HŽ putnicima otpisao osam milijuna kuna

Autor: Marija Brnić , 11. prosinac 2018. u 08:29
Foto: Jurica Galoic/PIXSELL

Akcija državne tvrtke obuhvatila 17.000 dužnika za neplaćene karte.

HŽ Putnički prijevoz objavio je podatke o otpisu dugova građanima na koje se primjenjuje zakon o otpisu dugova iz srpnja ove godine, a koji nalaže državnim tvrtkama i institucijama da blokiranim fizičkim osobama obustave ovrhe zbog neplaćenih računa.

HŽ Putnički prijevoz na kompanijskim internetskim stranicama obznanio je dvije liste blokada po računa koje je Fina službeno prestala ovršavati. Radi se o ukupno 17 tisuća predmeta, a ukupan dug po glavnici i kamatama iznosi 8,33 milijuna kuna. U prosjeku po dužniku HŽ-ova tvrtka oprostila je dug od po 500 kuna.

Iz HŽ Putničkog prijevoza kažu kako su otpisana dugovanja u prosjeku stara četiri godine, a najvećim dijelom, naravno, nastala su zbog vožnje vlakom bez odgovarajuće prijevozne karte. Najveći broj dužnika kojima su brisane neplaćene obveze su s područja Slavonije i Baranje, te Zagreba i okolice.

Iz ovog državnog poduzeća inače nisu u javnost dali imena dužnika, nego podatke o broju ovršnog postupka koji je Fina vodila zbog dugova, te će dužnici temeljem podataka o osnovama za plaćanje moći provjeriti je li prestalo njihovo dugovanje HŽ Putničkom prijevozu.

Komentari (2)
Pogledajte sve

Prosječan dug je 500 kn?
Karta Osijek-Zagreb košta manje od 150kn. Znači da su otpisali maksimalno 2,5m glavnice, a ostatak do 8,3m su kamate i troškovi ovrhe. Zašto nisu samo otpisali dugove koje su ionako svi ispod 200kn?

Obzirom da se radi o otpisu potraživanja starim 4 godine, možemo očekivati i nagodinu iste brojke.
Šta je s dugom unazad 3 godine? Mogu li novinari pitati kako će ta potraživanja tretirati i tko snosi troškove nenaplaćenih ovrha? Da li HŽ plaća te troškove?

Da li ja kao porezni obveznik plaćam troškove jedne državne firme (HŽ, subvencija za gubitaša) koja ih plaća drugoj državnoj firmi (FINI, za ovrhu)?

Ionako se nebi mogli naplatiti tako da ste ovom odlukom uštedili.

New Report

Close