Kućice na adventu utržile 425 mil. kuna

Zagrebački advent treću godinu zaredom ostvaruje znatan rast, oko 305 milijuna kuna posjetitelji su ostavili ugostiteljima/Sanjin Strukić/PIXSELL Zagrebački advent treću godinu zaredom ostvaruje znatan rast, oko 305 milijuna kuna posjetitelji su ostavili ugostiteljima/Sanjin Strukić/PIXSELL

Bilo je ljudi i čekanja u redovima, zadovoljni smo organizacijom i rezultatom. svakako se vraćamo dogodine, kaže Zoran Šimunić iz Gastronomada.

Ugostitelji u pet hrvatskih gradova tijekom prosinca, odnosno proteklog adventa, ostvarili su gotovo pola milijarde kuna prihoda, u prosjeku gotovo 20 posto više nego u prosincu 2014., pokazali su podaci Porezne uprave o prometu putem fiskalnih blagajni. Riječ je o prometu ostvarenom dobrim dijelom u adventskim kućicama koje su bile otvorene uglavnom do prošloga vikenda, no najveći dio prihoda ostvaren je upravo u prosincu, zahvaljujući i iznimno povoljnim vremenskim uvjetima.

Najviše novca, oko 305 milijuna kuna, posjetitelji adventa ostavili su zagrebačkim ugostiteljima. U usporedbi s prošlogodišnjim adventom, Zagreb je od kobasa, kuhanog vina i ostalih delicija utržio gotovo 19 posto više. Slijedi Split, čija je proširena ponuda ovog prosinca donijela i rast prihoda ugostitelja od gotovo 22 posto. Splitski ugostitelji za ovog su adventa izdali 1,3 milijuna fiskalnih računa (10 posto više) vrijednih oko 41 milijun kuna. Na trećem mjestu našla se Rijeka, koja je sa svojih 35 milijuna kuna utrška ugostitelja imala najmanji rast, oko osam posto. Zadarski su ugostitelji pak s 800-tinjak tisuća izdanih računa imali prihod od 23,6 milijuna kuna, odnosno gotovo 20 posto više nego u prosincu 2014.

 

19posto

veći prihod ostvarili su ugostitelji u Gradu Zagrebu u prosincu 2015.

Najveći rast prometa ugostitelja od čak 37 posto ovog je prosinca imao Dubrovnik, s prihodom od gotovo 20 milijuna kuna u odnosu na lanjskih 14 milijuna. Kako je poznato, kućice su na Štefanje gotovo uklonjene nakon što su dubrovački konzervatori zaključili da nagrđuju staru jezgru, no gradonačelnik Andro Vlahušić nije poslušao konzervatore i one su ostale na Stradunu.

Rast ugostiteljskih prihoda popratio je porast u noćenjima i turističkim dolascima. Kako je nedavno objavilo Ministarstvo turizma, u prosincu je na Jadranu i u Zagrebu boravilo 181,5 tisuća gostiju koji su ostvarili 452,5 tisuća noćenja, što je 16 posto više u dolascima, odnosno 14,4 posto više u noćenjima. Najviše turista primio je Zagreb, koji je imao 20 posto više noćenja, slijede Kvarner i Istra, potom Splitsko-dalmatinska županija s porastom noćenja od 35%, te Dubrovačko-neretvanska županija s 44,5 tisuće noćenja te 17,5 tisuća dolazaka, što je također rast od gotovo 22 posto. Zadarska županija imala je pak rast od 13 posto u dolascima.

Zanimljivo, u svim navedenim gradovima porast prihoda veći je od rasta broja izdanih računa, što se tumači nešto kvalitetnijom ponudom i većom potrošnjom po računu. Zagrebački advent treću godinu zaredom ostvaruje znatan rast, a osim što je za ovog adventa uklonjen veliki šator na Trgu bana Jelačića, značajno je proširena ugostiteljska ponuda i kvaliteta. Na adventu su se tako ove godine prvi put našli brojni zagrebački ugostitelji koji se izdvajaju kvalitetom, a među njima su bili i Gastronomadi, koji su u kućici Šmekeraj nudili specijalitete poput odležanog ramsteka ili rolane svinjetine, uz kvalitetno kuhano vino. 

“Htjeli smo vidjeti kako to izgleda na adventu i odlučili smo se na kozmopolitsku ponudu koju su najbolje prihvatili stranci, ali i domaći nakon što su je pomno proučili. Bilo je ljudi i čekanja u redovima, zadovoljni smo organizacijom i rezultatom i svakako se vraćamo iduće godine”, poručio je za Poslovni dnevnik Zoran Šimunić iz Gastronomada. 
 

Komentari (1)
  • zvonkac
    zvonkac 10:05 13.1.2016.

    Bogme lijepa svota sjela čelniku strančice koja je odlučila o većini za formiranje vlade a ne traži nijedno mjesto u novoj vladi iako su mogli tražiti barem tri,četiri. Očito je prevladala taktika, pustite me da radim što hoću u svom dvorištu i odredite da sam politički proganjan u svezi podignutih optužbi. Interesantno je u cijeloj priči da je većina agencija, koje su dobile organizaciju i preprodaju najma kučica, osnovana dan prije dovršetka natječaja (izvor podataka tportal od prije cca mjesec dana).

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!