica" iz Duge Rese. 

Komentari (1)
Pogledajte sve

Jeste vi normalni?

Kakvi su vam to debilni Članci?

Jeste i vi sponzor tih udruga i uhljebjivkih rupa?

New Report

Close