Novi natječaj za promicanje EU poljoprivrednih proizvoda

Financirat će se, među ostalim i  programi koji promiču održivi uzgoja/Ivica Galović/PIXSELL Financirat će se, među ostalim i programi koji promiču održivi uzgoja/Ivica Galović/PIXSELL

Europska komisija je povećala sredstva na 169 milijuna eura, što je 27 milijuna eura više nego prošle godine.

Na stranicama Europske komisije objavljen je novi poziv za podnošenje prijedloga za programe promicanje europskih poljoprivrednih proizvoda diljem svijeta i unutar EU.

Ukupno je raspoloživo 169 milijuna eura za sufinanciranje programa, za razliku od 142 milijuna eura koliko je bilo na raspolaganju u 2017. godini. Programi promocije poljoprivrednih i prehrambenih proizvoda mogu obuhvaćati širok raspon od općih kampanja o zdravoj prehrani na određenim tržištima, do pojedinačnih sektorskih proizvoda koje mogu promovirati proizvođačke organizacije, udruge i sl. Iako je iz Hrvatske bilo pokušaja prijave na neke od prethodnih natječaja, za sada nitko nije prošao. 

Najveći trgovac
Očekuje se da bi ove  godine pojedine proizvođačke organizacije ili udruge proizvođača mogle ranije krenuti u pripremu projekata, te uz pomoć Ministarstva poljoprivrede, Hrvatske poljoprivredne komore i Hrvatske gospodarske komore, napraviti kvalitetan program promocije i konačno povući nešto od EU sredstava.  EU povjerenik za poljoprivredu i ruralni razvoj Phil Hogan ističe kako je EU najveći svjetski trgovac poljoprivrednim prehrambenim proizvodima i najbolja adresa na svijetu za kvalitetnu hranu.

 

3 godine

uobičajeno je trajanje kampanje, prijave traju do 12. travnja

"Imao sam priliku svjedočiti koliki interes potrošači i tvrtke imaju širom svijeta za poljoprivredne prehrambene proizvode iz EU tijekom nekoliko poslovnih misija i izvoznih ofenziva koje smo provodili u inozemstvu proteklih godina. Ovaj program uspješno je otvorio vrata novim prijaviteljima i povećao vidljivost EU poljoprivrednih proizvoda širom svijeta. Prošle su godine prijave za agro- programe za promociju hrane premašili dostupni proračun za skoro deset puta", izjavio je u petak Hogan prilikom poziva poljoprivrednicima da krenu u pripremu projekata. 

Dvije trećine raspoloživih sredstava namijenjeno je promicanju EU prehrambenih proizvoda u zemljama koje nisu članice EU, posebno onih s kojima postoji veliki potencijal za povećanje izvoza poljoprivrednih prehrambenih proizvoda poput Kanade, Japana, Kine, Meksika i Kolumbije i dr. Za programe unutar EU programi bi trebali biti usmjereni na informiranje potrošača o različitim shemama kvalitete EU i oznakama kao što su zemljopisne oznake ili oznake organskih proizvoda. Financirat će se, među ostalim i  programi koji promiču održivi uzgoj, kao i kampanje namijenjene promicanju zdrave prehrane i veće potrošnje voća i povrća. 

Tko se može prijaviti?
Na natječaj se mogu javiti široki raspon organizacija, kao što su trgovačke organizacije, proizvođačke organizacije i agro-prehrambena tijela odgovorna za promidžbene aktivnosti, objašnjavaju u EK. Dodaju da se za tzv.  "jednostavne" programe mogu  prijaviti jedna ili više organizacija iz iste zemlje EU, dok za složene programa projekte mogu podnijeti najmanje dvije nacionalne organizacije iz najmanje dvije države članice ili jedna ili više europskih organizacija.

Kampanje koje slijede obično traju kroz tri godine, a prijave se mogu dostaviti do 12. travnja 2018. putem posebne web stranice, dok ća Komisija potom procijeniti prijedloge i objaviti korisnike na jesen.Prema najavama CHAFEA, EU agencija za potrošače, zdravstvo, poljoprivredu i prehranu, za ovogodišnju će kampanju pružiti i niz alata pomoći potencijalnim podnositeljima zahtjeva kako bi uspješno izradili i prijavili projekte. Kako ističu više će informacija biti dostupno tijekom niza "Info dana" koji će se organizirati diljem EU, a prvi će se održati 31. siječnja u Bruxellesu.  

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!