Podravkina pića neće ni Todorić, ni Tedeschi, ni Šimić

I Studenac na prodaju.../PIXSELL I Studenac na prodaju.../PIXSELL

Ni u Coca-Coli nisu zainteresirani “premda neprestano procjenjuju mogućnost akvizicija”, ali sada ne razmatraju one na hrvatskom tržištu.

Nitko od velikih igrača na domaćem trištu nije zainteresiran za Podravkina pića.

 

343,5milijuna

kuna prihoda u segmentu pića ostvarila je Podravka prošle godine

Nakon što su Uprava i nadzornici koprivničke prehrambene tvrtke poslije analize poslovnih rezultata zaključili da taj segment (uz pekarstvo i zamrznuti asortiman) nije profitabilan, odnosno da je uteg koji sputava snažniji razvoj ostalih globalno prepoznatljivih Podravkinih brendova (poput Vegete) Studenac, Studena i sokovi Lero do kraja ove godine otići će iz Podravkina portfelja.

Neće u akvizicije

U srpnju će, najavili su, objaviti natječaj kojim će pokušati pronaći novog vlasnika, no ako je suditi prema prvim reakcijama, pronalazak kupca bit će teška misija. Na hrvatskom tržištu ipak nema previše igrača iz ove branše. Prvi čovjek Podravke Zvonimir Mršić pri samoj objavi vijesti o namjeri prodaje segmenta pića odmah je opovrgnuo nagađanja da s koncernom Agrokor Ivice Todorića, odnosno Jamnicom, već razgovaraju o modelu preuzimanja Studene i Studenca, odnosno Lera. Isti odgovor dali su nam i u Agrokoru. Na izravan upit zanima li ih ova akvizicija ustvrdili su da s Podravkom neće trgovati. Ni drugi veliki lokalni konkurent iz grupacije vode i sokova, Atlantic grupa Emila Tedeschija, nije zainteresirana. "Trenutačno ne razmišljamo o novim akvizicijama u ovom segmentu", odgovorili su s te adrese na upit zanima li možda njih Podravkin segment pića. Ni u Coca-Coli nisu zainteresirani "premda neprestano procjenjuju mogućnosti koje mogu pridonijeti održivom rastu poslovanja kompanije i vlastitih robnih marki". Ako se takve mogućnosti jave u budućnosti, bit će spremni uzeti ih u obzir, kažu u Coca Coli ističući da "trenutačno ne razmatraju akvicije na hrvatskom tržištu."

 

Šimić

Nije nas zaintrigirala Studena, usmjereni smo na vodu u galonima

Šimić specijaliziran

Iako uspješno razvija biznis s vodom, ni bivši nogometaš Dario Šimić ne razmišlja o novoj akviziciji. Nije ga, kaže, zaintrigirala najava Podravke o prodaji Studene. Specijalizirali su se za vodu u galonima i u toj kategoriji namjeravaju i dalje jačati tržišnu poziciju tvrtke Aquaviva, kazao nam je Šimić, ne skrivajući ambiciju da uskoro preuzme lidersku poziciju među brojnom konkurencijom na tržištu. Osim prodaje vode u galonima, podsjeća Šimić, obiteljski biznis planira širiti još kroz brend Vivas Caffe. U samo dvije godine, pohvalio se, u distribuciji espresso kave pozicionirali su se na visoko peto mjesto. v

Rezultati im solidni

Studena i Lero nisu gubitaši

U financijskom izvješću Podravke za 2012. godinu rezultati koji se vežu uz Studenu i Lero prezentirani su zajedno pod nazivnikom - segment pića. Prošle godine, kao i godinu dana prije, prihod ostvaren na pićima bio je gotovo istovjetan, u 2012. iznosio je 343,5 milijuna kuna, dok je na kraju 2011. dosegnuo 342,8 milijuna kuna. Izvješće nadalje otkriva da segment pića nije u kategoriji gubitaša. Tako je 2011. godina završena uz ostvarenu dobit od 8,9 milijuna kuna, dok je prošla godina donijela nešto bolji rezultat, dobit je narasla na 10,4 milijuna kuna.

Komentari (8)
  • blackstone
    blackstone 13:59 24.6.2013.

    studenu može kupiti samo neki jaki strani brend,jer se domaći igrači ne žele zamjeriti todoriću koji džri monopol na vodu koju prodaje po marži od 1000 posto.svako toliko pusti članke u vazalskim novinama da je voda zagađena i da treba piti superzdravu janu koju puni iz vodovoda.

  • ms4
    ms4 11:55 24.6.2013.

    Btw Šimic nije nikako premali za ovakve akvizicije,on je postao najveći biznismen od ex sportaša i zapošljava oko 300 ljudi. Problem je što je ovo milijunsko ulaganje i veliki rizik. Ako jedna Coca Cola nije uspjela sa svojom vodom onda je jasno koji je potencijalni rizik za kupca. Todorić je u ovom segmentu naprosto premocan a Studena je izgubila odavno lidersku poziciju.

  • ms4
    ms4 11:37 24.6.2013.

    Studena je odličan brend i odlična voda no posto je izgubila svoju lidersku poziciju na tržištu i propustila ući u HoreCa kanal iako je bila prva sad ju je teško uzdignuti a sve to košta milijune. Problem budućem vlasniku je što nema šansi u 700 Konzuma i 1000 kioska Tiska. Nažalost Podravkino vodstvo devastiralo je odličan brend i prokockalo lidersku poziciju. Cola zatvara Bistru pa postaje potpuni monopol Jamnice i još veći prihodi Agrokoru jet će uzet i njihov postotak tržišta.

Pogledaj ostale komentare na temu
Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!
Pregled dana Pogledaj sve