Luksuzne jahte u Monaku čuvaju šibenski pontoni

Autor: Darko Bičak , 23. svibanj 2018. u 15:37
Pontoni iz Marinetek NCP-a isporučeni su i u Crnu Goru

Ovaj joint venture šibenskog remontnog brodogradilišta i finske korporacije već je imao poslove u Kneževini.

Šibenska tvrtka Marinetek NCP će drugi put u osam godina isporučiti svoje betonske pontone za marinu u Monaku za sidrenje luksuznih megajahti.

Kako pojašnjava Boris Miškić, direktor šibenske tvrtke koja posluje u sklopu globalne korporacije Marinetek sa sjedištem u Helsinkiju, ponton će biti postavljen do 29. svibnja, tik iza utrke F1 Velike nagrade Monaka koja se održava u nedjelju 27. svibnja.

 

50 godina

životni je vijek mobilnih pontona iz Šibenika

'Nismo najjeftiniji'
Radi se o jednom pontonu, a prije osam godina su bila postavljena tri pontona. Iako je cijena poslovna tajna, Miškić ističe da je sadašnji projekt okvirno upola financijski manji od prijašnjeg.  "Kao što sam rekao tada, ponavljam i sada – mi nismo najjeftiniji, ali smo najkvalitetniji i najpouzdaniji i kupci to prepoznaju", kaže direktor šibenske tvrtke koja je nastala 2005. kao joint venture NCP Remontnog brodogradilišta Šibenik i finskog Marinetek Finland oy, koji je najveći europski proizvođač betonskih pontona i opreme za marine.

Korporacija djeluje u 45 država svijeta, a u njih 12 ima proizvodnju. Njihov pogon u Šibeniku je zadužen za Mediteran i najveći je u grupi. Do sada su ukupno isporučili više od 2000 pontona u 35 zemalja svijeta. Sama šibenska tvrtka, koja zapošljava 18 ljudi, će za koji dan obilježiti i svoj 100. projekt i to u trogirskoj marini. 

Dugovječnost gradnje
"Mobilni pontoni su postali standard u gradnji i obnovi marina. Imaju rok trajanja od 50 godina, iako se u realnosti računa na minimalno nekih 30 godina prije obnove. Ako izuzmete fiksne molove koje je gradio još Franjo Josip, sve nakon toga što je građeno puno je lošije kvalitete od suvremenih pontona koji izlaze iz naših pogona", ističe Miškić.  U konkretnom projektu za marinu Port Hercule u Monaku, riječ je o pontonima tipa M5320CO, širine pet metara i dužine 20 metara. Pontoni su visoki 1,2 metra i teški oko 55 tona.

Specifičnost ovakvog tipa pontona je što osim proturnih cijevi za vodovodne instalacije, dužinom cijelog pontona ima kanal širine jedan metar, a dubine 25 centimetara koji služi za postavljanje električnih kablova većih dimenzija s obzirom na to da će na njih vezivali mega jahte dužine 40 i više metara. Neposredno prije ovog projekta za Monako, Marinetek NCP je isporučio pontone za marinu u Crnoj Gori, a već su u pripremi pontoni i za Kanadu, koji su čak i teži od ovih europskih s masom od nekih 90 tona.

Šibenska tvrtka je povjerenje Monegažana stekla još 2010. godine kada je uspješno proizveo i instalirao tri gata sastavljena od tipskih Superyacht i Concourse pontonskih elemenata. Marinetek inače nudi betonske, čelične, aluminijske i drvene pontone, valobrane, plutajuće kuće i opremu za marine.

Komentirajte prvi

New Report

Close