Kaufland domaćim dobavljačima: još rabata ili letite s naših polica

Autor: Danijela Jozić / VLM , 03. veljača 2013. u 22:01
Njemački trgovački lanac revoltirao i skoro uspio ujediniti domaće tvrtke

Dok neki direktori kukaju i tvrde da Kaufland traži i 60 posto rabata, drugi se ponašaju kao da problema nema te kažu da pregovori teku uobičajeno.

Iako teško da se pregovori između dobavljača i trgovačkih lanaca ikad mogu nazvati jednostavnima, ono što se trenutačno događa na sastancima domaćih tvrtki i Kauflanda o uvjetima za 2013. godinu u najmanju ruku se može nazvati dramatičnim!

"Kaufland traži previše i trenutačno se vode pravi ratovi s tim trgovačkim lancem", rekao nam je direktor jedne domaće kompanije. Navodno je napetost zbog Kauflandovog sve jačeg 'stiskanja' s nemogućim rabatima poprimila takve razmjere da je prije nekoliko tjedana čak i bilo pokušaja da se stvori zajednička fronta velikih domaćih proizvođača u cilju bojkota tog  trgovačkog lanca. Stvar je ipak propala, neki dobavljači polako popuštaju i uspijevaju se dogovoriti s njemačkim trgovačkim lancem. "S Kauflandom se ne pregovara. Oni kažu 'dati ćete nam toliko i toliko' i pregovori su gotovi. Ne znam što si umišljaju ti veliki hrvatski 'igrači', pa oni su za Kaufland nebitni. Ako ih pola ostane u Kauflandu nakon našeg ulaska u Europsku uniju, bit će dobro", prilično surovo konstatira direktor jedne domaće tvrtke. Krajem prošlog tjedna, kad je Poslovni dnevnik počeo istraživati situaciju oko Kauflanda, zapravo je bilo nemoguće od protagonista priče dobiti službeni komentar. Neki su nam priznali poteškoće i 'nehumane' uvjete koje im Kaufland postavlja dok su se drugi pravili da problema uopće nemaju te da pregovori teku uobičajeno. Ipak, skoro svaki od nekolicine naših sugovornika 'u off-u' nam je naveo neku drugu tvrtku koja trenutačno ima problema s Kauflandom.

Tako smo doznali da je na sastancima u Kauflandu prije dva tjedna od predstavnika PIK-a Vrbovec  traženo da se u ugovor uglavi i dodatni rabat od još dva posto uz poruku da u protivnom – lete s police. Napeti pregovori su i s Dukatom, Krašom i Franckom, a zanimljiv je i slučaj Podravke. Njezini su predstavnici najprije prihvatili po njih vrlo nepovoljne uvjete ali su se naknadno predomislili. Priča ide toliko daleko da je navodno Kaufland potom izbacio Vegetu sa polica u Češkoj, Poljskoj i Slovačkoj. Iako smo o tome pitali, iz Podravke nismo dobili odgovore. "Za Kaufland se zapravo uopće ne može reći da nije korektan. Plaća na vrijeme a popuste koje traži od dobavljača unese i u cijenu za potrošača. Drugi veliki lanci traže rabate od dobavljača no to se na kraju u cijeni uopće ne vidi", rekao nam je jedan naš sugovornik. Poslovni dnevnik je dobio i informaciju da je Kaufland od nekih dobavljača tražio i rabat od 60 posto. "To je nemoguće. A i sve što je više od 38 do maksimalnih 40 posto je nenormalno", rekao nam je jedan od direktora. O svemu ovome pitali smo i u Kauflandu i dobili diplomatski odgovor.  

