Slavonske tvrtke u ofenzivi na Kinu, Kineze zanimaju vino, čokolada, keksi i maslinovo ulje

Autor: Ivana Barišić/VL , 15. svibanj 2014. u 14:06
Čelni čovjek Erdutskih vinograda Goran Dumančić/Marko Mrkonjić/PIXSELL

Vrata kineskog tržišta pokušat će otvoriti Erdutski vinogradi, Kandit, Karolina, Saponia, Tehno filter, Paralela i Harburg.

Vino je bilo samo okidač na kojem neće stati. Osječki poduzetnik Goran Dumančić "lansirao" je ideju o "osječkoj izvoznoj ofenzivi" prema Kini, konkretno Šangaju. Tamo je, naime, prošle godine otvorena slobodna gospodarska zona u sklopu koje postoji mogućnost otvaranja centra za distribuciju hrvatskih proizvoda.

Slične centre ondje su otvorile već neke europske zemlje jer su smatrale to dobrom platformom za plasman svojih roba na Dalekom Istoku. Kinezi su na taj način uvoznicima u svoju zemlju pojednostavili proceduru registracije tvrtke, ali i carinske te inspekcijske postupke. Inicijativu su odmah podržali vinarija Erdutski vinogradi i Paralela, tvrtka koja se bavi graditeljstvom i prijevozom roba, a na popisu onih koji će pokušati "otvoriti" vrata 20-milijunskog tržišta našli su se još i Kandit – Tvornica čokolade i bombona, ali i tvornica keksa Karolina kao članica Kraš grupe, kemijska industrija Saponia, belomanstirski Tehno filter koji se bavi proizvodnjom industrijske ventilacije, aspiracije i ventilatora dok je belišćanski Harburg Freudenberger ondje već prisutan sa svojim strojevima za proizvodnju automobilskih guma.

 

14tisuća

boca vina Erdutskih vinograda nedavno je izvezeno u Kinu

Prvi konkretni potezi su napravljeni. Put ove kineske pokrajine već je otišao kontejner proizvoda u kojemu je "zapakirano" 14.000 boca sedam sorti vina iz Erdutskih vinograda – chardonnaya, rosea, graševine, traminca, merlota, zweigelta i caberneta."Gdje god da toliko vina prodaš, nije malo. To je vrijednost oko 50.000 eura. Nadam se da ćemo na godišnjoj razini uspjeti izvesti od pet do deset kontejnera robe, a ako bude sreće, i povećat će se, priča Dumančić, inicijator "ofanzive", suvlasnik Erdutskih vinograda te direktor Paralele koji je već dva puta boravio u Kini, a priprema se za ponovni odlazak. Do konkretne suradnje njegovih tvrtki došlo je vrlo brzo. Priča se počela "kotrljati" početkom ove godine kada je stupio u kontakt s predstavnicima Šangaja gdje živi oko 20 milijuna ljudi dok se u njegovoj okolici nalazi još 16 velikih gradova s populacijom od oko 160 milijuna stanovnika.

Slavonsko vino koje će se za početak naći u trgovinama grada Ningboa udaljenog oko 60-ak kilometara od Šangaja, prilagođeno je kineskom tržištu. Njemu su dodane arome koje više odgovaraju kineskim nepcima. "Kinezi tek uče piti vino, to im još kao neka egzotična roba. Jako dobro reagiraju na chardonnay. Vina koja smo poslali, zasladili smo jer oni vole intenzivne okuse", tumači Dumančić koji je u razgovorima s Kinezima detektirao kako s njihove strane postoji "širi interes", posebice za slatkiše – čokoladu koja im je postala "nova moda", ljubitelji su keksa, a dobro reagiraju i na maslinovo ulje. "Sinulo" mu je kako bi iduća pošiljka mogla biti miješana."Svi naši proizvodi bit će im dostupni, osobito brendovi Jadro i Moto keksi. Podržavamo inicijativu otvaranja distributivnog centra u Kini posebice jer smo razumjeli da će ga oni otvoriti, a naše je osigurati robu što nije nikakav problem", kaže Alen Varenina, direktor osječke Karoline koja je članica Kraš grupe.
 

Za projekt su zainteresirani i u Kanditu iako smatraju da je rano govoriti o suradnji."Kinezi su pokazali inicijalni interes za kategorijom slatkiša što nas raduje iako smo svjesni velike konkurencije kao i ogromne udaljenosti. Prezentirali smo im program proizvoda, posebice čokolada i prutića, ali i projekt nove tvornice koja suvremenom tehnologijom i novim kapacitetima daje mogućnost otvaranja novih, izvoznih tržišta", poručila je komercijalna direktorica Kandita Marijana Javorović.Svoju priliku na Dalekom Istoku preko inicijative vide i u Tehno filteru koji se bavi proizvodnjom industrijske ventilacije. Nekoliko su puta već pokušali tamo plasirati robu, ali bezuspješno."Dosta se teško probiti, ali na ovaj način, otvorenjem distribucijskog centra bit će lakše", smatra direktorica tvrtke Nataša Strišković. 

Jednosmjerna trgovina

Samo dva izvoznika iz Osijeka u Kinu

U osječkom HGK-u poručuju kako, pak, trgovinska razmjena s Kinom nije počela jučer, nego već traje. Dok je 2003. godine iznosila svega pet milijuna američkih dolara, prošle godine ona se popela na 13 milijuna. "U trgovinskoj razmjeni sudjeluje oko 80 tvrtki s područja Osječko-baranjske županije. Među njima mahom dominiraju one koje uvoze. Tek dvije su izvoznice. Dok jedna izvozi plastične proizvode, druga je najveći hrvatski izvoznik u Kinu, a riječ je o tvrtki iz Belišća, Harburg-Freudenberger", kaže Zoran Kovačević, predsjednik osječkog HGK-a. Smatra kako je ovo dobra inicijativa, a oko koje se okupila "dobra osječka reprezentacija tvrtki". Inače, Hrvatska robna razmjena s Kinom na godišnjoj razini iznosi oko 1,5 milijardi dolara, od čega hrvatske tvrtke u Kinu izvoze tek 50-ak milijuna dolara.

Komentari (1)
Pogledajte sve

pa lijepo..ali ako se vidi uvoz iz Kine, onda su ovo male brojke..

New Report

Close