HNB: Hypo predlaže da klijentima vrati novac za opomene

Autor: Poslovni.hr/Hina , 07. lipanj 2013. u 16:45
Foto: Davor Visnjic/PIXSELL

Hrvatska narodna banka (HNB) objavila je javni poziv svima zainteresiranima da dostave svoje primjedbe i mišljenje na prijedlog Hypo Alpe-Adria-Banke…

Hrvatska narodna banka (HNB) objavila je javni poziv svima zainteresiranima da dostave svoje primjedbe i mišljenje na prijedlog Hypo Alpe-Adria-Banke (HAAB) da svojim klijentima kojima je naplatila opomenu u razdoblju od kolovoza 2011. do srpnja 2012. vrati 50 kuna po poslanoj opomeni, uvećano za pripadajući iznos zakonskih zateznih kamata.

U javnom pozivu, objavljenom danas na internet stranicama HNB-a, navodi se da je središnja banka krajem prošle godine pokrenula postupak protiv HAAB-a kako bi utvrdila je li naplata opomena kreditnim dužnicima koji kasne s podmirivanjem dospjelih obveza te njihovih sudužnika i jamaca, zlouporaba vladajućeg položaja nametanjem nepravednih prodajnih cijena (odnosno naknada) opomena s obzirom na visinu opomena i način opominjanja.

Iz HNB-a navode da je HAAB tijekom postupka samoinicijativno dostavio prijedlog mjera za uklanjanje negativnih učinaka tog svog postupanja, koji predviđa povrat više naplaćenog iznosa naknada naplaćene u razdoblju od 15. kolovoza 2011. do 21. srpnja 2012., i to svakom klijentu uvećano za pripadajući iznos zakonskih zateznih kamata, u roku od tri mjeseca od dana donošenja rješenja HNB-a o prihvaćanju tog prijedloga.

Budući da je HAAB samoinicijativno predložio obeštećenje klijenata, HNB objavljuje namjeru prihvaćanja preuzimanja predloženih mjera i javno poziva sve zainteresirane da u roku od 20 dana dostave svoje primjedbe i mišljenja na taj prijedlog HAAB-a.

U prijedlogu HAAB-a pojašnjava se da je ta banka u kolovozu 2011. izmijenila svoje akte koji se odnose na proces opominjanja, a tim je izmjenama razdoblje zakašnjenja za slanje prve opomene skraćeno s 30 na 20 dana. Slanje opomene Hypo banka je naplaćivala po 50 kuna.

Razlog skraćivanja tog roka, navode iz te banke, "bio je prvenstveno ranije obavještavanje klijenata o postojećem dugu i nužnosti njegovog namirenja, kako bi se izbjegli daljnji troškovi vezani uz obračun zateznih kamata ili aktivaciju instrumenata osiguranja klijenata i ostalih sudionika".

Nova pravila opominjanja vrijedila su od 15. kolovoza 2011. do 21. srpnja 2012. godine, kada su naknade za opomene ukinute, a naknadnom analizom, stoji u HAAB-ovom objašnjenju, utvrđeno je da je ta izmjena za pojedine klijente mogla imati negativne učinke.

Komentirajte prvi

New Report

Close