Gredelj tik do posla u Turkmenistanu, Hrkać očekuje da će graditi 20 vlakova

Autor: Suzana Varošanec , 09. veljača 2015. u 11:42
Gredelj ima veliko iskustvo, prototip novog vlaka već grade/ Goran Stanzl/PIXSELL

Šanse su nam velike. To bi nam donijelo pet godina zaposlenosti. Tražit ćemo inženjere, bravare…

TŽV Gredelj u stečaju predao je konačnu komercijalnu ponudu za gradnju prototipa dizelskoga eletričnog motornog vlaka za potrebe velikog tendera u Turkmenistanu.

To je, prema svemu sudeći, novi korak kojim se Gredelj u najužem izboru približava osvajanju velikog posla. Za njega se natječe od sredine prošle godine, a odluka će biti poznata prije ljeta. Ponudu je prošloga tjedna osobno uručio Gredeljev stečajni upravitelj Pero Hrkać. U Turkmenistanu je boravio s još pet tvrtki koje su ondje vodili potpredsjednik Vlade Branko Grčić i zamjenik ministrice vanjskih poslova Joško Klisović. Na poslovnom forumu predstavili su se Uljanik, koji je već isporučio svoj prvi brod toj državi, te Končar, Gredelj, Viadukt, Monter i Tehnomont.

 

220radnika

planira zaposliti Gredelj

U prvom planu bili su projekti u energetici te u pomorskom i željezničkom transportu, mostovima i cestama, za kojima hrvatske tvrtke doslovno vape. Kako se čini još nijedan novi posao nije dogovoren, no prvi koji bi to mogao biti je ovaj Gredeljev. Naime, nakon pulskog Uljanika, koji za Turkmenistan gradi drugi brod (rok za isporuku je lipanj), sljedeća domaća tvrtka koja ima velike izglede ondje dobiti posao jest Gredelj, tvrdi Hrkaći. Na ovom bi prototipu za Turkmenistan Gredelj izgradio do 20 vlakova. "Šanse su nam velike. To bi nam donijelo pet godina zaposlenosti te bismo morali zaposliti još 220 radnika. Trebat će nam inženjeri strojarstva, elektrotehnike i računarstva te strojari, zavarivači, električari i bravari, ali i dizajneri interijera vlakova", poručuje Hrkać.

Kaže da već grade prototip. To je ulaganje u budućnost, kaže, jer postoji mnogo potencijalnih novih kupaca. Riječ je o prototipu koji je sličan Gredeljevu vlaku za HŽ, koji "više od dvije godine uspješno vozi hrvatskim prugama". Ipak, zbog različite širine kolosijeka, on će proći sva testiranja. To, pak, znači da je ono što Gredelj trenutačno radi zapravo novi vlak za ruski standard željeznica. To će mu, doznajemo, omogućiti nastup na tržištu velikog broja zemalja koje su bile pod ruskim utjecajem. Odbor vjerovnika stoga traži da plan poslovanja za 2015. uzme u obzir moguće poslove s Turkemnistanom i Iranom. Drže da je to važno zbog realnosti predloženog plana namirenja vjerovnika.  

Komentari (2)
Pogledajte sve

Ni kad potpises ugovor ne mozes reci da je sve gotovo. Jer se kupac u roku od 15 dana moze predomisliti i odustati od posla. Zato “pametne” firme diskretno sute a na drugoj pak strani lobiraju! Ali, kako objasniti nasem covjeku: it ain’t over till the fat lady sings”!

Živi bili pa vidjeli. Inženjeri su davno napustili ovu firmu. Ostali su radnici i PR Menadzment….

New Report

Close