"Zbog zaštite poslovnih podataka i čuvanja poslovnih tajni ne možemo vam iznositi detalje godišnjih pregovora s dobavljačima. Kaufland maksimalno cijeni svakog svog dobavljača i prilikom pregovora želja nam je postići 'win-win' situaciju. Na taj način s dobavljačima ostvarujemo poslovnu suradnju na obostrano zadovoljstvo, a kupcima pružamo mogućnost kupovine po najpovoljnijm cijenama", poručeno nam je iz tog trgovačkog lanca. Postavili smo im i pitanje i odnosi li se sve žešća rabatna politika samo na domaće tvrtke ili na sve njihove dobavljače više-manje jednako, no na to pitanje nismo dobili odgovor. Kaufland je, inače, među prvim stranim lancima koji su stigli na hrvatsko tržište. Prva je trgovina otvorena još 2001. godine. Grupacija ima 114 tisuća zaposlenih i nalazi se na petom mjestu vodećih trgovačkih lanaca u Europi (uz matičnu Njemačku, posluju još u Poljskoj, Češkoj, Slovačkoj, Rumunjskoj, Bugarskoj i Hrvatskoj). Na nedavno objavljenoj listi najvećih trgovačkih lanaca u svijetu Schwarz grupa, u sklopu koje zajedno s Lidlom posluje Kaufland, nalazi se na sedmom mjestu sa 87,8 milijardi dolara prihoda u 2011. godini. Kaufland je iste te godine na hrvatskom tržištu ostvario prihod od 2,38 milijardi kuna i peti je na listi deset najvećih trgovačkih lanaca u nas. U odnosu na godinu ranije prihod mu je rastao 8,3 posto ali je tvrtka te godine i iskazala gubitak od blizu 60 milijuna kuna.  

Komentari (11)
Pogledajte sve

Nažalost sve napisano u članku je istina. Također Kaufland za neisporuke robe naplaćuje penale. Osim toga narudžbe za “manjeg” dobavljača su u vrijednosti par sto kuna svaka. Osim toga oni traže da ih se servisira na način da je isporuka robe gotovo svaki dan u svim centrima. pa sve kad zbrojite radite za kikiriki ili ste vrlo vjerojatno u minusu. A kada tome pridodate da će vam se u nekom trenutku desiti da ste ostali bez neke robe i da ćete platiti i penale, sve te silne troškove transporta, rabat od 40 – 50% (što na fakturi, što poslje fakture u vidu bonusa). Da plaćaju na vrijeme to stoji. Vidim da je nekto spomenuo i Metro, istina je da i oni plaćaju. Nakon što odbiju penale, goleme marketniške troškove od prosječne uplate koja bi bila na 200 000kn ostane 1-2 000… i onda se mi svi čudimo zašto su cijene hrane ogromne. uzrok tome su prije svega strani lanci sa svojim nametima. jedan dobavljač da bi preživio mora nabiti marže da bi jednom metrou, kauflandu konzumu namirio ogromne apetite. u zahtjevima su umjereniji domaći lanci poput dione i plodina, ali od njih nikad uplate…

Najveći problem je Konzum jer je on daleko najveći neplatiša. Osim toga je daleko najskuplji a ima najmanje hrvatske robe. Smiješno je da hrv robu prodaje skuplje za 20% od stranog lanca koji također prodaje tu isti robu. To neka sebi stavi u tanjur pa neka jede a ljudima neka plati.Kad se treba zaduživati onda ide van, u bilancama prikazuje zemlju koju ima u koncesiji kao vlastitu. Super je pozivati se na patriotizam kad ti treba a okretati leđa kad nije u interesu. Ja i to uzimam u obzir i u Konzumu nikad ne kupujem ne zato što sam jalan nego zato što je preskup. A zbog svog odnosa prema dobavljačima nadam se da će dobiti istom mjerom, kako za dobro tako i za loše.

pa da se hrvatski proizvođači udruže umjesto da pljuju i blate jedni druge i oforme svoj samostalni trgovački lanac, bilo bi im puno pametnije nego davat rabat drugima, sav novac ide njima.

eh da, al treba muda za to i da se hrvati udruže=mission imposible

kao 1. to ucjenjivanje najbolje i najduže na našem tržištu primjenjuje Konzum, nažalost najveći dobavljači najlakše prihvaćaju takvu igru i onda mali ima samo jedan izbor… Inače, Kaufland plaća robu u 20 dana, znate li nekog drugog maloprodajnog trgovca koji to radi kod nas?

New Report

Close