Hrvatska ovu šansu ne smije propustiti: Roglić Vladi dao vrlo jasne upute kako dobiti Volkswagen

FOTO: Reuters FOTO: Reuters

Upitan kako procjenjuje naše izglede u privlačenju velike investicije, posebice važne jer je riječ o propulzivnoj industriji, Roglić ističe kako to ovisi isključivo o tome hoćemo li učiniti sve da budemo izabrani za ovaj projekt.

Mate Rimac je veliki hrvatski inovator za kojeg sam sto posto siguran da je zahvaljujući njegovom  angažmanu i poslovnim aktivnostima na planu električnih automobila koji rastu 10 posto godišnje, skrenuta pozornost globalnim igračima iz automobilske industrije na mogućnost ulaganja i pokretanja novih projekata upravo u Hrvatskoj.

To je izjavio veliki hrvatski poduzetnik Branko Roglić, vlasnik Orbica koji posluje u 20 zemalja te zapošljava više od 8000 radnika, pritom ostvarujući ukupno više od 2 milijarde eura prihoda. A kao jedan od osnivača Hrvatske udruge poslodavaca, njezin aktivni član i predsjednik Nadzornog odbora, Roglić pozdravlja članstvo Rimca u HUP-u.

 "Smatram da Rimac svojim rezultatima u proizvodnji električnih automobila doprinosi mogućnostima da i Hrvatska postane mjesto gdje velike automobilske industrije mogu ostvariti  svoje poslovne planove", kaže Roglić. 

Posve razumljiva reakcija, praktički HUP-ova čestitka Rimcu na dosadašnjim zaslugama, dolazi nakon što je on upravo potvrdio da je nedavnim sastankom kojem su nazočili vodeći ljudi Porschea (članica VW Grupe) i Hyundaija u Zagrebu, zahvaljujući njegovom angažmanu polučeno otvaranje komunikacijskog kanala između Vlade i velikih igrača automobilske industrije. To je važna nadopuna zadnjim informacijama iz Ministarstva gospodarstva, vezanim uz potvrdu uključivanja Hrvatske u veliko nadmetanje za Volkswagenovu novu tvornicu.

Njemački automobilski div, kako je prvi izvijestio Večernji list, razmatra Hrvatsku kao svoju potencijalnu lokaciju za planirano preseljenje proizvodnje Passata i Škode Superb 2022. u novu  tvornicu u kojoj bi se proizvodilo 300.000 vozila godišnje te bi zapošljavala 4000 ljudi, dok bi u postojećim pogonima u Njemačkoj i Češkoj organizirali proizvodnju automobila na električni pogon. Uključivanje Hrvatske ne predstavlja iznenađenje za Roglića, štoviše upitan kako procjenjuje naše izglede u privlačenju velike investicije, posebice važne jer je riječ o propulzivnoj industriji, ističe kako to ovisi isključivo o tome hoćemo li učiniti sve da budemo izabrani za ovaj projekt.

 "Vlada mora učiniti doslovno sve što je potrebno da bismo privukli snažnog njemačkog investitora u industriji koja velikim investicijama kreira nova radna mjesta, ostvaruje visoke razine i diktira novi tehnološki razvoj. To znači da bismo na tom putu trebali slijediti recept Slovačke, poznate po tome što je prije njezinog ulaska u EU, slovačka administracija otvorila tzv. velika vrata upravo automobilskoj industriji: osigurala joj je lokacije za gradnju koje su ustupljene bez naknade, a isto se tiče i kompletne infrastrukture, pa je kroz određeno razdoblje uvela oslobođenje od plaćanja poreza. Sve to trebala bi učiniti i naša Vlada, jer Hrvatska ovu šanse ne smije propustiti", uvjeren je Roglić.

Komentari (8)
  • Barbosa
    Barbosa 12:29 23.10.2019.

    evo, nek im država pokloni ddjh…

  • vucica
    vucica 11:46 23.10.2019.

    Ovo je uistinu velika šansa za Hrvatsku industriju. Upravo radi toga što je nekada imala infrastrukturu slične industrije koja je pometena - znamo kako - .Mislim da imamo i ljudskih resursa koji bi mogli pripomoći kod usvajanja proizvodnje. Kada se razmatra jedna ovakva mogućnost investiranja treba razmotriti koje dobre ali i loše stvari nosi sa sobom, a ne se nabacivati sa pamfletima i perifernim stvarima. Mislim da treba stvoriti preduvjete da se jedan tako veliki igrač autoindustrije privuče.

  • mance
    mance 9:40 23.10.2019.

    Mi smo zemlja skromnih resursa da bi paralelno razvijali turizam i industriju i to investitori dobro znaju. Zato držimo se mi turizma i povezanih uslužnih djelatnosti. Industrija je za veće nacije koje imaju određenu proizvodnu kulturu ili su je voljni razvijati. Ako je i bila dio ovog prostora izgubila se u povijesnim bespućima.

Pogledaj ostale komentare na temu
Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!
Pregled dana Pogledaj sve