Hrvatska će osmišljenom dugoročnom politikom za zemlje jugoistočne Azije, ponajprije Kinu, Indiju, Izrael i zemlje OPEC-a, postati polazna točka, odnosno sjedište gospodarskih aktivnosti za zemlje jugoistočne i srednje Europe, ali i nekih zemalja EU. U tom smislu Hrvatska bi za taj krug zemalja trebala postati europsko središte, a taj strateški cilj jedan je od zadataka Hrvatske izvozne ofenzive, projekta koji će se danas predstaviti javnosti, a na kojemu su uz Ministarstvo gospodarstva radili gospodarska udruženja i potporne institucije Hrvatski izvoznici, Hrvatska udruga poslodavaca, Hrvatska gospodarska komora, Hrvatska obrtnička komora te Hrvatska banka za obnovu i razvitak.
Više ne stihijski
Hrvatska se tim projektom pozicionira i kao predvodnik ubrzanog jačanja gospodarske suradnje na tržištu Cefte, a osobito u području poslovnog i kapitalnog povezivanja tvrtki iz zemalja te zone slobodne trgovine i njihova zajedničkog nastupa prema trećim tržištima. U fokusu će biti i područje Ruske Federacije te zemlje bivše Zajednice neovisnih država, s kojima će Hrvatska nastojati poboljšati suradnju na području energetike te razvoja prometne i druge infrastrukture. Dakle, zemlje regije, bivšeg SSSR-a, članice OPEC-a i zemlje Srednjeg i Dalekog istoka prostor su na kojemu bi hrvatske tvrtke u iduće tri godine trebale tražiti tržište za svoje proizvode. Prema projektu izvozna ofenziva, na tim tržištima ne bi se pristupalo neorganizirano i stihijski, nego promišljeno, pravovremenim planiranjem investicijskih projekata. Kada je pak riječ o tradicionalno “prvom” hrvatskom tržištu, članicama Europske unije, šansa za brzu i kvalitetnu internacionalizaciju nastojat će se tražiti strateškim projektima zemalja članica i planovima koji su već utvrđeni proračunom Unije do 2013. godine. Za izvoznu ofenzivu Hrvatska uglavnom ne traži nove djelatnosti, nego se smatra da potencijala ima u klasičnim granama: kemijskoj industriji, a posebno u gurmanskom i plastičnom dijelu, industriji kože i tekstila, brodogradnji, graditeljstvu, poljoprivredi i ribarstvu, turizmu, itd.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu