Badel 1862 otkupit će 2000 tona šljiva

Autor: Ante Pavić , 19. rujan 2013. u 16:32
Sirovina za šljivovicu i destilat/Duško Jaramaz/PIXSELL

Badel najavljuje da će nastaviti organizirani otkup šljiva, ističu da je riječ o fer cijeni, dosad su u zapadnoj Slavoniji otkupili 1600 tona.

Proizvođač alkoholnih i bezalkoholnih pića Badel 1862 u suradnji s Ministarstvom poljoprivrede posljednjih dana otkupljuje velike količine šljiva na području zapadne Slavonije.

U Badelu kažu da otkupljuju po fer cijeni uz jamstvo sigurne isplate u kratkim rokovima. Seljaci tvrde da su, doduše, zadovoljni sigurnom isplatom i mogućnošću plasmana šljive koja je ove godine imala izniman urod, ali smatraju da je cijena mogla biti i viša. "Cijena je 1,9 kuna po kilogramu šljiva, što je malo ako ubrojite sve troškove proizvodnje i otkupa", kaže Dragutin Dukić, predsjednik Koordinacije seljačkih udruga Slavonije i Baranje, koji je koordinirao suradnju Badela i uzgajivača šljiva u Požeško-slavonskoj županiji.    

Dosad je, kažu u Badelu, otkupljeno oko 1600 tona šljiva, no otkup se nastavlja, a konačna otkupljena količina ovisit će o ponudi poljoprivrednika. Očekuju da će otkupiti oko 2000 tona šljiva te naglašavaju da su im kapaciteti i veći od navedene količine. Ovo je ujedno prva godina da Badel organizirano otkupljuje šljive od domaćih uzgajivača, a najavljuju da će to činiti i ubuduće. "Ovogodišnji organizirani otkup šljiva početak je dugogodišnje čvrste poslovne suradnje Badela 1862 i poljoprivrednih proizvođača, koja će se razvijati prema već uhodanom modelu otkupa grožđa od brojnih kooperanata", kažu u Badelu, koji će šljive iskoristiti za proizvodnju šljivovice i destilata koji se koristi u proizvodnji ostalih jakih alkohola i kojega će dio izvesti na tržište zapadne Europe.  

"Pored visoke kvalitete domaćih šljiva, ovakvim otkupom smanjuje se i vrijeme od berbe do prerade, što je izrazito važno kod očuvanja izvorne kvalitete", poručuju iz Badela.Dukić kaže da je Hrvatska, za razliku od ostalih zemalja Europske unije, specifična po tome što cijene poljoprivrednih proizvoda padaju u vrijeme dobra uroda, a rastu kad je sezona loša, što utječe i na opstanak domaćih pojoprivrednika koji ne mogu računati na dugoročnije prihode i opstanak.

Komentari (3)
Pogledajte sve

Koja je fer cijena ne znam, ali znam da se hrvatski proizvod treba više čuvati,konzumitari itd.. Evo primjera : Jägermeister: Prodaja u 2013. porasla 3,5% , U Hrvatskoj je Jägermeister 2013. godinu završio s prodanih 943,314 0,7l boca, što je gotovo dvostruko više od drugoplasiranog inozemnog alkoholnog pića na hrvatskom tržištu. A što fali našem boljem proizvodu, “Badel pelinkovcu”?

ove*

Dali ce se i obe godine otkupljivati šljive?

New Report

Close