Spar u nove kvadrate ulaže 50 mil. €, Konzum otvara 10 trgovina

Autor: Božica Babić , 11. listopad 2016. u 22:00
Trgovci ne prestaju ulagati u prodajna mjesta/Thinkstock

Dio trgovačkih lanaca ne posustaje u osvajanju novih lokacija, kroje ambiciozne razvojne planove premda je atraktivnih adresa sve manje.

Tržišna utakmica za osvajanje što boljih pozicija u maloprodaji se vodi kroz dva kanala. Kroz akcijske promocije za odabrane skupine proizvoda u kojima se vodi žestoki obračun u rezanju cijena, te osvajanjem novih lokacija za širenje prodajne mreže. Premda se na prvi pogled čini da je tržište RH već prezasićeno trgovinama svih formata, gotovo svi trgovački lanci ne odustaju od širenja i kontinuirano traže moguće atraktivne lokacije.

Što su im bile ovogodišnje investicije te kakve planove kreiraju za 2017. pitali smo top deset trgovaca, no nisu svi bili voljni odgovoriti. Konzum kao najveći trgovački lanac u Hrvatskoj konstantno ulaže u uređenje prodajnih prostora, razvoj novih tehnologija i poboljšanje procesa, podsjećaju iz te kompanije i dodaju kako su nakon velikih prošlogodišnjih ulaganja u nove prodajne prostore u 2016. fokus usmjerili na unapređenje postojeće mreže. Preuredili su 10 postojećih prodavaonica i pokrenuli nekoliko inovativnih projekata u prodajnoj mreži, iznose u Konzumu i naglašavaju da ipak neće izostati ni ulaganja u nove kvadrate. Do kraja 2016. otvorit će deset novih lokacija ukupne površine veće od 6500 kvadratnih metara, navode ne otkrivši pojedinosti. Konzum će, najavljuju, u 2017. investirati pretežno u sektor malih kvartovskih trgovina te nastaviti s ulaganjima u informatizaciju i razvoj online trgovine Konzum Klik.

 

11milijuna

kuna najviše je ulaganje po objektu u 2017., najavljuju iz KTC-a

Ambiciozni Križevčani
Križevački KTC, tvrtka u vlasništvu obitelji Katavić, ne skriva svoje ambiciozne planove. Prema iscrpnim investicijskim projekcijama u 2016. u nove kvadrate i uređenje postojećih lokacija uložit će gotovo 29 milijuna kuna nastavljajući svoj razvojni koncept koji podrazumijeva proširenje postojećih lokacija s dodatnim sadržajima. Tako su ove godine otvorili mesnicu u robnom centru Čakovec, benzinsku pumpu uz centar u Pitomači, Vrtni centar na u Križevcima, a do kraja 2016. slijedi nova benzinska u Varaždinu,  renoviranje centra u Bjelovaru te novi centri u Petrinji i Grubišnom polju površine veće od 700 m2.

Sva ovogodišnja ulaganja pokrivaju s 25 posto vlastitih sredstava, a ostatak je iz kredita, kažu u KTC-u te najavljuju više projekata i za 2017. Namjeravaju graditi nove centre veličine 800-1200 kvadrata i pojedinačne cijene do 11 milijuna kuna, a prva na redu je lokacija Jalžabet. Lidl je, iznose na toj adresi, tijekom ove godine u potpunosti modernizirao i povećao prodajnu površinu u dvije trgovine, i to u Zaboku, te jednu, od ukupno tri, u Osijeku. I u njima je primijenjen novi Lidlov koncept uređenja, čiji je cilj, naglašavaju, postići još veće zadovoljstvo kod kupaca. Lidl u RH broji pet trgovina izgrađenih po novom konceptu, u zagrebačkoj Dubravi, Zaprešiću, Zaboku i Osijeku dok je posljednji otvoren početkom listopada u Bjelovaru.

 

90trgovina

imat će Lidl Hrvatska na kraju 2016.

Ove su godine stigli i u Viškovo pokraj Rijeke, s diskontom ukupne površine 1966 m2. Do kraja godine bit će otvorena još jedna lokacija, pa će ih na listi biti ukupno 90, iznose u Lidlu, ali ne otkrivaju adresu. Tijekom 2016. investirao je i METRO Cash & Carry Hrvatska, ukupna ovogodišnja ulaganja procjenjuju na 80 milijuna kuna. Najveća investicija, u vrijednosti 60 milijuna kuna, bila je u travnju, veleprodajni centar Split preselili su na novu lokaciju.

S tim projektom, ističu, žele biti dostupniji profesionalnim kupcima iz Splitsko-dalmatinske županije i okolice. Splitski METRO jedini u Hrvatskoj kupcima nudi novi koncept dostave proizvoda i prijevoza smrznutih namirnica te usluge savjetovanja sommeliera, gastro specijalista i profesionalnog kuhara čime se ubraja  među najmodernije veleprodajne centre METRO-a u svijetu. Početkom srpnja u Poreču su otvorili još jedan  centar u Istri te ukupno deveti u Hrvatskoj, navode iz METRO-a. 

Fokus na priobalje
Velike investicijske planove i tvrtke Spar Hrvatska početkom ove godine za Poslovni dnevnik najavio je predsjednik Uprave Helmut Fenzl. U pravilu, pojašnjava Fenzl, od dolaska u RH kontinuirano godišnje investiraju 35-40 milijuna eura pa će tako biti i u 2016. Međutim, za razdoblje 2017.-2018. kreiraju značajno izdašnije projekcije te po svakoj kalendarskoj godini misle investirati više od 50 milijuna eura. Spar je naime, kroz prvih deset godina poslovanja u RH, a taj jubilej slave ove godine, uglavnom ulazio u zakup prostora.

Za novu razvojnu fazu mijenja koncept, okreće se kupnji zemljišta i izgradnji vlastitih objekata. Idu punom snagom u budućnost, najavljuje Fenzl. Premda već imaju dosta razgranatu mrežu još ima područja na kojima se Spar želi 'parkirati', primarno se radi o lokacijama duž priobalja i otoka. Ove su godine preuredili tri trgovine i na četiri lokacije otvorili nove prodajne objekte, a do kraja 2016. slijedi još jedno otvaranje. Ukupno će u 2016. u obnovu postojećih objekata i u nove kvadrate biti investirano više od 40 milijuna eura, a najveće ulaganje vezano je uz Pulu gdje je u novi Interspar investirano 25 milijuna eura. 

Kaufland i Plodine

Ne otkrivaju planove
Ne žele javno govoriti o investicijama, uzvratili su iz Kauflanda uz napomenu da ta problematika seže u poslovnu tajnu. U Zagrebu su ove godine otvorili objekt u naselju Sloboština, drugi će uskoro u Središću. Što rade u ostatku RH ostaje tajno. Ni riječki trgovac ne otkriva planove. Premda od 2012. nije bilo nove gradnje, Plodine sa 71 trgovinom i bez širenja ostvaruju visok rast prihoda.   

Komentirajte prvi

New Report

Close