Dizajn, ekologija i turizam novi aduti

Autor: Božica Babić , 16. listopad 2016. u 22:01
Ambienta na zagrebačkom Velesajmu/D. Višnjić/PIXSELL

U prvom polugodištu 2016. prihod od izvoza na godišnjoj razini rastao pet posto, dosegnuvši 552 mil. eura.

Drvna industrija RH nastavlja obarati izvozne rekorde, ta grupacija iz godine u godinu gotovo 70 posto prihoda realizira na inozemnim tržištima.

Prema podacima Hrvatske gospodarske komore, u 2015. kroz izvoz je ostvareno milijardu i 45 milijuna eura uz suficit od čak 542 milijuna eura, dok je u prvom polugodištu 2016. prihod od izvoza na godišnjoj razini rastao pet posto dosegnuvši 552 milijuna eura, a suficit je iznosio 197 milijuna eura. U ukupnom izvozu RH drvoprerađivači i dalje drže udjel veći od 10 posto dok istodobno uvoz drvnog asortimana u ukupnom uvozu na razini države ima udjel od samo tri posto. Ovaj je sektor, čini se, uspio razriješiti neka međusobna sporenja koja su znala zaiskriti u proteklim godinama, konačno je stavio sve glave na okup, što je potvrdila i Ambienta, 43. međunarodni sajam namještaja, unutarnjeg uređenja i prateće industrije koji je protekloga vikenda završen na Zagrebačkom velesajmu.  

Naime, ovogodišnja Ambienta, pod sloganom "Drvo je prvo" uspjela je prvi put pod istim krovom okupiti i promovirati hrvatsku drvnu industriju u cjelini, od najjednostavnijih proizvoda poput piljene građe i peleta, preko podnih obloga i građevne stolarije do opreme za vrtiće te namještaja za stambene objekte, ali i ekskluzivnog dizajna, gdje se kroz koncept Design District predstavilo 19 dizajnera i tvrtki.

Tatjana Kos iz Era grupe, članica tima koji je inicirao projekt Design District, zadovoljna je što raste broj proizvođača namještaja koji se okreću ekologiji i očuvanju životnog okoliša. Direktorica Sektora poljoprivredno-prehrambene i drvne industrije pri HGK Božica Marković kao veliki potencijal za rast sektora posebno izdvaja moguću suradnju s turističkom branšom koja je u investicijskoj ekspanziji. Na tom tragu je i inicijativa "Izgradimo smeđu magistralu", kojom se želi pokazati iznimna ponuda drvnoprerađivačke industrije kako kod izgradnje tako i unutarnje opremanja hotela i restorana. Ocjenjivački sud, predstavnici tvrtki iz drvnog sektora i novinari, za pobjednika Design Districta izabrali su pop-up kuhinju Pia autora Darka Špiljarića.   

Komentirajte prvi

New Report

Close