Nakon Air Adriatica i Trade Air gubi dozvolu za letenje?

Bivši piloti optužuju kompaniju za kršenje odredbi o količini tereta u avionu i dužini radnog vremena pilota

Nakon riječkog Air Adriatica, koji je prije petnaestak dana definitvno propao kao aviokompanija, slična sudbina mogla bi zadesiti i Trade Air, privatnog zrakoplovnog prijevoznika iz Zagreba koji obavlja čarter i cargo letove. Državni tajnik u resornom Ministarstvu prometa Dražen Breglec kazao je da će se najkasnije u roku od tjedan dana znati hoće li Trade Air izgubiti potrebne dozvole za obavljanje djelatnosti zračnog prometa ili ne.

Velike štete
“Ne znam hoćemo li izdržati s obzirom na pritiske kojima smo izloženi. Imali smo nekoliko inspekcija i uz određene manje nedostatake koje prate svaku manju kompaniju bez podrške države i državnih tijela sve je bilo u redu. Do sada smo radili kvalitetno i pouzdano, ali su nas neopravdane optužbe već koštale dogovorenih poslova tako da trpimo veliku štetu. Vrhunac je bio članak koji je objavljen u jednom tjedniku iz kojeg nitko nije kontaktirao Trade Air barem da upita osnovne stvari”, kaže vlasnik i direktor kompanije Mihajlo Cvijin komentirajući tekst objavljen u Nacionalu. Prema pisanju tog tjednika, Uprava za prijevoz u Europskoj uniji uputila je pismo Ministarstvu u kojem stoji da je Trade Air “visoko na listi tvrtki za stavljanje na crnu listu zbog velikog broja pronađenih nedostatak u kategoriji sigurnosti”. Zbog toga hrvatske nadležne službe moraju hitno reagirati i donijeti akcijski plan za uklanjanje nedostataka ili oduzeti certifikat za letenje. Povod za reakciju EU regulatora moglo bi biti pismo što ga je skupina bivših pilota Trade Aira uputila talijanskim i britanskim zračnim vlastima te Državnom odvjetništvu, a čiji je sadržaj prenio Nacional. Oni su optužili Cvijina za nepoštivanje odredbi o količini tereta u avionu i kršenje dužine radnog vremena pilota.

Standardi DHL-a
Cvijin objašnjava da je ogorčen takvim ponašanjem bivših pilota koji su otišli iz kompanije zbog preniskih plaća, zanemarujući činjenicu da je Trade Air uložio prilično novca u njihovo školovanje koje oni sada ne žele platiti. Na optužbe o prevelikoj težini pošte u avionima koji su po ugovoru s DHL-om svakodnevno letjeli na relaciji Bergamo - Zagreb, Cvijin odgovara tvrdnjom da centrala DHL-a iz Bruxellesa isti tip aviona koristi svuda u Europi i da se kompanija držala njihovih standarda o količini tereta kakvima se služe i drugi avioprijevoznici. “Istina je da u dvanaest godina nismo izgubili niti jednu rotaciju, a tu su liniju mnogi željeli preuzeti”, objašnjava Cvijin. Za tu liniju vezana je i nesreća njihovog zrakoplova L-410 Turbolet koji se pod još uvijek nerazjašnjenim okolnostima prije godinu i pol dana srušio nakon polijetanja iz Bergama. Smrtno je stradalo troje ljudi.

Flota od pet aviona

Trade Air je osnovan prije dvanaest godina, a 2005. započeo je s čarter-letovima pod marketinškim imenom SunAdria. Ima oko 70 zaposlenih. Koriste flotu od pet aviona, od kojih su četiri u njihovu vlasništvu - 2 Fokkera 100 s 109 mjesta i dva Turbo propa LET-410 sa 19 mjesta, dok je ATR-42 cargo verzija iznajmljen. S njihovim Fokkerom nedavno je na Kosovo putovala delegacija Ministarstva gospodarstva i hrvatskih poduzetnika, a idući tjedan s avionom Trade Aira trebala bi za Španjolsku letjeti hrvatska rukometna reprezentacija.

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!
Pregled dana Pogledaj sve