Iz EU još 101,4 milijuna eura za gradnju LNG-a na Krku

Autor: Tomislav Krasnec/VL , 13. srpanj 2017. u 14:07
Terminal za ukapljeni naftni plin trebao bi biti sagrađen do kraja 2019. ili početka 2020., Foto: Pixsell

Novi novac za terminal za ukapljeni plin prvi primjer da energetski EU fond CEF sufinancira gradnju takvog kompleksa. To će u konačnici sniziti i tarifu plina za gospodarstvo.

Povrh 6 milijuna eura dosad dodijeljenih iz europskog proračuna tvrtki LNG Hrvatska za pripremne studije, EU se sprema dodijeliti još bespovratnih 101,4 milijuna eura za gradnju LNG terminala na Krku. Time će EU pokriti 27,9 posto troškova gradnje, a ugovor o dodjeli bit će, neslužbeno doznajemo, potpisan u rujnu.

Podatak da je u pripremi dodjela još novca za plutajući LNG terminal kod Omišlja na Krku otkrila je Ksenija Komkova-Tatariunas iz INEA-e, agencije EU koja upravlja s 27,4 mlrd. eura iz CEF-a, fonda za energetsko povezivanje Europe. Ona je s predstavnicima hrvatskih i EU institucija i direktorom LNG Hrvatske sudjelovala na okruglom stolu o LNG-u na Krku, koji su jučer u Bruxellesu organizirali europarlamentarka Ivana Maletić i organizacija Croatia-EU Business Council.

Novi novac za terminal za ukapljeni plin na Krku bit će prvi primjer u kojem CEF sufinancira gradnju takvog terminala igdje u EU, što govori o važnosti tog hrvatskog projekta za energetsku sigurnost EU. Ipak, udio sufinanciranja od 27,9 posto manji je od onoga što je LNG Hrvatska tražila: 50 posto. No, kako se jučer čulo u Europskom parlamentu, “poklonjenom konju se ne gleda u zube”. A poklonjenih 101,4 milijuna eura znači da će računica LNG terminala na Krku i tarifa plina koji se preko njega nudi potrošačima u gospodarstvu, biti za 27,9% manja, znači i konkurentnija. Direktor tvrtke LNG Hrvatska Goran Frančić objašnjava da će ostale dvije trećine troška gradnje pokriti suvlasnici, koji će moći kupiti udjele kroz stratešku kapitalizaciju tvrtke, u vlasništvu HEP-a i Plinacra, a dio će pokriti i zajam. Plan je da plutajući LNG terminal bude sagrađen do kraja 2019. ili početka 2020. godine.     

Komentirajte prvi

New Report

Close