Uz pomoć starih TOZ-ovaca, novi vlasnik već priprema izvozne projekte

Autor: Suzana Varošanec , 10. ožujak 2017. u 07:57
Foto: PIXSELL

Glinamol-SD na javnoj je dražbi za 5,3 mil. kn kupio robu, alat i strojeve te žigovi, tj. brend TOZ, a investicija se popela na 10 milijuna.

Proizvodi TOZ Penkale ponovo pune police trgovina gdje ih nije bilo godinu i pol, jer su nestali gašenjem proizvodnje i otvaranjem stečaja te tvrtke, a za njihov povratak pobrinuo se novi vlasnik prepoznatljivog brenda hrvatskog inovatora Slavoljuba Penkale. Riječ je o tvrtki TOZ Penkala – Glinamol koja od nedavno posluje pod ovim imenom, odnosno donedavnoj tvrtki Glinamol-SD koja se i preimenovala nakon što je preuzela brend svog bivšeg poslovnog partnera. 

Iskoristili dobru priliku
Proizvođač glinamola, ujedno i bivši stalni dobavljač TOZ-a s kojim je, doznajemo, korektno surađivao, iskoristio je priliku koja kod nas nije čest slučaj, a pružila se u stečaju TOZ-a. Kao najpovoljnijem ponuđaču na trećoj javnoj dražbi u tom stečaju, pripala mu je trgovačka roba, alat i strojevi te žigovi, tj. brend. Te su pokretnine po odluci vjerovnika prodavane su u paketu, a Glinamol – SD za njih je platio 5,3 milijuna kuna.

No investicija se dosad popela na 10 milijuna, a direktor tvrtke TOZ Penkala – Glinamol Luka Batur kaže da je dio pokriven vlastitim sredstvima (kao jamčevina), a dio kroz kredit. Rekomercijalizacija slavnog brenda krenula je ulaskom u zakup na dijelu pogona propale tvornice i  uspostavljenjem proizvodnje, dok je i pitanje kupaca sada riješeno. Uz ugovore sklopljene s nekoliko manjih kupaca, doznajemo, potpisan je i ugovor o distribuciji s njihovim najvećim distributerom Narodnim novinama. "Zadovoljni rezultatima. Distribucija je solidno krenula kroz mrežu naših kupaca, a među njima vodeću ulogu imaju Narodne Novine na domaćem tržištu", kaže Batur. U relativno kratkom roku stavili su u funkciju strojeve za proizvodnju artikala iz školskog asortimana. Trenutno imaju 51 proizvod i šire asortiman. 

Vratili stari sjaj
"Domaće tržište ima pozitivnu reakciju na povratak TOZ-ovih brendova. Nismo iznenađeni takvom reakcijom i bila je očekivana poznavajući njihovu snagu. U organizaciji proizvodnje ključan je bio povratak TOZ-ovih  radnika. Njihovo iskustvo i energija naših mladih kolega uspjeli su vratiti dobar dio sjaja po kojem je TOZ Penkala bio prepoznatljiv, a trenutno je angažirano 37 radnika od kojih je gotovo polovica starih tozovaca", kaže Batur napominjući i kako su uvidjeli da brendovi TOZ Penkale stari 80 godina imaju svoju veliku vrijednost i izvan domaćeg tržišta.  Analizom vanjskih tržišta došli su do rezultata gdje će tvrtka bazirati izvoznu politiku asortimana. Na stranim tržištima postoji interes za ove proizvode, a na prostorima bivše države ostvarili su, tvrdi Batur,  za početak velike stvari.

Riječ je  o ulasku na tržište Makedonije, BiH, Kosova i Srbije. Usto, pripremaju ugovore sa Slovenijom, Albanijom, Mađarskom te Norveškom. Zakup je, pak, planiran na godinu, dvije te su uvjeti zasad zadovoljavajući, no priprema se širenje i modernizacija poslovanja. "Planiramo graditi vlastitu tvornicu TOZ-ovih proizvoda i opremiti je daleko modernijom tehnologijom. Zasad su nam u užem izboru dvije ili tri lokacije u okolici Zagreba. Kupnja nove tehnologije i gradnja nove tvornice dijelom će se financirati, vjerujemo, iz fondova EU, a dijelom vlastitim novcem. Još analiziramo koliko će nam novca ukupno trebati, ne želimo davati neutemeljene brojke. Za to ipak trebamo još malo vremena", objašnjava Batur. 

Komentari (4)
Pogledajte sve

Bila bi vijest da je istinito. Tvornica niti radi niti proizvodi. Zalihe koje se prodaju Narodnim novinama su zalihe proizvedene ranije i kupljene u stecaju na tenderu na kojem se maksimalno pogodovalo i nije bilo javnog otvaranja ponuda. Jos jedam divan promjer istrazivackog novinarstva koji podupire sirenje laznih vijesti da se skrene paznja sa jedan od najkriminalnijih stecajnih postupaka u Hrvatskoj koji zahvaljujuci mocnoj zastiti i ne brizi institucija ostaje ispod radara. Od pokradene robe za sto nitko nije odgovarao, preko tenderskih pogodovanja, pogodovanja u najmu gdje odabrani placaju 1,5 eur po m2, koji se samo fakturira ne i placa, do kriminalne neisplate otpremnina u punom iznosu a na racunu firme visemilijunski iznosi. Tko ne vjeruje slobodno ode i provjeri.

upravo najveći gubitak tzv. hr tranzicije je prekid kontinuiteta prijenosa stečenog i primjenjivog znanja i iskustava starih majstora na mlađe generacije i stoga kapa do poda g. Baturu i svima koji su prepoznali se ekonomija jedne države, regije ili pak domačinstva temelji upravo na takvom modelu kombinacije stečenih iskustava sa novim tehnologijama

Bravo!

Izvrsno!

Bravo!

New Report

Close