Odlična najava turističke sezone: Booking bilježi 60 posto više rezervacija za obiteljski smještaj

Foto: Hrvoje Jelavic/PIXSELL Foto: Hrvoje Jelavic/PIXSELL

Naglašava da se u mnogim gradovima obiteljski smještaj traži i puni tijekom cijele godine, a slično je i u pojedinim ruralnim krajevima, poput Gorskog kotara, unutrašnjosti Istre, oko Plitvica te u dalmatinskom zaleđu.

Turistički promet u obiteljskom smještaju više nije vezan samo za ljetne mjesece nego se u brojnim destinacijama širi na gotovo cijelu godinu, što potvrđuju dobre najave za predsezonu, kaže predsjednik Zajednice obiteljskog turizma HGK Nedo Pinezić.

Napominjući kako su najave za obiteljski smještaj tradicionalno odlične za ljeto, ali i jako dobre za cijelu predsezonu, Pinezić ističe da je najviše dolazaka u predsezonsko vrijeme u obiteljski smještaj u većim gradovima, što povezuje s aviolinijama i grupnim turama, te u Istri i na Kvarneru koje zbog blizine privlače Slovence, Austrijance, Talijane, Mađare i Bavarce.

"Za obiteljski smještaj ova je godine počela dobro. Vjerujemo u nastavak lanjskih odličnih trendova, a manje oscilacije prometa, kao i ukupno u turizmu, očekujemo u svibnju nakon prvosvibanjskih praznika. Potom slijedi odličan lipanj u kojemu su ove godine svi glavni blagdani nakon kasnijeg Uskrsa", kaže Pinezić. Dodaje da su sve češći gosti obiteljskog smještaja u predsezoni oni željni aktivnog odmora - pješačenja, biciklizma i sličnih aktivnosti.

Naglašava da se u mnogim gradovima obiteljski smještaj traži i puni tijekom cijele godine, a slično je i u pojedinim ruralnim krajevima, poput Gorskog kotara, unutrašnjosti Istre, oko Plitvica te u dalmatinskom zaleđu gdje domaćini postižu zuzetost više od 150 dana godišnje.

Tome pridonosi sve više objekata obiteljskog turizma na internetskim rezervacijskim platformama, pa tako neki poput Booking.coma bilježe porast rezervacija za obiteljski smještaj za čak 60 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine.

"Zbog velike ukupne potražnje za Hrvatskom sa svih tržišta, pa i za obiteljskim smještajem, očito je da turisti nastoje što ranije osigurati svoj boravak putem rezervacija na digitalnim platformama, a takve kanale sve više koriste i klasične agencije koje ugovaraju smještaj", ocjenjuje Pinezić. Iznosi da se u obiteljskom smještaju u gradovima najviše traže B&B (bed&brekafast-sobe za noćenje i doručak) te apartmani, u ruralnim područjima kuće za odmor, u kupališnim destinacijama apartmani dok se u ljetu "sve traži i sve puni".

Podsjetivši da je nedavno ove godine Zajednica obiteljskog turizma HGK postala punopravnom članicom EHHA-e (European Holiday Home Association), smatra da to otvara nove prilike za promociju hrvatskog obiteljskog smještaja, jer EHHA zastupa 20 milijuna kreveta u domaćinstvima u EU.

Zajednica obiteljskog turizma HGK trenutno zastupa nešto više od 80 tisuća domaćinstava s 500 tisuća stalnih kreveta, a u zadnjih deset godina broj domaćinstava i kapaciteta porastao je za 25 posto.

"Zahvaljujući ovoj djelatnosti koja do sada jedina stavlja privatnu imovinu u funkciju gospodarstva, Hrvatska ostvaruje godišnji prihod od dvije milijarde eura, a državni proračun i sustav turističkih zajednica godišnje uprihodi 50 milijuna eura od boravišne pristojbe i poreza na dohodak", zaključuje Pinezić.

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!
Pregled dana Pogledaj sve