Zbog pokvarenog uređaja stizali veći računi za struju

Autor: Božica Babić , 21. kolovoz 2013. u 22:00
PIXSELL

‘Uređaj se pokvario, a neispravnost je moguće otkriti polugodišnjim obračunom za svakog korisnika.’

Vlada kroz zakone i poreze privatnim poduzetnicima sve više nameće neviđenu stegu, drastično kažnjava i najmanji propust pa tako zbog kunu-dvije viška u blagajni zatvara ugostiteljske objekte dok istodobno tvrtkama koje se nalaze u portfelju države tolerira šlamperaj koji u konačnici opet skupo plaća realni sektor, tvrdi vlasnica knjigovodstvenog servisa te kroz konkretan slučaj (Poslovni ima dokumentaciju) ilustrira probleme  klijenata kojima vodi poslovne knjige.

Hrvatska elektroprivreda, odnosno Elektra Zagreb, polovicom srpnja ove godine poslala je dva nova obračuna za potrošnju struje. Nije, kaže, riječ o astronomskim računima, naprotiv. Zbog neispravnosti uređaja za upravljanje tarifama, izvješćuje Elektra poduzetnika u dopisu koji se odnosi na tzv. mrežarinu, obračun za razdoblje od ožujka 2011. do svibnja 2013. korigiran je na manji iznos. Višak sredstava uplaćen u protekle dvije i pol godine, navode, bit će uvršten u obračun za sljedeće mjesece. Uz dopis o potrošnji struje za isto razdoblje uz iznose koje poduzetnik mora uskladiti u svojim poslovnim knjigama stoji samo naputak HEP-a neka im “što hitnije potvrdi da je ispravio potraživanja za pretporez kako bi i oni mogli ispravak provesti u svom knjigovodstvu.”

U HEP-u kažu da im nije bila namjera nikoga prevariti što svjedoče i smanjenjem računa. Uređaj se pokvario, a (ne)ispravnost obračuna moguće je otkriti tek provedbom polugodišnjih obračuna za svakog korisnika. Sugovornica Poslovnog dnevnika pak dvoji i upozorava – uređaj za tarifiranje bitan je za potrošnju struje ne i za mrežarinu. Usto, ako je bio u kvaru tijekom 2011. od tada je provedeno pet polugodišnjih obračuna. Kako u tim intervalima nitko nije detektirao grešku? Na stranu i novac, ističe, u međuvremenu su zaključena financijska izvješća za dvije poslovne godine, a sada treba ponovno prepravljati podatke radi nečijeg previda. Njezin klijent, kaže, razmišlja o tome da možda on HEP-u sada ispostavi zahtjev s obračunom kamata na iznos preplate. Vodeći knjigovodstvene usluge za tridesetak poduzetnika unatrag godinu dana, iznosi, sve češće se suočava sa sličnim situacijama. HEP je samo ilustracija, stoga dvoji koliko su (ne)namjerne jer, zna se raditi o velikim iznosima.

Komentirajte prvi

New Report

Close