Odlična potrošnja na Adventu: Pročitajte koliko su trošili Zagrepčani, a koliko domaći i strani gosti

Autor: Marija Crnjak , 29. ožujak 2017. u 15:16
Foto: Anto Magzan/PIXSELL

Radi se o prvoj detaljnoj analizi potrošnje za vrijeme Adventa koja je potvrdila da je projekt uspješan i koristan ne samo za promociju Zagreba, već i kao generator potrošnje.

Zadnji zagrebački Advent generirao je između 390 i 438 milijuna kuna potrošnje (58 mil. eura), s tim da su Zagrepčani po posjetu trošili u prosjeku 47 kuna, ostali domaći gosti 241 kunu, a strani turisti 287 kuna po dolasku, pokazala je analiza Turističke zajednice grada Zagreba u suradnji s Institutom za turizam. To je gotovo četiri puta više od procijenjenog prihoda od lanjskog Adventa, te pet puta više nego u 2014., no navedene procjene nisu uključivale potrošnju lokalaca. 

Naime, radi se o prvoj detaljnoj analizi posjećenosti i potrošnje za vrijeme Adventa koja je dala potvrdu da je projekt zagrebačkog Adventa uspješan i koristan ne samo za promociju Zagreba kao destinacije, već i kao generator značajne turističke potrošnje, istaknula je Martina Bienenfeld, direktorica zagrebačkog TZ-a.

Istraživanje „Procjena ukupne potrošnje generirane Adventom u Zagrebu u 2016. godini“ provedeno je putem anketa u periodu od početka prosinca do 8. siječnja na ukupno 2.000 ljudi, uz pomoć dvije metode prikupljanja podataka, putem osobnih intervjua na 10-tak adventskih lokacija u širem centru grada i putem telefonskih intervjua. Također, u analizi koja će poslužiti u planiranju narednog Adventa, za procjenu broja posjetitelja po prvi put je korištena metoda Heat Maps uz pomoć Hrvatskog telekoma, koja zbraja korištene mobilne uređaje na određenim lokacijama.

Pokazalo se tako da je Advent posjetilo ukupno između 3,3 milijuna i 3,8 milijuna ljudi, a 49 posto posjetitelja u Zagreb je tih dana došlo samo zbog Adventa. Polovicu novca gosti Adventa potrošili su na hranu i piće, oko 123 milijuna kuna utržile su trgovine, 58 milijuna kuna gosti su potrošili na smještaj, a najmanje (3,4 posto) potrošnje otišlo je na kulturu i javni prijevoz. Kako je poznato, najveća gužva bila je za vikende, kad je odlukom Grada javni prijevoz bio besplatan.

Po 139 eura u prosjeku po osobi i noćenju ostvarili su hotelski gosti kojima je glavni razlog posjeta Zagrebu bio Advent, od toga se 60 eura odnosilo na smještaj, 37 eura na hranu i piće u ugostiteljskim objektima, 40 eura na kupnju i 2 eura na kulturu i ostale izdatke. Gosti u privatnom smještaju u Zagrebu kojima je glavni razlog dolaska bio Advent ostavili su 83 eura po osobi i noćenju.

Komentari (3)
Pogledajte sve


Ne mogu vjerovati da se u ovom stoljeću, podaci za analizu baziraju na osnovu – intervjua o potrošnji ???
Ono: Koliko ste jučer potrošili u Zagrebu?
Pa, to je krajnje neodgovorno pisati zaključke oko toga…

***to su ankete Ipsos plusa

Jedina usporedba bi mogla biti donekle relevantna, ako se uspoređuje potrošnja u prosincu 2015 s potrošnjom u prosincu 2016. S time da se brojke očiste od povećanja sveopće potrošnje u 2016 godini.

Ne mogu vjerovati da se u ovom stoljeću, podaci za analizu baziraju na osnovu – intervjua o potrošnji ???
Ono: Koliko ste jučer potrošili u Zagrebu?
Pa, to je krajnje neodgovorno pisati zaključke oko toga…

New Report

Close