Hrvatski pomfrit u pohodu na Tursku

Andrija Čolak i Denis Polić, riječki poduzetnički dvojac planira velika ulaganja u idućem razdoblju/Goran Kovačić/PIXSELL Andrija Čolak i Denis Polić, riječki poduzetnički dvojac planira velika ulaganja u idućem razdoblju/Goran Kovačić/PIXSELL

Mare Altum je pred prodajom i franšize za tržište Katara gdje bi se prvi objekt "Surf'n'Friesa" trebao otvoriti u trgovačkom centru u Dohi.

Riječki poduzetnički dvojac Andrija Čolak i Denis Polić, koji su širom svijeta poznati pomfrit ubacili u specijalno osmišljenu ambalažu, patentirali ju i prodali putem franšiza diljem Hrvatske, Slovenije, BiH i Crne Gore, ambiciozno početkom 2013. godine ulaze na tržište Turske.

Njihov prvi "Surf'n'Fries" trebao bi u idućih nekoliko dana biti otvoren u Istanbulu, potvrdio nam je Andrija Čolak, suvlasnik tvrtke Mare Altum. "Na projektu radimo posljednjih 10 mjeseci. S turskim partnerom otvorili smo joint venture tvrtku u svibnju ove godine. Planiramo otvoriti pet objekata tijekom 2013., a tijekom idućih pet godina ukupno 50", pojašnjava nam Čolak. Inicijalna investicija Mare Altuma na turskom tržištu iznosi gotovo dva milijuna kuna a Čolak kaže da se ukupno ulaganje tijekom pet godina može popeti i na više od pet milijuna eura, uključujući i reinvestiranu dobit. Mare Altum ima samo jedan vlastiti prodajni objekt - u Rijeci - dok je za je sve ostale u Hrvatskoj i drugim državama prodao franšize. "Surf'n'Fries" je specifična franšiza jer je vezana uz posebno dizajniranu ambalažu u kojoj se pomfrit prodaje. Andrija Čolak objašnjava da će u Turskoj otvarati vlastite objekte te da planiraju tek za 20 posto dati franšizu. "Želimo dokazati koncept na turskom tržištu te ispravljati moguće pogreške", kaže Čolak. Iako je Mare Altum imao tijekom posljednjih nekoliko godina više od 250 upita za prodaju franšiza, a kao moguća tržišta razmatrali su mogućnosti od Poljske do Novog Zelanda, na kraju su, kaže Čolak, stali na loptu jer koncept nije bio spreman za tako brzo širenje "koliko god objekti u dalekim zemljama zvučali uzbudljivo".

"Za Tursku smo se odlučili zbog velikog potencijala tržišta, njegove veličine i snažnog ekonomskog rasta u posljednjih deset godina. Dok Europa tone u krizi, Turska je imala kumulativan ekonomski rast od 59 posto u posljednjem desetljeću. Također, postoji velika tradicija i kultura 'street fooda' uz velike simpatije prema zapadnjačkim brendovima što pogoduje i našem konceptu", pojašnjava Čolak. Mare Altum je trenutačno pred prodajom franšize za tržište Katara gdje bi se trebao otvoriti prvi objekt "Surf'n'Friesa" u jednom trgovačkom centru u Dohi. "Pojedini strani investicijski fondovi su iskazali interes za ulaganje u širenje 'Surf'n'Fries-a' globalno. Trenutačno važemo između joint-venture kombinacija i master franšize za strane zemlje. Iskustvo koje budemo imali u Turskoj će nam pomoći da donesemo prave odluke", kaže nam na kraju Čolak.

Rezultat za 2012.

Pozitivna nula

Tvrtka Mare Altum će 2012. poslovnu godinu završiti s pozitivnom nulom. "Na žalost za nas je turistička sezona podbacila s obzirom na lošu organiziranost lokalnih vlasti oko dobijanja koncesija što je rezultiralo manjim brojem sezonskih objekata", rekao je Andrija Čolak. Inače, ukupni promet prehrambenog lanca "Surfin'n 'Fries" iznosi 30 milijuna kuna godišnje, a zapošljava oko stotinjak ljudi.

Blagdanska poruka

U krizi treba biti revolucionaran

"Ne treba odustajati i prepuštati se negativnom razmišljanju. Iako znamo da će biti još teže, treba se boriti. Nekad je to micati se čim manje s obzirom da ova kriza djeluje poput živog pijeska. Nekad su to revolucionarniji potezi poput otkrivanja novih, zdravijih tržista", poručuje Andrija Čolak.  

Komentari (2)
  • tramell
    tramell 8:36 27.12.2012.

    napravite dioničko društvo pa ćemo kupovati dionice

  • tramell
    tramell 23:43 26.12.2012.

    Mala ispravla naslova, to je uvozni pomfri iz Belgije koji oni brendiraju i pakiraju pod svoju franšizi.

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!