Broj oglasa za posao u inozemstvu raste 50 posto godišnje

Autor: Marija Crnjak , 02. listopad 2015. u 15:51
Otvaranje tržišta rada ulaskom u EU učinilo svoje/FOTOLIA

Dio stranih poslodavaca koristi lokalne PR agencije za organiziranje sajmova poslova, a dio radnike sve češće traži izravno.

Na portalima za zapošljavanje ovih dana traže se manikeri, pedikeri i frizeri za rad u Njemačkoj, medicinske sestre za bolnicu u Engleskoj, bravari u Italiji, automehaničari u Norveškoj…

Zahvaljujući otvaranju tržišta rada ulaskom Hrvatske u EU, popis poslovnih ponuda za rad u inozemstvu svakim danom sve je dulji. Broj oglasa poslodavaca iz inozemstva ove je godine samo na portalima MojPosao.net i Posao.hr porastao više od 50%, i ponuda poslova izvan Hrvatske već je sad puno bogatija nego kod kuće, pitanje je samo ima li domaća radna snaga potrebna znanja i volju da se otisne trbuhom za kruhom. U devet mjeseci 2015. MojPosao je objavio gotovo 800 oglasa za inozemstvo, što je 5% ukupnog broja oglasa na portalu, i 55% je više nego u istom razdoblju prošle godine.

 

Jurković

Naši radnici imaju bolju ponudu poslova u inozemstvu nego kod kuće

"Najviše oglasa objavljeno je za rad u Sloveniji, Njemačkoj i Austriji. Našlo se i oglasa za Tunis, Estoniju i Bliski Istok. Što se ugovora o radu tiče, za rad na neodređeno je bilo 85%  oglasa za rad u inozemstvu, a za na određeno 32%. Svega 3% oglasa je bilo za rad na honorarno, dok ih je 2% bilo za sezonski rad. Najviše je oglasa bilo za programere, vozače, medicinske sestre i diplomirane inženjere strojarstva te zavarivače", ističu s portala MojPosao.net. Što se interesa tražitelja posla tiče, postoje pozicije poput frizera za koje je bolji odaziv za oglase u inozemstvu nego na oglase unutar zemlje. Saša Jurković, direktor portala Posao.hr ističe da je njegova tvrtka i prije ulaska Hrvatske u EU bila u kontaktu s poslodavcima iz Europe.

"Poslodavci i agencije iz Njemačke, V. Britanije, Švedske, Austrije i drugih zemalja počeli su pripremati teren za otvaranje tržišta rada mjesecima prije pristupanja, i mi smo bili u kontaktu s agencijama i headhunterima iz tih zemalja. Surađujemo na način da se oglašavaju kod nas, jer nismo pristali na ponude da odrađujemo čitav proces posredovanja u zapošljavanju, što od domaćih partnera traže mnoge agencije i poslodavci, ali to premalo plaćaju," pojašnjava Jurković.  

Dio poslodavaca koristi lokalne PR agencije za organiziranje sajmova poslova, a dio radnike sve češće traži izravno, najčešće preko Linkedina. I portal Posao.hr bilježi godišnji rast broja oglasa za zapošljavanje u inozemstvu od 50-tak posto, a najčešće se traže prodavači, IT stručnjaci, liječnici, građevinci, pa i vozači.

"Većinom ne traže radnike samo u Hrvatskoj, već u svim zemljama regije. Potražnja za radnicima unutar Unije je ogromna, zapravo se može reći da i naši radnici imaju bolju ponudu poslova u inozemstvu nego na hrvatskom tržištu rada, no često naši ljudi nisu dovoljno kvalificirani za poslove koji se traže", pojašnjava Jurković. Jedan od sajmova karijera u inozemstvu održat će se ovog vikenda, tvrtka Careers in White International u tri hrvatska grada održat će sajmove namijenjene povezivanju europskih poslodavaca i zdravstvenih radnika. U tvrtki za ovu godinu najavljuju atraktivne ponude poslodavaca koji plaćaju učenje jezika, zbrinjavanje supružnika, sve samo da dobiju liječnike specijaliste i medicinske sestre kojih nedostaje u čitavoj Europi.

Komentirajte prvi

New Report

Close