Rast internetske kupnje vide i kartičari i dostava

Autor: Majda Žujo , 25. studeni 2013. u 22:00
Kupovati treba od pouzdanih internetskih trgovina/FOTOLIA

S obzirom da su carinske barijere uklonjene, a dostava postala jeftinija i dostupnija, u samo tri mjeseca internetska trgovina u Hrvatskoj skočila je za 30 posto.

Ulazak Hrvatske u Europsku doveo je do povećanja online kupnje iz inozemstva. U samo tri mjeseca internetska trgovina u Hrvatskoj skočila je za 30 posto u odnosu na prošlu godinu, a takav trend zabilježili su, prije svega, kartičarske tvrtke.

No rast internet kupnje utjecao je i na rast prometa kurirskih službi te Hrvatske pošte. S obzirom da su carinske barijere uklonjene, a dostava postala jeftinija i dostupnija, za očekivati je da će se ovakav trend nastaviti. "Ulaskom Hrvatske u Europsku uniju zabilježen je porast broja pošiljaka iz zemalja Europske unije. Porast iz mjeseca u mjesec je između 10 i 15 posto", kažu nam u Korporativnim komunikacijama Hrvatske pošte. Pošiljke koje najčešće u pošti dobivaju mase su od 0,5 do pet kilograma pa je i sam porast broja pošiljaka uočen upravo u ovim masama. 

Pošiljke do jednog kilograma
"Hrvatska pošta očekuje da će promet iz zemalja Europske unije i dalje rasti, pogotovo zbog sve veće popularnosti kupnje putem interneta", ističu u Pošti, ali napominju da bi kupci trebali biti oprezni prilikom naručivanja robe sa internetskih portala. Stoga su i na svojim web stranicama dali smjernice prilikom odabira web-trgovine, kao i za rješavanje eventualnih problema nakon primitka pošiljke čiji sadržaj ne odgovara očekivanom."Samim odabirom pouzdane internetske trgovine koja posluje duže vremensko razdoblje te ima imidž dobrog prodavača smanjuje se i mogućnost prijevare prilikom narudžbe iz inozemstva", kažu u Pošti. Od ulaska Hrvatske u Europsku uniju broj pošiljaka iz zemalja Unije prema Hrvatskoj povećao se i u domaćoj kurirskoj tvrtki In Time i to za više od 50 posto.

"U posljednjih nešto više od tri mjeseca, pojačana distribucija iz Europske unije prema Hrvatskoj događa se prvenstveno zbog naglog porasta kupnje putem interneta odnosno ukidanja carina", kaže Goran Gašparić, voditelj marketinga i prodaje te tvrtke. Broj pošiljki najviše se povećao iz Velike Britanije, Sjedinjenih Američkih Država, Poljske, Rumunjske, Mađarske, Bugarske te Cipra. In Time ima ugovore na globalnoj razini, a trenutno surađuju s desetak internet trgovina.  "Suradnja je započela 1. srpnja, odnosno ulaskom Hrvatske u EU, što je dovelo do porasta ukupnog broja pošiljki od 44,6 posto. U ukupnom broju pošiljki, pošiljke vezane uz internet trgovinu trenutno sudjeluju s 57 posto", kaže Gašparić dodajući kako se među pošiljkama najveće povećanje osjetilo za pošiljke do jednog kilograma. 

Očekuje se daljnji rast
Zbog povećanja prometa i kako bi zadovoljili potražnju, u In Timeu su odlučili proširiti postojeći logistički centar te grade dodatna skladišta površine 1500 metara četvornih. Investicija je to vrijedna oko pet milijuna kuna, a predviđa se kako bi gradnja trebala biti gotova u siječnju, nakon čega će se kapaciteti skladištenja povećati za 45 posto što će otvoriti mogućnosti za nove suradnje."Vjerujemo da nas očekuje daljnji rast obzirom da se Hrvatska u potpunosti integrirala u EU što privredi pruža nove mogućnosti u razmjeni roba. Prihodi prate trend rasta broja pošiljaka, ali stopa rasta nije jednaka radi velikih troškova poslovanja", poručuju iz In Timea koji u Hrvatskoj broji ukupno 10 poslovnica, 160 djelatnika, 80 vozila, vlastito carinsko skladište i distributivni centar, osnovali su i predstavništva u Sloveniji, Bosni i Hercegovini te Srbiji. 

Kartice

Transakcije preko PayPala

Ulazak Hrvatske u EU značajno se osjetio i na korištenju kartica. Prema analizi MasterCarda o hrvatskihm navikama u korištenju kartica prilikom online kupnje najčešće se koriste kreditne kartice, ali i PayPal. Ovaj u svijetu najrašireniji oblik internetskog plaćanja u Hrvatskoj preferira trećina korisnika e-trgovine, a najćešće ga koriste mlađi kupci, do 29 godina starosti."Od ulaska Hrvatske u EU, odnosno u razdoblju od 1. srpnja do 31. listopada 2013., zabilježili smo porast korištenja kartica Zagrebačke banke na PayPalu za 12 posto u broju transakcija i gotovo 24 u ukupnoj potrošnji (volumen) u odnosu na četiri mjeseca prije ulaska u EU (ožujak – lipanj)", kazali su nam u Zagrebačkoj banci. Pri tome je, tvrde, iznos prosječne transakcije karticama Zabe na PayPalu, bio 125 kuna od ulaska u EU, dok je u ranijem razdoblju iznosio 113 kuna.

Komentari (1)
Pogledajte sve

Rezultat ovoga bi vjerojatno mogli biti:

PRVA FAZA

Rezanje troškova u lokalnim dućanima i otpuštanje djelatnika koji u principu prodaju robu poznatih svjetskih marki i koji u prvi plan nisu stavljali „instituciju već proizvod i cijenu“ također svi oni koji su do sada imali strategiju niskih cijena sad će biti suočeni sa još nižim jer internetska prodaja zahtjeva vrlo malo troškova u odnosu na luxuzne dućane i samim time omogućuju rad sa nižom operativnom maržom.

DRUGA FAZA
vjerojatno gašenje malih dućana modnih dodataka i sunčanih naočala poznatih svjetkih marki te sitnih prodavača tehničke robe ,

TREĆA FAZA
u istim tim dućanima će biti otvorene suvenirnice, pizzerije i prodavaonice brze hrane te turističke agencije.

ČETVRTA FAZA
cijela RH će pokušati živjeti od turzma i nabiti u turizam te pružanje usluga restoranske i brze prehrane

Svi oni koj su

New Report

Close