Na blagajni u Billi: Imate li karticu za bodove? Želite li je imati?… Jeste li nezaposleni?

Autor: Nikolina Buljan / VLM , 20. veljača 2013. u 10:26
Billa (Photo: Davor Puklavec/PIXSELL)

Ako se nalazite u trgovini Bille, prodavačica će vam objasniti da vas to mora pitati jer imaju poseban popust.

"Imate li našu karticu za bodove? Želite li je imati?", ovo su dva pitanja na koja svakodnevno odgovarate u svim većim trgovačkim lancima i vjerojatno su vas već prestala nervirati jer znate da ih ne možete izbjeći.

No, kada stojite u redu, a iza vas barem desetak ljudi, a ljubazna prodavačica, kojoj je vjerojatno neugodnije nego vama, pita i treće pitanje – 'Jeste li nezaposleni?', velika je vjerojatnost da se nećete osjećati nimalo lagodno, pogotovo ako ste bez posla. U tom slučaju, ako se nalazite u trgovini Bille, prodavačica će vam objasniti da vas to mora pitati jer imaju poseban popust za umirovljenike i nezaposlene. Pohvalna akcija Bille ali…

"Takva pitanja mogu biti neugodna i neprikladna te dovesti do povlačenja kupaca, neiskrenosti, odustajanja od kupovine i slično. Postoje usluge ili proizvodi za koje se zna da su namijenjeni određenoj skupini potrošača te se doista i kontrolira da li netko udovoljava tom kriteriju. Usputna ispitivanja o osobnim značajkama nemaju mnogo svrhe ako su ti proizvodi na ponudi i svim ostalim kupcima", odgovara Andrijana Mušura, psihologinja i nositeljica kolegija Ponašanje potrošača na Zagrebačkoj školi ekonomije i menadžmenta.

Koja je onda alternativa kojom će vas uprava Bille ipak obavijestiti o hvalevrijednom popustu? Mušura kaže kako bi nekakva sredina bile kartice namijenjene određenim segmentima kupaca koje im omogućavaju popust na blagajni. No takvi poslovni potezi se, kaže, mogu shvatiti kao diskriminiranje kupaca. Dodaje kako misli da nije pravo pitanje smiju li trgovci uopće postavljati ovakva pitanja već, kaže, radije bi rekla da  potrošač ima pravo ne odgovoriti, no ako je time izazvan neugodan osjećaj, trgovci narušavaju mnogo više od prava potrošača.

Billi smo poslali upit na obrađenu temu, no do zaključenja teksta nismo dobili odgovor.

 

Komentari (4)
Pogledajte sve

a takva pitanja se kao ne čuju od blagajnica u Konzumu, Mercatoru, Getrou..? POHVALNA je akcija BILLE za popust nezaposlenima, a ne samo penzićima koju drugi lanci kopiraju jedni od drugih, a počeli su prvi Konzumovci koji su isto to iskopriali od Mercatora u Sloveniji.

ne vidim problem – mene kao visokoobrazovanu osobu ne moze biti sram sto sam nezaposlen, sram moze biti drzavu i tvrtke.
a ako dobijem popust na proizvode u Billi, to je dobro za mene. Fucka mi se sta ko misli.

A pitanje: “Jeli bilo sve u redu?” ste zaboravili!?

“Pohvalna akcija Bille ali…” Jel ovo oglas ili..? Pa nek naljepe fakin naljepnicu POPUST ZA NEZAPOSLENE na svaki artikal!? Kaj ste vi svi malo udareni? Ma boli njih k za nezaposlene..
Dajte im još malo tepajte, ajde…

New Report

Close